Azi la cursul de branding am ajuns din intamplare sa discutam evolutia brandului VW si mai ales a Golf-ului. Am pornit de fapt de la Beetle si de la dorinta nemtilor de a se distanta de gandacelul hipiot si drogat si am ajuns la un brand cool si extrem de apreciat de catre conducatorii auto din toata lumea. Golf-ul este „prima masina” ideala pentru orice sofer. Cred ca nu exista un sofer care sa nu-si fi dorit un Golf la inceput de sofat.
Cu toate acestea Golf este mult mai mult. Este ceea ce VW a reusit sa creeze pentru toate modelele sale. Este o filosofie de viata, un mod de a te exprima in trafic si nu numai. Drept pentru care Golf-ul este prezent pe piata intr-o sumedenie de modele special adaptate pentru orice tip de conducator auto. De la simplele hatchback-uri la variante combi, de la motoare de 1,4 la motoare de 3,2 l supraalimentate, de la masini calme pana la nervosul GTI si intrigantul R32 si cred ca exemplele pot continua.
Discutia de azi s-a oprit la un moment dat la ceea ce inseamna R32 ca brand separat fata de GTI. Daca GTI inseamna sportivitate pentru oricine, R32 este o alternativa manevrabila si comoda la ceea ce americanii numesc „pure muscle”. E drept ca nu se poate compara cu un V8 pur sange dar e o masina care iti produce surprize placute. Si pentru ca avantajul de comunicat catre consumator e unul foarte simplu, de ce nu un spot ca acesta?
Ce mai poti sa zici? Eu unul m-am apucat de strans bani. 🙂
Cristian Nistor a zis
Da , frate pentru masina asta merita!Vezi cu pusculita sa fie incapatoare 🙂
Ana a zis
Buna Teach!!!! scuze ca nu comentez la subiect dar am gasit ceva tare fain pe net si m-am gandit ca ar fi un bun subiect de discutie pe blog….
http://www.youtube.com/watch?v=paFYuHu-SHA
Adrian Monoranu a zis
@Ana: Regret sa te dezamagesc dar video-ul este vechiut si s-a scris deja destul despre el. 🙂
Trodat a zis
nu ma omor dupa golf, mi se par lipsite de personalitate, nu contest puterea, fiabilitatea, etc
mi se pare cam anost sa ma sui aproape zi de zi intr-o masina „fada” fara nimic surprinzator, frumos….si asta 1-2 ani pana la urmatoarea masina
cred ca prefer, alfa, honda, bmw etc
Advsam09 a zis
Cred ca nu exista un sofer care sa nu-si fi dorit un Golf la inceput de sofat. Foarte adevarat. Vreau un Golf:)))) Sunt ideale, pur si simplu….
Gusty a zis
Subscriu si eu la Golf. Uite chiar acum o sa ma uit dupa unul, din moment ce test drive-ul cu mini nu mi-a placut. Poate scrii si ceva despre Mini.
eBogdan a zis
Initial Golful pornise de la ideea de masina ieftina pe care sa si-o permita tot poporul german. Dar stiti cum e atunci cand si-o permite oricine trebuie scoase si variante mai frumoase, mai puternice si asa mai departe. IN decursul timpului au fost si variante Golf Forest ( un fel de sandero stepway), Golf Plus de astazi, GTI, GT, R32, cu motorizari si echipari in functie de necesitati si de numarul de zerouri din conturile bancare.
Am avut un VW Golf si am fost multumit de masina, adevarul este ca nu putem compara modelele din anii’70 si ’80 cu cele de astazi, cand brandul de Golf era mult mai conturat ca in zilele noastre.
Am avut ocazia sa conduc un R32 si mi-a placut, dar .. se poate si mai bine sincer sa fiu 😛
adrianmonoranu (Adrian Monoranu) a zis
FriendFeed Comment
Ce poate fi mai simplu decat atat? | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post] http://friendfeed.com/e/bb300cfb-2125-4a7d-8a67-3cc29831b633
– Posted using Chat Catcher