Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Chibzuitu’ de la Altex

Scris de Adrian Monoranu pe 2 iunie, 2010 16 comentarii

Ieri vorbeam cu Mihai pe mess si ma intreba de ce n-am scris inca despre seria Chibzuitu’ de la Altex. Pai pentru ca nu prea am avut timp si pentru ca nu stiam ca e o serie. Abia daca prinsesem spotul cu aerul conditionat. Le-am gasit pe aproape toate pe un canal de youtube, le-am vizionat si sincer … nu am ramas siderat.

Nu stiu de ce, dar publicitatea din Romania nu prea ma mai da pe spate. E adevarat ca spoturile sunt funny asa si ca au in spate un iz de strategie dar sunt destul de banale. Mie nu-mi dau senzatia ca ar fi cumva speciale. Antiteza asta rural vs. tehnologie mi se pare atat de comuna si uzata moral, incat nu-mi provoaca nicio reactie.

Am cautat in timp un fragment de continuitate in strategia de comunicare a celor de la Altex insa n-am gasit nimic. De la spotul cu Naumovici pana la baba spion, de la tiganii care colecteaza calculatoare si pana la taranul cu aer conditionat n-am vazut decat spoturi facute de creativi. Unde e strategia nene? Si te mai miri de ce Altex sufera. Pai daca in fiecare sezon clientul vede alta strategie de comunicare construita pe alte concepte si alte modele …

Mereu se incearca crearea unui personaj care sa convinga cumva. Acum e „Chibzuitu'”, adica un nene care se muta de la oras la tara (putin inaintea timpului cred) si care face economii ca deh, e criza. Nu stiu exact prin ce research s-a ajuns la ideea aceasta dar mi se pare un pic fortata. Vom vedea cati romani se regasesc in situatia data.

Hai ca am fost prea rau si nu vreau sa se supere careva. Poate inca mai am sanse sa ajung prin vreo agentie mare. :)) Va las cu spotul de care ziceam si cu linkul catre canalul de youtube unde le puteti vedea pe toate, cred.

More from my site

  • Avem nevoie de reclame mai simple?Avem nevoie de reclame mai simple?
  • Reclamele SuperBowl – audienta mai mare decat meciulReclamele SuperBowl – audienta mai mare decat meciul
  • Romania, tara tuturor creativilor!Romania, tara tuturor creativilor!
  • Despre reclamele de la Super Bowl 2010Despre reclamele de la Super Bowl 2010
  • Cosmote – una calda, una receCosmote – una calda, una rece
  • AdCritics a facut 1 an! LMA!AdCritics a facut 1 an! LMA!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, insight, strategic planning, technology Etichete: altex, chibzuitu, reclame, serie

Comentarii

  1. lucian a zis

    3 iunie, 2010 la ora 9:57 am

    Salut,
    Seria asta noua de reclame de la Altex ma cam lasa rece. Adica eu, care am 27 de ani, nu prea ma simt atras de spoturi de genul. Nici felul in care arata magazinele nu prea ma incanta. Strategia Altex, din punctul meu de vedere, este:
    -se ia una bucata hala
    -se ia marfa
    -se aranjeaza la ochi.
    Dar nu despre asta e vorba…. probabil nu ma regasesc eu in targetul Altex, poate considera ca tinerii nu-si cumpara aer conditionat, cine stie… Mie imi placeau intr-un mod deosebit reclamele cu ,,ala mic, negru de respira greu” si aia cu ,,batman”. Si acum rad cand imi amintesc de ele.
    Iar despre reclame cu mesaj constant in Romania… greu tare pentru ca nu prea sunt, doar marile branduri care au o imagine beton si care nu dau 2 bani pe minti stralucite care spun ,,anul acesta in romania vom vinde aparate de aer conditionat celor care se muta de la oras la tara”, sau anul acesta se poarta violet sau mai stiu eu ce idei nastrusnice le ,,fata” mintea.

