Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.

Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

In weekend ne bagam … mana!

Scris de Adrian Monoranu pe 19 septembrie, 2009 8 comentarii

Am observat inca din vara ca a aparut o noua „sensatie” in mall-ul din Iasi. E vorba de un automat de tipul celor intitulate „Bocca della verita”. Pana aici nimic iesit din comun. E doar o alta modalitate de a atrage vizitatori (nu ca s-ar duce cineva special pentru asta la mall … sau cine stie) si de a face bani. Curios e ca vad de fiecare data cand trec pe acolo persoane care incearca aparatul.

Dar hai sa vedem ce este „bocca della verita”. Wikipedia spune ca e o simpla sculptura din Roma, parte dintr-o fantana ce dateaza din secolul 1 si reprezinta intruchiparea zeului pagan al raului Tibru. Legenda care a facut sculptura celebra si care i-a dat de asemenea o tenta comerciala este cea care spune ca daca cineva baga mana in gura din piatra si spune o minciuna, piatra ii va musca mana. Acest lucru face ca replicile prezente peste tot in lume sa fie folosite ca „fortune teller”. Si cum oamenii si-au dorit mereu sa stie ce ii asteapta in viitor, nu e de mirare ca are atata succes.

Ceea ce vreau eu sa semnalez nu este succesul acestui mini-business ci un trend la nivel de consumatori. E un lucru stiut ca romanii chiar daca nu au bani cu ce sa treaca peste ziua de maine tot gasesc  resurse pentru a se distra sau pentru a face haz de necaz. Bocca della verita aduce insa o nuanta noua acestui trend pentru ca e vorba de dorinta de a afla viitorul. O premisa e criza si faptul ca multi romani nu mai vad nici „lumanarea” de la capatul tunelului.

Ziarele sunt pline de clarvazatoare dar pana acum specialitatea lor a fost legata de casnicii, argint viu, blesteme si tot asa. Ma intreb cat va mai trece pana vom vedea anunturi legate de criza. 🙂 Si daca bocca della verita are atata succes de ce sa nu avem si noi gherete cu „Madam Zelda”. 🙂 Weekend fain!

More from my site

  • Ploua cu reduceri la Iulius Mall in Iasi.Ploua cu reduceri la Iulius Mall in Iasi.
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce-am invatat lucrand pentru americani!Ce-am invatat lucrand pentru americani!
  • Capcana Craciunului la romani.Capcana Craciunului la romani.
  • Dragostea de carte schimba lumea!Dragostea de carte schimba lumea!
  • 20 de ani mai tarziu.20 de ani mai tarziu.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology, Idei genitale, Personal s@#t!, romanisme Etichete: bocca della verita, iulius mall, noroc, romani, trend, viitor

Comentarii

  1. Doru a zis

    19 septembrie, 2009 la ora 5:26 pm

    e cunoscut faptul ca in vremuri grele (sa nu spun de criza ca a ajuns un cliseu prea mare 🙂 ) oamenii se indreapta din ce in ce mai mult spre activitati ce tin mai mult de hazard (loto, ghicitori, concursuri s.a.m.d.) In acest sens sta dovada si resuscitarea jocului de bingo televizat (raposatul teleeurobingo, care a avut un mare succes intr-o perioada „vesela” din viata romanilor, 96-2000), care am vazut ca va fi reluat la antena 1. Cat despre Bocca della verita , chiar daca s-ar inscrie in acelasi tipar, cred sincer ca e vorba doar despre o coincidenta si nu despre o miscare strategica de business.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      20 septembrie, 2009 la ora 9:56 am

      @Doru: Cine stie … poate cel care a pus-o acolo chiar s-a gandit la aspectele astea desi cred ca ii dau cam mult credit. 🙂

      Răspunde
  2. Jocuri cu fotbal a zis

    20 septembrie, 2009 la ora 12:12 pm

    Deci ne bagam..mana:)) o alta idee de a face bani

    Răspunde
  3. hpv a zis

    20 septembrie, 2009 la ora 4:57 pm

    inca mai are succes ? ma mir ..

    Răspunde
  4. Robert a zis

    21 septembrie, 2009 la ora 1:52 pm

    o alta semnificatie pentru „Bocca della verita” estea aceea ca in trecut locuitorii orasului/cetatii introduceau in spatiul respectiv biletele anonime cu ilegalitati pe care le-au vazut sau despre care stiau, iar conducatorul asezarii le colecta periodic si cerceta veridicitatea lor… si de aici i-ar veni numele, insa aceasta interpretare nu e o alta idee de a face bani 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      21 septembrie, 2009 la ora 1:54 pm

      @Robert: Interesanta chestie, de asta nu stiam. Ai putea sa completezi pe wikipedia sa stii. Tot ce tre sa faci e sa te inregistrezi acolo.

      Răspunde
  5. Optimizare SEO a zis

    22 septembrie, 2009 la ora 11:40 am

    imi amintesc ca am vazut prima data in oraselul copiilor cand se facea iarna (acum 12 ani), decat sa-ti incepa copilu sa planga pe la mall mai bine il lasi sa bage mana…oricum bagi si tu in buzunar cand platesti 🙂

    Răspunde
  6. shop a zis

    23 septembrie, 2009 la ora 4:06 pm

    eu nu am fost curios sa bag mana…
    pana la urma ce face??
    bagi mana…apesi un buton…si ce se intampla??

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Amelia la E ok să faci schimbări în cariera
  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Microsoft, Family Guy, Mashable si strategia
  • Caravana Bookland vine la Iasi
  • Bergenbier – editia galbena
  • Ai incercat vreodata un Green Smoothie?
  • ZooZoo de la Vodafone. Un mod genial de a defini insight-ul!

Etichete

advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d