Cand de ceva timp dai numai vuvuzele in zona business trebuie sa te gandesti ca lumea s-a cam plictisit. Si cand zic vuvuzele ma gandesc si la produse si la strategiile de comunicare pentru acestea. Eu unul sunt utilizator de Vodafone de vreo 10 ani asa si sincer nu mi se mai pare deloc cea mai tare retea. Sunt si un client al Orange si nici acolo nu pot sa spun ca situatia e foarte roz dar mi se pare ca sunt totusi un pic mai activi. E drept ca si acolo sunt probleme mari cu privire la client service si cu „furturile” de minute si incarcarea facturilor dar unde nu sunt probleme in tara asta? 🙂
Revenind la Vodafone, ajungem iar la vuvuzele. Ultima serie de spoturi pentru serviciile business, cele pe care le vedeti deja si pe care cu siguranta le veti mai vedea ulterior, a fost anticipata de un clip de prezentare de aproximativ 3 minute si jumatate. Totul e construit pe stereotipurile clasice din firmele romanesti: patronul, secretara, middle managerul frustrat, sales managerul pierde vara, contabilul atotstiutor si IT-stul despre care toti cred ca nu face nimic pentru ca nu prea inteleg de fapt ce face el pe acolo. Hai sa ne uitam la clip si revenim.
Sooo, ii recunoasteti? Eu unul nici macar nu lucrez in mediul business si parca mi se pare foarte familiari. Sunt funny si sunt familiare pentru multi dintre cei care lucreaza prin companii. Intrebarea mea este insa una simpla. Care e valoarea acestor personaje? La ce bun? Nu cumva ajungem iar in zona atat de prost atinsa cu ceva timp in urma de Zapp? Poate va mai amintiti spoturile funny cu grupurile … grupul manechinelor care beau doar apa cu lamaie, grupul stilistilor revoltati, etc. Funny rau, valoare zero!
De ce zero? Pentru ca decizia de cumparare a unui astfel de abonament nu cade in slujba angajatilor ci a managerilor, iar eu unul nu cred argumente de ordin emotional sunt tocmai cele care ar trebui sa convinga in aceasta situatie. Eu cred ca vom avea parte de fix aceeasi situatie. Da, personajele sunt simpatice dar nu aduc nicio valoare si din pacate asistam la o executie creativa destul de reusita insa dpdv strategic la un esec.
E clar ca strategia Vodafone este orientata catre ideea de a fi cool si „Coolness-ul” pare a fi conceptul care iese cel mai mult in evidenta si pot fi de acord cu ideea ca aduce un plus de valoare. Totusi integrarea acestui concept in zona de abonamente business este cam prost implementata. Am mai vorbit anterior de greseli strategice si nu sunt singurul dar se pare ca tipam in fantani.
patuturi a zis
oare cand se va termina cu vuvuzelele? 🙂 Chiar si ele vodafone!
Boilere a zis
Mie sincer reclama mi se pare ok. Si nu Vodafone a facut reclama. ageantia de publicitate cu care lucreaza ei a venit cu idea
Adrian Monoranu a zis
@Boilere: Macar atata lucru stiu si eu. :)))))
Catalin a zis
Vuvuzelele nu se termina, asta e sigur.
Cristi a zis
Cred ca aceasta campanie transmite niste mesaje cel putin jalnice ca sa nu spun altfel, adica mai nou promovam non-valoarea? Noroc ca nu ma uit la televizor sa le vad zilnic dar spotul cu batronu si omu de la IT in care isi propun sa deschida magazin online si vin cu faze de genul hai ca stiu eu un baiat cu scuter care se ocupe de livrari, mai punem niste prostii pe site facem ceva la plezneala si a merge. Adica tipic romanesc, lasa ca merge si asa. Daca astea sunt valorile pe care Vodafone le promoveaza cand se adreseaza managerilor care incheie contractele pt. abonamente business atunci e clar ca tara asta nu o sa evolueze niciodata daca sunt scoase in fata mentalitati de genul acesta. Personal cred ca e cea mai penibila campanie din ultimii ani.
Adrian Ene a zis
Hey, ai idee ce companie de publicitate a scos reclama SRL?
Adrian Monoranu a zis
@Adrian Ene: din cate stiu eu Vodafone lucreaza cu McCann. cred ca e opera lor. poti afla de pe iqads mai exact.