Sambata am fost la November Web, un eveniment organizat de Adrian Mironescu pentru pasionatii de web – atat developeri cat si useri sa zicem. Am mers pentru ca am ocazia de fiecare data sa ascult prezentari de calitate si diferite de cele de marketing pe care le prind pe la alte evenimente pe care le frecventez. Am mers si pentru ca la final am avut ocazia sa schimb pareri cu toti cei de-acolo si cum ma gandesc mereu la proiecte online, ce loc mai bun pentru a testa concepte si idei? 🙂
Discutia de dupa a fost foarte interesanta si a curs la un moment dat catre o idee de proiect care prinde din ce in ce mai mult in RO. Eu m-am intalnit cu ea prima data acum 8-9 luni cred, cand una din studentele mele a venit in cabinet sa-mi ceara o parere. E un proiect „twitter like” care functioneaza pe o platforma asemanatoare cu twitter si cirip.ro dar diferit in esenta. Ei bine acum alte proiecte care conduc catre aceeasi finalitate ies in fata din ce in ce mai des.
Din pacate multe dintre ele sunt axate doar pe capitala pentru ca nu sunt atat de multi ofertanti, respectiv companii carora sa li se para interesante, in provincie. Tot acum 8 luni ma intalneam cu un amic si imi povestea despre un proiect offline asemanator pe care l-am privit cu ochi buni dar cu oarecari retineri. Este stiut totusi faptul ca sunt un tip care nu se entuziasmeaza rapid si tocmai de asta sunt mereu retinut si analizez inainte sa ma pronunt.
Pana la urma ambele proiecte merg, prin avant si asta ma face sa cred ca dezvoltarea acestei piete e normala. Azi a venit randul primului proiect online din aceasta categorie dedicat Iasului. Probabil va tot intrebati despre ce e vorba pentru ca m-am cam invartit in jurul cozii pana acum si n-am dat detalii. Curiosi?
Ei bine, este vorba de un site dedicat excusiv iesenilor care ofera reduceri intre 50 si 90% la o gama foarte larga de servicii si produse: filme cu 1
leu/buc, servicii de coafura, masaj, fitness etc cu reducere de 70, 80% etc. Principiul functionarii acestui site e simplu: cu cat se strang mai
multi cumparatori pentru un serviciu, cu atat pretul acelui serviciu scade mai mult, ajungandu-se la niste oferte cu adevarat bomba. Numele ales este unul sugestiv Perfect Deals si in momentul de fata este in derulare o campanie de teasing cu care probabil v-ati intalnit deja. Flyerele arata cam asa.
Sistemul este deja popularizat in tara si reteta pare sa fie de succes. Din pacate, asa cum spuneam si mai devreme, in provincie aceste site-uri inca n-au ajuns pentru ca desi cred ca interesul publicului ar fi foarte mare (vorbim despre reduceri de fapt, nu?), ele functioneaza daca exista si niste ofertanti de partea cealalta, adica vanzatori. Se pare insa ca s-a gasit si o modalitate de a-i atrage si pe cei din urma si prima incercare este pe cale sa porneasca.
E o perioada buna pentru astfel de initiative si cred cei din spatele acestui proiect au ales chiar momentul potrivit. Deja se vorbeste indeajuns de mult in online despre Zumzi, despre FunDeal si alte proiecte similare. Perfect Deals vine sa capitalizeze deja notorietatea unui sistem testat si popularizat de cei amintiti si in plus, ataca o piata locala si in viitor regionala bucurandu-se astfel de exclusivitate, cel putin momentan.
Daca atunci cand au aparut primele doua am fost retinut si n-am scris pe blog, acum sunt mai degraba optimist si sper sa aiba si succes. Teasingul este facut bine atat online prin Facebook si Twitter cat si offline prin flyere si outdoor. Pentru cei mai curiosi din fire, puteti printr-un like pe Facebook sau urmarind contul de twitter sa aflati ce oferte vor aparea in curand. De asemenea in momentul de fata, puteti sa va si abonati direct pe site prin intermediul email-ului. Stay tuned! 🙂
garzanti a zis
Hmmm… eu nu cred ca va avea succes Iasi.
Adrian Monoranu a zis
@garzanti: si eu am oarecari semne de intrebare dar atat timp cat vor fi ofertanti, eu cred ca se vor gasi si doritori.
garzanti a zis
In primul rand au o problema cu grafica site-ului. Doi care ar fi ofertantii din Iasi care sa vehiculeze volume atat de mari de marfa astfel incat sa castige din rulaj si nu din adaos mare?
Adrian Monoranu a zis
@garzanti: bine grafica nu e spectaculoasa dar nici nu cred ca e prea importanta. Pana la urma nici FunDeal nu are ceva extraordinar de atractiv. Cred ca vizibilitatea e principala problema. Apoi, legat de ofertanti … da aici ai dreptate dar probabil la fel ca si la celelalte proiecte asemanantoare vor miza mai intai pe servicii si sunt destui prestatori de genul sali de fitness, saloane de coafura, frizerii. Apoi va veni randul pizzeriilor si cred ca se va lega treaba. Trebuie in schimb educat publicul.
oana a zis
super ideea!!!am intalnit-o acum ceva ani in Miami, in offseason…si am profitat din plin…
Bravo ca o aduceti si in IASI!!!!abia astept ofertele!
andrei a zis
@Adrian: Excelent punctata treaba cu educarea publicului. La fel ca in aproape toate problemele si lipsurile de care ne lovim zilnic, lipsa informarii si prezumtiile facute romaneste, in necunostiinta de cauza sunt inamicul #1 (al bunastarii psihice, nu al siluetei perfecte).
E la fel ca in bancul cu frigiderul. Daca o varianta pare prea buna,prea simpla, prea ieftina se formeaza din start conceptia asta ca undeva, ceva e putred. Sigur, nu poti avea incredere foarte usor in Romania, asta e o sechela de dinainte de 89 pe care o tot alimentam. Insa ramanem in paranoia asta psihotica si alteram toate perceptiile cu ea.
E bine ca se intampla chestia asta aici, personal sper sa functioneze, si cat mai pe termen lung. Cu cat noi ne strangem mai multi, cu atat pretul unui lucru pe care il vrei mai devreme sau mai tarziu devine mai ieftin. Asta e toata lectia.
@garzanti: imi explici si mie te rog de ce e importanta grafica? E vorba de un serviciu simplu, care in final iti ofera preturi sensibil mai mici, pentru aceleasi produse si servicii, si tot ce trebuie sa faci este sa te inscrii cu un e-mail. Tre sa fii destul de idiot sa nu te intereseze. Din partea mea putea sa fie si un Arial negru pe alb.
Stefania a zis
Nu exista moment mai potrivit pentru o astfel de idee. De aceea sunt increzatoare ca timing-ul bun impreuna cu o campanie de informare eficienta, va duce la o propagare de succes a conceptului printre ieseni. Astept cu interes primele oferte!
Adriana a zis
Ideea nu e rea, sa vedem acum cum va merge si cu partea practica. Eu am avut de a face cu acest concept in Boston, Las Vegas, New York si multa lume este foarte interesata de super ofertele prezentate pe site-urile lor de discounturi. Insa as fi atenta la reducerile oferite: sa va asigurati ca reducerile sa fie reale fara ca preturile sa fi fost umflate in prealabil, metoda foarte folosita intre 2002 – 2006 in Romania. Success cu campania!
Adrian Mironescu a zis
Multumim pentru mentionare!
Suna interesant. 🙂