In lista mea de mess sunt cam 580 de persoane. Multi nu? E drept ca nu vad online in acelasi timp decat vreo 20% din ei insa chiar si-asa inca mai consider yahoo messenger o sursa buna de informatii. Cum? Pai pentru ca lumea pune linkuri la status iar aceasta practica a devenit foarte populara in ultima vreme.
Ieri, in timp ce derulam lista de mess in cautarea unui amic am dat peste un link interesant la un fost coleg de liceu. Coincidenta a facut ca acest coleg sa ma contacteze aseara si sa mai stam un pic de vorba. Inevitabil a venit vorba despre postarea linkul respectiv. Uite-asa am aflat ca e vorba de o campania neconventionala pentru promovarea licentierii PC-ului. Site-ul cu pricina este aici.
Cosmin, colegul meu mi-a dat mai multe detalii si despre partea neconventionala si evident cateva poze pe care vi le arat si voua mai jos. Ideea este de a realiza un cross-promo impreuna cu Cumpana pentru o targetare mai eficienta ceea ce mi se pare extraordinar. Cumpana, pentru cine nu stie, este o companie care livreaza apa imbuteliata pentru companii. In felul acesta, targeturile se suprapun foarte bine.
E clar ca o companie care doreste sa acceseze angajatii altor companii poate folosi ca mijloc de promovare rezervoarele de apa, paharele, etc. Indoor advertisingul este mult mai eficient pentru ca publicul este captiv si asta ajuta, evident. Oamenii se plictisesc insa de panourile din lift, toaleta sau de pe holurile companiilor insa cu siguranta li se face sete si ori de cate ori vor merge sa ia un pahar cu apa vor vedea un mesaj pe care il vor si lua cu ei.
In concluzie, ideea mi se pare extrem de eficienta din cel putin 2 motive. Asa cum am spus, targetarea e evidenta si de asemenea captivitatea publicului. Nu laud prea multe proiecte de advertising insa de data asta ideea merita toate felicitarile. Stiu, e ideea unui coleg si normal ca o sa credeti ca e un advertorial insa eu zic sa-l luati mai degraba ca pe un studiu de caz. Si-asa e foarte greu sa gasesti o companie care sa-ti dea inside info despre campanii … E o veche problema a romanilor. 🙂
Trodat a zis
-sunt sigur ca multi nu or sa fie atenti la pahare sau la reclama de pe bidon dar per total cred ca isi atinge tinta chiar daca in Romania nu e prea bine inteles conceptul de a da bani pe un program la care au muncit multi oameni
alina a zis
Aceasta campania a demarat deja? Sau urmeaza in viitorul apropiat?
Adrian Monoranu a zis
@alina: pai din moment ce site-ul e functional eu cred ca a demarat deja.
Gyony a zis
Foarte interesant proiectul.
alina a zis
Nu stiu daca e sigur ca a demarat, din moment ce exista si alte site-uri, precum cel al campaniei poc…site care e de ceva timp.
alina a zis
de asta am intrebat, acum nu stiu daca raspunsul a fost sau nu ironic 🙂
Cosmin a zis
@alina: Campania a inceput pe 15 martie si tine pana pe 15 iunie. Este o campanie B2B avand ca target companii ce au intre 10-100 PC-uri. In linii mari, acolo unde clientii Cumpana se suprapun cu potentialii clienti pentru acest tip de licentiere Microsoft -> poc :)… primesc bidon si pahare branduite.
alina a zis
Merci mult de informatii.
manu a zis
@Cosmin
felicitari, interesanta idee, site-ul e destul de clar si transmite rapid mesajul
problema mea este alta: culoarea aleasa de voi. Am avut nevoie de cel putin 3 secunde sa-mi dau seama ca bidoanele de apa si paharele au pe ele un mesaj care nu este eticheta La Cumpana (care foloseste tot albastru). Cred ca ar fi fost mult mai eficient sa folositi o alta culoare … imi imaginez ca foarte multi pur si simplu nu vor observa mesajele.
Alex a zis
Bravo, nu cred ca am mai văzut ideea asta în România până acum. Textul mi se pare vizibil şi bine aşezat pe bidon, cred că conta asta, acum depinde şi cum işi toarnă fiecare în pahar, probabil că are culorile de la „La Cumpăna” pentru că apa şi bidonul sunt de la „La Cumpăna”. Mi se pare greu să nu observi mesajul de pe bidon oricum. Sunt curios unde aş putea vedea proiectul pe viu.
oana a zis
O observatie: este Cumpana si nu „La Cumpana”. Si Alex are dreptate: culorile sunt Cumpana pt ca apa si paharele sunt de la Cumpana. Proiectul este un parteneriat si imaginea diferita (si implicit mesajul) se observa f usor, mai ales cand esti client Cumpana. Crede-ma ca toti clientii care au primit bidonul au observat mesajul (am primit feed-back prin agentii de livrare, agentii de vanzare si call-center).
OnlineZZ a zis
Mda… interesanta asocierea, cred ca e o idee foarte buna!
Raluca a zis
F interesant! Eu nu auzisem de campanie pana acum insa alturarea de inmagine si abordarea este cel putin interesanta. Sa speram ca o sa prinda:)