    Răspunde
  2. irina a zis

    3 iunie, 2010 la ora 12:02 pm

    nici pe mine nu prea m-au impresionat, dar am ramas mirata cata publicitate au facut cei de la Apropo Tv acestor spoturi……

    Răspunde
  3. ioanADoroftea a zis

    3 iunie, 2010 la ora 2:54 pm

    Actorul face totul…

    Răspunde
  4. Trodat a zis

    3 iunie, 2010 la ora 4:35 pm

    Altex are reclame de top fata de Unicredit Tiriac(dansez pt mine) cu ale lor reclame oribile

    Răspunde
  5. Iulian Lita a zis

    4 iunie, 2010 la ora 10:51 am

    hmmm… cred totusi ca ar fi putut scoate o reclama mai inteligenta daca voiau sa spuna ca au cele mai mici preturi. Na, daca s-ar fi chinuit ar fi gasit, cred, si alte idei. De fapt, mie nu mi-au placut niciodata reclamele de la Altex. Poate ca sunt „de top”, dar nu sunt pe gustul meu

    Răspunde
  6. lucian a zis

    4 iunie, 2010 la ora 2:51 pm

    ,,actorul face totul” – nu chiar. E ca in MediaPro, desi actori buni joaca in filme cu tigani (nu spun rromi dar nici rasist nu-s) eu nu ma uit la ele, nici macar pt. actori. E ca si cum ai pune jante Momo la Logan – tot Logan ramane. Eu ma asteptam de la Altex la ceva mai multa substanta, mesaj mai clar, e.t.c. dar poate sunt eu sub efectul mirosului de levantica si nu-mi dau seama ce au vrut sa transmita.

    Răspunde
  7. Laura a zis

    6 iunie, 2010 la ora 7:39 pm

    Niciodata nu m-a atras publicitatea din Romania. Pe langa faptul ca ne lasa rece, mi se pare prea agresiva.

    Răspunde
  8. Latotpasu a zis

    6 iunie, 2010 la ora 9:45 pm

    E chiar foart bun actorul asta :)) imi face placere sa il urmaresc la asta sunt bun

    Răspunde
  9. Stefan Stroe a zis

    6 iunie, 2010 la ora 11:33 pm

    Salut, Adi, spoturile sunt scrise de un planner, bun si vechi prieten de-al meu, din echipa lui BogdanN, 23. 🙂
    Nu stiu ce strategie te asteptai sa vezi de la Altex, EDLP-ul categoriei electro-retailerilor… ei merg pe teritoriul asta de ani de zile.
    E adevarat ca cel mai adesea o directie urmarita fidel genereaza mai rapid satietate – asta e latura neplacuta a consecventei.

    Răspunde
  10. marlanu a zis

    7 iunie, 2010 la ora 12:57 pm

    mie unul mi se pare foarte superficiala reclama. unde vor sa ajunga? mai ales ca pornesc din start cu o conceptie eronata. si mai ales ca e criza.

    Răspunde
  11. Marius Gavril a zis

    8 iunie, 2010 la ora 3:13 pm

    sunt total bullshit reclamele astea. spui ca au in spate oameni creativi, dar in realitate se afunda rau de tot in banalitate. Fumat e putin spus, cand gasesc un cuvant potrivit revin cu un alt comment 🙂

    Răspunde
  12. Andreea Dancu a zis

    10 iunie, 2010 la ora 8:18 pm

    Mie mi se pare un pic amuzanta, nu stiu de ce nu v-a placut.

    Răspunde
  13. Ana a zis

    14 iunie, 2010 la ora 1:20 pm

    Se putea mult mai bine, dar merge, nu e chiar oribila!

    Răspunde
  14. Cristina a zis

    17 iunie, 2010 la ora 3:47 pm

    Intradevar sunt si unele reclame care sunt faine si ai vrea sa le vezi din nou, dar eu urasc reclamele de orice fel. Nici filme la tv nu mai urmaresc din cauza lor.

    Răspunde
  15. Fotbalmeter a zis

    29 iunie, 2010 la ora 8:12 pm

    mie unul mi se pare foarte superficiala reclama. unde vor sa ajunga? mai ales ca pornesc din start cu o conceptie eronata. si mai ales ca e criza. Ha ha:P

    Răspunde
  16. CaliVita a zis

    14 iulie, 2010 la ora 10:01 am

    Mi se pare ca sunt bani aruncati cu aceasta reclama, asocierea cu brandul Altex este foarte slaba, nu am reusit sa imi dau seama care este targhetul reclamei, cumva nenea gheorghe din comuna plopalca, ma indoiesc ca el isi va curata aer codnitionat vreodata, lui i se par mofturi sau fite.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d