In urma cu fix un an (pura coincidenta) am scris un post despre un exemplu clasic de impotenta strategica si creativa din publicitatea din Romania. Unii au ras, altii au comentat si pana la urma am trecut cu vederea. In final n-a fost chiar asa de rau. Ba a fost si imi pare rau ca ajungem sa producem asaceva. M-am multumit insa sa vad ca cineva a bagat la cap si a aparut si o reactie oficiala si civilizata pe blog.
Zilele trecute am inceput sa aud la radio in drum spre servici un spot care va spun sincer ca m-a dat peste cap. Prima data am ras. Apoi am incercat sa-l prind din nou ca sa-mi dau seama ca nu e o gluma. Apoi l-am mai ascultat de cateva ori pentru ca intelege de fapt despre ce produs si brand este vorba. N-am reusit. A trebuit sa sun pe cineva de la postul de radio si sa-l rog sa-mi spuna despre ce brand e vorba.
Intelesesem ca e vorba de niste covrigei dar nu reuseam sa prin numele exact. Pana la urma am aflat, se numesc Mini Feast si spre bucuria mea, am gasit si spotul pe youtube. Va las sa-l vedeti mai jos si ca de obicei, comentez dupa.
Ei bine, da. Aproape ca nu am cuvinte. Inca ma mai intreb daca nu cumva e vreun spoof pentru ca nu inteleg logica acestui spot. Sa vedem. Avem un fundal sonor ce-mi aminteste de Barry White. Apoi avem un voice-over ce se doreste a avea un timbru vocal asemanator. Dupa aceea avem o voce de copil. De fapt avem o alternare a celor doua voci aproape antagonice. Pana aici poate nu e nimic ciudat. Dar va sugerez sa ascultati din nou textele.
Hai sa vedem. Prima data ii multumim mamei ca e femeie si are grija de copii, apoi fiindca gateste bine si apoi pentru ca e femeie ii sugeram ca trebuie sa aiba grija de ea si pentru asta ar fi super daca ar manca niste covrigei. Genial. Sa zicem ca inteleg faza cu Barry White dar care e faza cu vocea de copil? Care e treaba cu „multumim mami”, care e treaba cu „miroase bine” si in final care e treaba cu „si noi te iubim”? De unde a aparut acest copil si ce legatura are el cu decizia mamei de a cumpara pentru ea niste covrigei pe care tre sa-i manance intr-o pauza?
Pe de alta parte, femeia este prezentata ca fiind o mama care gateste, are grija de casa, de copii dar care in acelasi timp trebuie sa aiba grija de silueta ei si pentru asta i se recomanda sa manance niste amarati de covrigei si pe deasupra mai sunt prezentati si ca un fel de recompensa. Aproape ca imi vine sa rad din nou dar ma opresc aici. Va mai las si pe voi sa va dati cu parerea.
Petronela Bruma a zis
Spotul asta il tot aud si eu cat stau la servici. La inceput nu intelesesm deloc la ce se face reclama, ba mai mult aveam senzatia ca e vorba de un detergent (probabil nici nu am fost foarte atenta si nici nu intelegeam despre ce e vorba). Apoi am inteles ca e vorba despre covrigeii astia. Ceea ce nu mi-a placut la spot, pe langa incoerenta mesajului, e vocea aia a copilui care mie mi se pare ca suna sinistru, sumbru, ca vocea unei fantome intr-un horror.
Daca inainte ma exaspera spotul radio pentru Vixen Studio si cu mieunata aia care spunea ca se intretine singura si are timp si de studiat, doar pentru ca face videochat, acum asta a trecut pe prima pozitie.
Angelica a zis
Pai daca e o mama grijulie cum sa cumperi pentru copiii un produs care contine cel putin 2 E-uri!Dar ideea e ca reclama e de tot…rasul si ai dreptate!
Gabriel Dumitriu a zis
Reclama asta imi aminteste de asta
alex a zis
PAi la noi in societate inca se mai mentine acest rol al femeii 🙁