Azi, din episodul „despre” am hotarat sa scriu despre mult discutatele noastre vedete si despre puterea lor de endorsare. Si pentru ca in ultima vreme una din cele mai prezente vedete in reclame este Cristi Chivu, el va fi subiectul acestui post. Dupa cum probabil ati remarcat deja, este personajul principal al doua campanii foarte prezente pe micile noastre ecrane. Da, e vorba de Bergenbier si Vodafone. Iata mai jos si spoturile.
O sa le analizez judecand puterea de convingere a endorserului si prin efectele secundare ce pot sa apara. In primul rand Chivu este singurul dintre tricolori care a fost pastrat in lor de Bergenbier. Probabil datorita integritatii si imaginii inca pozitive pe care o are. Pana aici toate-s bune. Si erau si mai bune pana Chivu a inceput sa apara si in spoturile Vodafone. Aparent, pentru ca brandurile nu sunt concurente, nu e nicio problema. Consumatorii insa sunt aceeasi si sunt predispusi la confuzii.
Totusi nu problema confuziei este cea mai importanta ci mai degraba erodarea lui Cristi Chivu sau mai bine zis a imaginii sale de endorser. Sa nu uitam ca el a mai fost imaginea Coca Cola pe timpul in care mai mergeam si noi la turnee finale si cred ca a mai aparut in ceva campanii. E normal, ca brand, sa fii atras de imaginea unei vedete care e prezenta in mintile consumatorilor insa atunci cand aceasta vedeta este asociata cu prea multe branduri oamenii se plictisesc. Da, Chivu e familist, e muncitor, se fereste de scandaluri si tot asa dar mai sunt si altii care ar putea endorsa, spre exemplu daca ar fi sa pastram zona fotbalului, mie si Marica mi se pare o varianta ok.
In plus, si imaginea asta prea curata e cam plictisitoare. Chivu nu mai e o provocare. E drept ca odata cu mutarea la Inter a castigat cateva titluri in Italia dar nu are imaginea aceea de invingator, nu sugereaza ideea de castig. Tocmai de asta cred ca macar Vodafone ar fi putut face o alegere mai buna.
Si ca o completare la spotul Vodafone … ce-i cu agramatismul ala scapat aiurea. „Tot ce trebuie e sa dau un SMS!” Verbul si in acelasi timp predicatul subinteles nu e o greseala gramaticala dar in acest caz nu este deloc o alegere potrivita. Astept vocile care sa ma contrazica. 🙂
monoxid (Adrian Monoranu) a zis
Twitter Comment
in final am reusit. astept pareri despre endorserul chivu [link to post]
– Posted using Chat Catcher
Alicia a zis
„subanteles” acela din fraza in care se greseala de exprimare VDF e, de fapt, o gluma, nu? 😕
Adrian Monoranu a zis
@Alicia: Daca te referi la faptul ca am scris cu „a” din a sa stii ca acolo e o eroare de-a mea. Am modificat si iti multumesc de atentionare. Daca te referi greseala gramaticala … eu cred ca nu era locul pentru o asemenea situatie. Am impresia ca sugereaza o lacuna in exprimare si nu stiu daca pentru Vodafone e bine.
Alicia a zis
ma refeream strict la scaparea ta 🙂 [si imi cer scuze ca am dat mesajul de doua ori, dar chiar si eu am gresit in critica mea :))]. greseala gramaticala a VDF in schimb mi se pare a fi o … caracteristica de brand de acum. nu e prima (cu siguranta nici ultima) si cred ca asa inteleg ei ca trebuie sa se adreseze publicului tanar :). iar endorser-ul Chivu e deja de vise rele (mi se pare o greseala tactica a celor de la VDF, dar pana la urma ei au plecat de la niste studii sociologice care spun ca tinerii vor sa ajunga ca… fotbalistii si manelistii; iar in acest caz sigur Chivu e o alegere mai buna decat Guta). parerea mea.
Preview Games a zis
Nu am inteles mare lucru din articol,dar reclamele is misto facute;))
Adrian Matei a zis
Endorsment… Chivu e mai bun decat Mutu. Marica mai trebe sa creasca si sa confirme.
Daca vorbim de erodare a imaginii … orice firma isi asociaza imaginea cu cea a fotbalului are asigurat esecul.
Fotbalul nu e un sport, si mai ales nu e un sport la care sa avem performante. Performantele sunt 0. Fotbalul in RO e doar o joaca prea intens mediatizata, unde submediocritatea e la putere. Oamenii din fotbal la fel.
Daca era musai sa aleg pe cineva din fotbal .. Eu as fi ales endorser pe antrenorul Dan Petrescu sau pe Razvan Lucescu. Mult mai potriviti decat Chivu.
DAR sunt atatea sporturi mult mai performante ofertante pentru publicitari. Exemplu – gimnastica, Marian Dragulescu si multi altii. Pe cand spoturi care sa il aiba pe Dragulescu personaj principal? 🙂
Doru a zis
Ma gandeam la un aspect: Cred ca a contat foarte mult (nu decisiv insa) in alegerea celor trei jucatori ce au optat pentru Chivu ca si endorser (Coca-Cola, Vodafone si Bergenbier), ca toti folosesc „rosul” ca si culoare de identificare. Asta poate duce de la confuzia invocata de tine, la o pozitionare destul de sanatoasa; aici ma refer in special la Bergenbier, care stim bine ca a facut rebrandingul inclusiv trecand de la „galben” la „rosu”. Poate fi evident o coincidenta, insa se pare ca a devenit un trend ca endorserul Chivu sa fie cat se poate de „rosu”. 🙂