Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Naumovici muta cu nebunul – sah mat cu Stefan cel Mare!

Scris de Adrian Monoranu pe 14 octombrie, 2010 6 comentarii

De curand se pare ca jocurile de bingo au inceput sa recastige popularitatea de alta data. Imi aduc aminte nebunia de la inceputul anilor 2000 cand romanii se inghesuiau sa cumpere cartoanele „norocoase” si apoi duminica seara stateau chititi pe telefon, doar doar i-o suna dl. Geo sau Mitoseru sau cine mai prezenta pe atunci. Acum, dupa aproape 10 ani, romanii sunt din nou infometati si la propriu, si la figurat. Ca doar nu credeti c-or juca de placere …

In alta ordine de idei, pe langa Super Bingo Metropolis, ala prezentat de Tociu si Palade pe la Antena 1, a mai aparut unul sustinut de televiziunea poporului si a nimeni altuia decat viitorul nostru presedinte :))))) Dan Diaconescu. De fapt, de ce rad, totul e posibil in contextul actual. Anyway, noul, sau ma rog, relativ noul concurent, pe numele sau City Bingo, vine si cu o campanie de promovare pe masura. O mica descriere chiar aici. (nu ma gandeam eu vreodata ca o sa pun link pe un astfel de site :))) a se vedea comentariile :)) )

Sunt 3 spoturi pe care le gasiti usor pe YouTube si pe deasupra mai au si nume foarte sugestive :)) Perisoare, Nebunul si Urmasul. Mie imi place foarte mult cel intitulat Urmasul. O sa vi-l arat mai jos, desi cred ca deja il stiti.

Imi place pentru ca foloseste un simbol al prostiei romanesti. Probabil ar fi trebuit sa se cheme asta „Nebunul” dar cred ca s-au pripit. Cam toate spoturile folosesc niste personaje cretine dar asta le depaseste pe toate. Spoturile parodiaza cateva aspecte, as zice cotidiene, ale vietii din Romania. Fraierii si chelnerul hot, posesorii de talente ascunse pe care ii vom vedea curand la show-ul cu nume predestinat si nebunii sunt la tot pasul.

Totusi spuneam ca cel cu urmasul lui Stefan cel Mare le depaseste pe toate. Poate surprinzator pentru unii, desi spoturile sub bagheta lui Naumovici (despre care stiti ca nu am neaparat o parere buna), asta unul cu un substrat strategic destul de bun. Nu stiu daca a fost si intentionata treaba, dar a iesit bine. Tampitul asta care a cerut retrocedarea Moldovei e un personaj destul de cunoscut si chiar a fost si mediatizat binisor in momentul in care a aparut. L-am vazut pe la diverse emisiuni TV, prin ziare, ca sa nu mai zic de net. Cred ca n-a fost presar in Romanica si sa nu fi scris sau sa fi pomenit de nebunul asta.

Acum City Bingo l-a ales pentru a aparea intr-unul din spoturile lor. Si e o mutare castigatoare. Motivul e foarte simplu. Nu face altceva decat sa capitalizeze valoarea unui simbol deja cunoscut si extrem de popularizat intr-un segment tinta perfect suprapus cu cel al produsului promovat: romanul cu studii medii, venit mic, job de cacat si lipsa de idealuri. Probabil nici n-a cerut bani sa apara in spot, sau ma rog, dac-o fi cerut, n-a fost nici pe aproape cu onorariul pe care l-a incasat Mihaela Radulescu ca sa apara in penibilitatea aia de spot de la Elit (dar despre asta o sa vb in alt post) sau Maia Morgenstein la Doncafe.

Ecuatia e una simpla. Aduci un personaj mediatizat, nu foarte vulgar si nici un fenomen de prostie, ca doar e o diferenta intre prosti si nebuni, il alaturi unui brand care se adreseaza publicului potrivit si in felul asta ai introdus un mesajul intr-o minte deja plina cu bullshituri. Of course, nimeni nu se va regasi in pielea saracului tampit dar nici macar nu asta e ideea. Tot ce si-au dorit este sa creeze putin buzz si sa gaseasca o cale batatorita. Apoi indicatiile pretioase: Cautati punctele de desfacere, cumparati, deschideti televizorul (nici macar nu trebuie sa schimbati canalul ca deja e pe OTV) si stati chititi pe telefon. Eventual strigati Bingo! 🙂

Miliarde, Miliarde! :))))))

More from my site

  • Cu sprijinul Lidl România, Teach for Romania ajunge în regiunea MoldoveiCu sprijinul Lidl România, Teach for Romania ajunge în regiunea Moldovei
  • Missing Moldova …Missing Moldova …
  • Prima mea aterizare pe planeta Moldova.Prima mea aterizare pe planeta Moldova.
  • Cainii latra, ursul trece.Cainii latra, ursul trece.
  • Istoria Pantofului si a Cravatei la Palas MallIstoria Pantofului si a Cravatei la Palas Mall
  • HTC Explorer de la Vodafone la preturi promotionale in 6 judete din Moldova.HTC Explorer de la Vodafone la preturi promotionale in 6 judete din Moldova.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, Marketing, romanisme, strategic planning, studii de caz Etichete: city bingo, Moldova, nebun, OTV, retrocedare, stefan cel mare

Comentarii

  1. Iulian a zis

    14 octombrie, 2010 la ora 1:26 pm

    ce panarama de reclama… beacs

    Răspunde
  2. Mobila copii a zis

    14 octombrie, 2010 la ora 8:57 pm

    Of, of. Ma distrez cand vad pe ce isi cheltuie timpul bietii oameni asteptand o minune.

    Răspunde
  3. sky a zis

    18 octombrie, 2010 la ora 6:32 pm

    melearde :))

    Răspunde
  4. Infiintare firma a zis

    23 octombrie, 2010 la ora 1:47 pm

    Ce reclama…hai ca am trait sa o vad si pe asta ;)). Oricum interesanta:D.

    Răspunde
  5. Florin a zis

    25 octombrie, 2010 la ora 4:06 pm

    nu am prea inteles rostul reclamei. Nu prea are sens sincer

    Răspunde
  6. Mihai a zis

    26 noiembrie, 2010 la ora 7:21 pm

    Nu prea da bine la portofoliul lui Naumovici

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d