De curand se pare ca jocurile de bingo au inceput sa recastige popularitatea de alta data. Imi aduc aminte nebunia de la inceputul anilor 2000 cand romanii se inghesuiau sa cumpere cartoanele „norocoase” si apoi duminica seara stateau chititi pe telefon, doar doar i-o suna dl. Geo sau Mitoseru sau cine mai prezenta pe atunci. Acum, dupa aproape 10 ani, romanii sunt din nou infometati si la propriu, si la figurat. Ca doar nu credeti c-or juca de placere …
In alta ordine de idei, pe langa Super Bingo Metropolis, ala prezentat de Tociu si Palade pe la Antena 1, a mai aparut unul sustinut de televiziunea poporului si a nimeni altuia decat viitorul nostru presedinte :))))) Dan Diaconescu. De fapt, de ce rad, totul e posibil in contextul actual. Anyway, noul, sau ma rog, relativ noul concurent, pe numele sau City Bingo, vine si cu o campanie de promovare pe masura. O mica descriere chiar aici. (nu ma gandeam eu vreodata ca o sa pun link pe un astfel de site :))) a se vedea comentariile :)) )
Sunt 3 spoturi pe care le gasiti usor pe YouTube si pe deasupra mai au si nume foarte sugestive :)) Perisoare, Nebunul si Urmasul. Mie imi place foarte mult cel intitulat Urmasul. O sa vi-l arat mai jos, desi cred ca deja il stiti.
Imi place pentru ca foloseste un simbol al prostiei romanesti. Probabil ar fi trebuit sa se cheme asta „Nebunul” dar cred ca s-au pripit. Cam toate spoturile folosesc niste personaje cretine dar asta le depaseste pe toate. Spoturile parodiaza cateva aspecte, as zice cotidiene, ale vietii din Romania. Fraierii si chelnerul hot, posesorii de talente ascunse pe care ii vom vedea curand la show-ul cu nume predestinat si nebunii sunt la tot pasul.
Totusi spuneam ca cel cu urmasul lui Stefan cel Mare le depaseste pe toate. Poate surprinzator pentru unii, desi spoturile sub bagheta lui Naumovici (despre care stiti ca nu am neaparat o parere buna), asta unul cu un substrat strategic destul de bun. Nu stiu daca a fost si intentionata treaba, dar a iesit bine. Tampitul asta care a cerut retrocedarea Moldovei e un personaj destul de cunoscut si chiar a fost si mediatizat binisor in momentul in care a aparut. L-am vazut pe la diverse emisiuni TV, prin ziare, ca sa nu mai zic de net. Cred ca n-a fost presar in Romanica si sa nu fi scris sau sa fi pomenit de nebunul asta.
Acum City Bingo l-a ales pentru a aparea intr-unul din spoturile lor. Si e o mutare castigatoare. Motivul e foarte simplu. Nu face altceva decat sa capitalizeze valoarea unui simbol deja cunoscut si extrem de popularizat intr-un segment tinta perfect suprapus cu cel al produsului promovat: romanul cu studii medii, venit mic, job de cacat si lipsa de idealuri. Probabil nici n-a cerut bani sa apara in spot, sau ma rog, dac-o fi cerut, n-a fost nici pe aproape cu onorariul pe care l-a incasat Mihaela Radulescu ca sa apara in penibilitatea aia de spot de la Elit (dar despre asta o sa vb in alt post) sau Maia Morgenstein la Doncafe.
Ecuatia e una simpla. Aduci un personaj mediatizat, nu foarte vulgar si nici un fenomen de prostie, ca doar e o diferenta intre prosti si nebuni, il alaturi unui brand care se adreseaza publicului potrivit si in felul asta ai introdus un mesajul intr-o minte deja plina cu bullshituri. Of course, nimeni nu se va regasi in pielea saracului tampit dar nici macar nu asta e ideea. Tot ce si-au dorit este sa creeze putin buzz si sa gaseasca o cale batatorita. Apoi indicatiile pretioase: Cautati punctele de desfacere, cumparati, deschideti televizorul (nici macar nu trebuie sa schimbati canalul ca deja e pe OTV) si stati chititi pe telefon. Eventual strigati Bingo! 🙂
Miliarde, Miliarde! :))))))
ce panarama de reclama… beacs
Of, of. Ma distrez cand vad pe ce isi cheltuie timpul bietii oameni asteptand o minune.
melearde :))
Ce reclama…hai ca am trait sa o vad si pe asta ;)). Oricum interesanta:D.
nu am prea inteles rostul reclamei. Nu prea are sens sincer
Nu prea da bine la portofoliul lui Naumovici