Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Despre educatie si customer-understanding

Scris de Adrian Monoranu pe 24 decembrie, 2009 5 comentarii

De ieri am sosit in Sibiu impreuna cu parintii mei pentru a-mi vizita fratele, cumnata si nepotelul. Dupa un drum istovitor pornit la -5 grade si zapada din belsug am ajuns intr-un final la +14 si campii verzi de zici ca a venit primavara. Parca sunt in alta tara desi sunt doar 33o km distanta fata de Bacau.

Ieri, desi eram destul de obosit, am decis sa ies cu frate-meu la cumparaturi, nothing fancy, chestii de baza de prin Carrefour dar si pentru posibile cadouri pentru parinti fiindca inca nu am reusit sa gasesc ceva interesant in Bacau. Pentru ca maica-mea isi dorea un telefon nou, frate-meu i-a facut pe plac si i-a schimbat telefonul insa acum ne-am gandit ca ar fi bine sa-i luam si o husa. Si de aici incepe povestea postului.

Sursa pozei.

Am intrat in cateva magazine cu telefoane si accesorii GSM pentru a vedea oferta de huse. Ne-am oprit la Germanos sau Internity, nici nu mai stiu. Stiu doar ca era un partener Cosmote. Husele erau expuse pe rafturi gen cui si erau asigurate cu o siguranta pentru a nu putea fi furate probabil. Totusi ambalajul putea fi deschis in partea de jos si husa putea fi scoasa de acolo.

Cum magazinul era plin de clienti si erau doar 2 angajate care deserveau toata locatia, am hotarat sa testam singuri husele. Am gasit telefonul cumparat mamei mele expus pe raft, am scos 2-3 huse ai am incercat sa vedem daca se potrivesc. In cateva momente, o angajata a venit sa ne ajute. Ne-a intrebat politicos de unde am scos husele, i-am explicat ca se pot scoate daca desfaci folia in partea de jos si deja ma asteptam sa inceapa scandalul. Probabil asta s-ar fi intamplat in Iasi.

Surpriza, angajata ne-a zambit si ne-a spus ca poate sa ne aduca un telefon similar din spate pentru a testa mai bine husele. Am ramas … wow!!! After all era o husa de 15 ron si ea era dispusa sa ne dea un telefon de cateva sute de ron pentru a testa husa, fara sa ne supravegheze. I mean, stiu nu aratam ca niste infractori dar totusi, in ziua de azi nu stii la ce sa te astepti. Am incercat mai multe huse, insa niciuna nu s-a potrivit si in final am renuntat. I-am inapoiat telefonul, i-am multumit iar ea si-a cerut scuze pentru faptul ca nu am gasit husa potrivita.

In concluzie, iata ce inseamna sa fii amabil si cat de mult conteaza sa intelegi clientii. Stiu, e un gest banal insa cu siguranta daca as fi desfacut de unul singut ambalajul intr-un magazin din Iasi, as fi primit o replica de genul: „tu de ce crezi ca au siguranta pusa acolo? chiar nu iti dai seama ca nu ai voie sa umbli singur la ele?”. Probabil as fi iesit imediat pe usa si nu m-as fi intors niciodata. Spun asta pentru ca mi s-a intamplat de nenumarate ori. Oricat de mult s-ar trainui angajatii, eu cred ca asta tine de mentalitate si educatia din primii 7 ani.

So, I am enjoying Sibiu untill saturday. Every single bit and piece of it! 🙂 Happy holidays!

More from my site

  • Batalia e pe discount-uri.Batalia e pe discount-uri.
  • 10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.
  • Sa asculti nu-i niciodata prea simplu.Sa asculti nu-i niciodata prea simplu.
  • N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!
  • Ghid gratuit despre cum sa muncesti pe bani putini!Ghid gratuit despre cum sa muncesti pe bani putini!
  • Ba da esti chiar … Panda!Ba da esti chiar … Panda!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Customer care, Marketing, retail, telecom, Vacanta Etichete: amabilitate, clienti, huse, intelegere, telefoane mobile

Comentarii

  1. Andrei a zis

    24 decembrie, 2009 la ora 10:29 am

    🙂 si eu am revelatii din astea cand merg pe la rudele din Oradea. E cam alta viata fata de Moldova noastra.

