Ieri vorbeam cu Mihai pe mess si ma intreba de ce n-am scris inca despre seria Chibzuitu’ de la Altex. Pai pentru ca nu prea am avut timp si pentru ca nu stiam ca e o serie. Abia daca prinsesem spotul cu aerul conditionat. Le-am gasit pe aproape toate pe un canal de youtube, le-am vizionat si sincer … nu am ramas siderat.
Nu stiu de ce, dar publicitatea din Romania nu prea ma mai da pe spate. E adevarat ca spoturile sunt funny asa si ca au in spate un iz de strategie dar sunt destul de banale. Mie nu-mi dau senzatia ca ar fi cumva speciale. Antiteza asta rural vs. tehnologie mi se pare atat de comuna si uzata moral, incat nu-mi provoaca nicio reactie.
Am cautat in timp un fragment de continuitate in strategia de comunicare a celor de la Altex insa n-am gasit nimic. De la spotul cu Naumovici pana la baba spion, de la tiganii care colecteaza calculatoare si pana la taranul cu aer conditionat n-am vazut decat spoturi facute de creativi. Unde e strategia nene? Si te mai miri de ce Altex sufera. Pai daca in fiecare sezon clientul vede alta strategie de comunicare construita pe alte concepte si alte modele …
Mereu se incearca crearea unui personaj care sa convinga cumva. Acum e „Chibzuitu'”, adica un nene care se muta de la oras la tara (putin inaintea timpului cred) si care face economii ca deh, e criza. Nu stiu exact prin ce research s-a ajuns la ideea aceasta dar mi se pare un pic fortata. Vom vedea cati romani se regasesc in situatia data.
Hai ca am fost prea rau si nu vreau sa se supere careva. Poate inca mai am sanse sa ajung prin vreo agentie mare. :)) Va las cu spotul de care ziceam si cu linkul catre canalul de youtube unde le puteti vedea pe toate, cred.
lucian a zis
Salut,
Seria asta noua de reclame de la Altex ma cam lasa rece. Adica eu, care am 27 de ani, nu prea ma simt atras de spoturi de genul. Nici felul in care arata magazinele nu prea ma incanta. Strategia Altex, din punctul meu de vedere, este:
-se ia una bucata hala
-se ia marfa
-se aranjeaza la ochi.
Dar nu despre asta e vorba…. probabil nu ma regasesc eu in targetul Altex, poate considera ca tinerii nu-si cumpara aer conditionat, cine stie… Mie imi placeau intr-un mod deosebit reclamele cu ,,ala mic, negru de respira greu” si aia cu ,,batman”. Si acum rad cand imi amintesc de ele.
Iar despre reclame cu mesaj constant in Romania… greu tare pentru ca nu prea sunt, doar marile branduri care au o imagine beton si care nu dau 2 bani pe minti stralucite care spun ,,anul acesta in romania vom vinde aparate de aer conditionat celor care se muta de la oras la tara”, sau anul acesta se poarta violet sau mai stiu eu ce idei nastrusnice le ,,fata” mintea.
irina a zis
nici pe mine nu prea m-au impresionat, dar am ramas mirata cata publicitate au facut cei de la Apropo Tv acestor spoturi……
ioanADoroftea a zis
Actorul face totul…
Trodat a zis
Altex are reclame de top fata de Unicredit Tiriac(dansez pt mine) cu ale lor reclame oribile
Iulian Lita a zis
hmmm… cred totusi ca ar fi putut scoate o reclama mai inteligenta daca voiau sa spuna ca au cele mai mici preturi. Na, daca s-ar fi chinuit ar fi gasit, cred, si alte idei. De fapt, mie nu mi-au placut niciodata reclamele de la Altex. Poate ca sunt „de top”, dar nu sunt pe gustul meu
lucian a zis
,,actorul face totul” – nu chiar. E ca in MediaPro, desi actori buni joaca in filme cu tigani (nu spun rromi dar nici rasist nu-s) eu nu ma uit la ele, nici macar pt. actori. E ca si cum ai pune jante Momo la Logan – tot Logan ramane. Eu ma asteptam de la Altex la ceva mai multa substanta, mesaj mai clar, e.t.c. dar poate sunt eu sub efectul mirosului de levantica si nu-mi dau seama ce au vrut sa transmita.
Laura a zis
Niciodata nu m-a atras publicitatea din Romania. Pe langa faptul ca ne lasa rece, mi se pare prea agresiva.
Latotpasu a zis
E chiar foart bun actorul asta :)) imi face placere sa il urmaresc la asta sunt bun
Stefan Stroe a zis
Salut, Adi, spoturile sunt scrise de un planner, bun si vechi prieten de-al meu, din echipa lui BogdanN, 23. 🙂
Nu stiu ce strategie te asteptai sa vezi de la Altex, EDLP-ul categoriei electro-retailerilor… ei merg pe teritoriul asta de ani de zile.
E adevarat ca cel mai adesea o directie urmarita fidel genereaza mai rapid satietate – asta e latura neplacuta a consecventei.
marlanu a zis
mie unul mi se pare foarte superficiala reclama. unde vor sa ajunga? mai ales ca pornesc din start cu o conceptie eronata. si mai ales ca e criza.
Marius Gavril a zis
sunt total bullshit reclamele astea. spui ca au in spate oameni creativi, dar in realitate se afunda rau de tot in banalitate. Fumat e putin spus, cand gasesc un cuvant potrivit revin cu un alt comment 🙂
Andreea Dancu a zis
Mie mi se pare un pic amuzanta, nu stiu de ce nu v-a placut.
Ana a zis
Se putea mult mai bine, dar merge, nu e chiar oribila!
Cristina a zis
Intradevar sunt si unele reclame care sunt faine si ai vrea sa le vezi din nou, dar eu urasc reclamele de orice fel. Nici filme la tv nu mai urmaresc din cauza lor.
Fotbalmeter a zis
mie unul mi se pare foarte superficiala reclama. unde vor sa ajunga? mai ales ca pornesc din start cu o conceptie eronata. si mai ales ca e criza. Ha ha:P
CaliVita a zis
Mi se pare ca sunt bani aruncati cu aceasta reclama, asocierea cu brandul Altex este foarte slaba, nu am reusit sa imi dau seama care este targhetul reclamei, cumva nenea gheorghe din comuna plopalca, ma indoiesc ca el isi va curata aer codnitionat vreodata, lui i se par mofturi sau fite.