Banuiesc ca deja stiti noua campanie Vodafone care ii are ca protagonisti pe cunoscutii prezentatori ai matinalului de pe Antena 1, Razvan si Dani. In aceeasi campanie mai sunt angrenate si alte vedete, unele dintre ele cochetand si in trecut cu acest brand cum este Puya. Revenind la cei campanie, scopul acesteia este a promova un abonament nou numit „Familia” special dedicat normal … familiilor. Mai multe info gasiti aici si aici.
Probabil va intrebati de ce aduc in discutie subiectul pentru ca e cam vechiut. Sunt deja cunoscute spoturile, s-a vorbit despre ele, s-a comentat si oare ce-o mai fi de spus. Ei bine, o sa cititi imediat. E vorba de o idee strategica sau de o pura coincidenta cu potential strategic ce poate fi foarte bine exploatat.
Cred ca stiti deja ca publicitatea clasica e cam in impas si tocmai de aceea agentiile worldwide incearca sa plaseze mesajele publicitare in alte medii sau in alte conditii decat in cele obisnuite. Matinalul de pe Antena 1 este un program cunoscut pentru faptul ca include plasare de produse. Brandurile spera ca endorsmentul celor doi comici va ajuta la vinderea produselor in retail. Ma gandesc ca Vodafone incearca sa faca acelasi lucru dar la un alt nivel strategic introducand mesajele din spoturi in dialogurile din emisiune.
Acum sa va spun de ce cred acest lucru. Ei bine, intr-una din zilele trecute, Dani a intarziat cam o ora in emisiune sau ma rog, asa se pare, pentru ca nu urmarisem de la inceput. A aparut in studio intr-o tinuta destul de ciudata si in timp ce isi lua „perdaful” de la colegul Razvan i-a sunat telefonul. Foarte ciudat dar colegul il incurajeaza sa raspunda si culmea cin’ sa fie, cin’ sa fie. Ei bine era ma-sa! Ma-sa care il certa pentru ca a intarziat si ca a aparut in emisiune cu pantaloni scurti. Convorbirea e fragmentata in 2 parti. Similar cu ce se intampla in spoturi, Dani este sunat a doua oara si apare completarea cu pantalonii. El foloseste si un tagline din spot „hai ca doar stii ca te sun de o mie de ori pe zi” ceea ce cred ca spune tot.
Eu inclin pentru partea de alegere strategica pentru ca daca e doar o coincidenta atunci e prea de tot. In orice caz, daca nu au gandit asta, cei care le fac strategia celor de la Vodafone au ceva de invatat. Eu insa mizez pe faptul ca nu a fost coincidenta. Va las in continuare cu spotul in care apar cei doi „matinali” cu mentiunea ca vrem si un spot cu Crudu. :)) Aaa, uitasem, ea e cu astia de la concurenta. Verde stop! :))
Twitter Comment
Vodafone – intre strategie si coincidenta? | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post]
– Posted using Chat Catcher
Hai ca-i simpatica reclama :))))
Pe Cruduţa o putem vedea promovând noua ofertă Vodafone într-un afiş stradal undeva pe Copou vis-a-cis de Spartshop. Păcat însă că e doar o caricatură a ei.
Ciar sunt haioase reclamele cu „vetete” incluse. Totusi e strategie, mai baga si ei un banut in buzunar ca se face ca vorbeste la telefon si de 1000 de ori pe zi. Mai trebuie sa zica la sfarsit. „Multumesc VODAFONE” :))
normal ca nu a fost coincidenta ci o strategie bine pusa la punct. oricum spoturile mai inspirate decat cele de la cosmote care probabil se adreseaza unui segment de consumatori din care nu fac parte.
nu intelg cum isi pot prostitua unele vedete de la noi imaginea cu asemenea reclame de 2 lei, oricum cu puya era interesant sa vad cum il suna pe sisu la puscarie si ii zice sa stea linistit k au minute sa vb vreo 20 de ani!
@sorin: tare asta! ar trebui sa renunti la gresie si sa faci pasul la vreo agentie. serios! 🙂