    Răspunde
  2. semafor a zis

    24 decembrie, 2009 la ora 6:07 pm

    Craciun fericit teacher!Sa va aduca Mosul sanatate (ca-i mai buna decat toate) bucurie,impliniri si tot ce va mai doriti!

    Răspunde
  3. Bogdan Florin a zis

    24 decembrie, 2009 la ora 11:51 pm

    dau un pic buzna si mi sustin punctul meu de vedere din postura de consultant. Imi place sa cred ca ajut clientul oferindu i solutii, informatii pertinente si sustinandu l in misiunea lui insa nu sunt de acord cu clientii prea aventurieri fara sa ceara ajutorul unui angajat (in cazul prezentat cerinta era clara, procesul de vanzare simplu-nu trecand dincolo de elementul de siguranta). Sunt unii clienti (poate sunt doar in Iasi) care pur si simplu te epuizeaza si te uzeaza care dupa ce cumpara un accesoriu ce seamana cu ce vor, insa nu se potriveste realmente cu aparatul, o fac dupa cum le taie capul mai vin si inapoi la magazin si sustin ca un angajat le a recomandat produsul-fals- nu il contrazicem ii facem pe plac ii analizam pe toate partile nevoia si il servim :P. Unii dau la maxim sonorul unui sistem audio de dragul de a o face, dupa bunul lor plac, doar sa te sacaie, nu vor nimic, dar cei mai interesanti sunt aceia care folosesc cutter ul din dotare taie ambalajul pachetului antivirus expus (de 2 mm grosime) scot stick-ul de 1 Gb (mare combinatie) si pleaca si eu platesc… deah tre sa zambesc clientului.
    O sa fiu criticat dur insa pentru produsele non food e bine ca consumatorul sa schiteze un mic gest din care sa vad ca are nevoie de ajutor ( imi poate da un fals sentiment de siguranta) cum ca nu doreste se treaca „peste” elementul antifurt iar prezenta mea ii va asigura tot confortul testarii unui produs :D. Pentru zona food treaba e simpla: daca e destul de rosu marul il cumpar, il mananc in alta parte vad viermele, pe urma asta e, mananc si eu ce ramane de mancat si cu asta basta, n am certificat de garantie la un mar.
    Clientul sa stea la coada, iar de sarbatori asta e- pot sa ma astepte si 3-4 clienti odata.(exceptand sit.in care stiu ce vor si au la indemana in raft produsul).
    Sarbatori fericite!

    Răspunde
  4. Doru a zis

    28 decembrie, 2009 la ora 4:56 pm

    Este foarte de laudat atituinea si reactia consultantei din Sibiu. A procedat cat se poate de potrivit in contextul respectiv. Nu mi se pare corect insa sa generalizezi si sa spui ca in Iasi (Moldova) consultantii sunt prost-crescuti (exagerez, evident, just to prove a point), iar in sud e diferenta de mentalitate si buna crestere este similara cu diferenta de temperatura dintre Bacau si Sibiu :P. Parerea mea e ca diferentele astea nu sunt doar datorate/cauzate de cei 7 ani de acasa sau mentalitate, ci si de un punctaj ceva mai mare de IQ si un instinct bun. Sunt sigur ca in multe magazine din Sibiu, Bucuresti, Timisoara s.a.m.d. vei gasi omuleti care „sa-ti dea peste mana” pt ca nu ai respectat proprietatea magazinului, la fel cum vei gasi in Iasi, Bacau, Suceava persoane care sa procedeze precum domnisoara din exemplul tau, nu-i asa?

    Răspunde
  5. Clasamente a zis

    29 decembrie, 2009 la ora 9:29 pm

    fel si fel de vanzatori si de clienti…nu-s ei mai cu mot nici in moldova nici in alte parti…fiecare padure cu uscaturile ei…depinde si de ce parte a baricadei vezi lucrurile….oricum eu rar am dat peste vanzatori politicosi si gata sa te ajute…poate-s pe cale de disparitie

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d