Una din problemele cu care ma confrunt an de an, mai exact din jumatate in jumatate de an, este aceea ca trebuie sa-mi reinnoiesc polita RCA pentru masina. Bineinteles la aceasta s-a adaugat de curand si cea pentru locuinta. Pe asta am rezolvat-o insa destul de simplu, cei de la banca la care am creditul „profitand” de faptul ca oricum am o asigurare privata pentru locuinta, si gandindu-se ca ar putea sa-mi „rezolve” si dilema asigurarii obligatorii. Alti 20 de euro cheltuiti cu „cap”. 🙂
Sa ajung totusi la subiectul principal. Pentru RCA-ul de la masina apelez in mod obisnuit la un broker, pentru ca mi se pare cea mai buna varianta de a aflat exact care sunt cele mai bune oferte. Cred ca din ce ince mai multi romani apeleaza la astfel de servicii pentru ca asiguratorii s-au inmultit si devine extrem de greu sa poti compara ofertele lor de unul singur.
De curand, desi nu ma preocupa deocamdata aceasta problema, am vazut niste spoturi pentru un astfel de broker. Mai tarziu am asociat denumirea cu o oferta pe care am primit-o prin intermediul pietei de linkuri de pe trafic.ro si mi-am dat seama ca e vorba de acelasi client: rca-ieftin.ro. Cred ca dupa ce am sa termin postul asta, n-o sa mai fie de acord cu propunerea facuta de mine pentru afisarea linkului dar n-am cum sa nu scriu.
Ei bine, asistam din nou la o campanie facuta in house, cu o echipa proprie de creatie. Spotul principal, care are putin peste 2 minute si care nu a fost probabil vreodata prezentat la vreun post TV dar din care provin si spoturile comerciale prezinta doua personaje, sot si sotie care comanda diverse prostii ipotetice de pe net, cheltuie banii aiurea si la final raman fara gaz, apa, curent electric, etc. pentru ca nu mai au bani sa plateasca facturile.
E drept, si asigurarile de tip RCA sunt uneori foarte scumpe putandu-se ajunge ca la unii asiguratori pretul sa fie dublu decat la altii. Spotul incearca sa ironizeze cumva ideea de a plati mult pentru un lucru pe care nu-l folosesti. In fond ati putea fi de acord cu ideea ca oricum RCA-ul este pentru daunele pe care le pricinuiesti altuia si nu pentru tine, deci e rezonabil sa va doara in dos. Treaba lui, sa se judece el cu asiguratorul.
Ceea ce probabil nu stiti, este ca asiguratorul despagubeste in limita unei sume garantate de polita platita de voi, iar daca pagubitul nu este de acord cu asta, acesta se poate constitui parte civila intr-un proces si puteti avea de furca mult si bine, ca sa nu mai zic de situatia in care in urma nefericitului accident apar si leziuni ale celor implicati ceea ce necesita tratament, spitalizare, etc pe care s-ar putea foarte bine sa le platiti din buzunar.
Aici apare prima problema, asta e un fake brand promise. Asigurarile RCA scumpe sunt evident mai bune decat cele mai ieftine, pentru ca sumele garantate sunt mai mari. E la mintea cocosului. Prin urmare, daca vrei sa dormi mai linistit noaptea, fa-ti un RCA mai scump si nu alerga dupa cel ieftin de la un asigurator fantoma de care n-a auzit nimeni. In spot ei scot in evidenta ideea ca n-are rost sa arunci banii pe chestii scumpe de care nu ai nevoie insa eu sunt de cu totul alta parere. Sa ne pazeasca Cel de Sus de accidente totusi!
A doua problema este data de mesajul ilogic pe care il transmite brandul pentru ca fiind un broker sunt absolut sigur ca in portofoliu se gasesc si variantele mai scumpe ceea ce contravine numelui de brand „rca-ieftin”. Aaa, probabil ca o fi mai ieftin ca in alta parte dar in orice caz nu cred ca sunt doar cele ieftine prezente in oferta lor.
Cat despre partea creativa … actorii, desi profesionisti cred, cam lasa de dorit si scenariul este oarecum nerealist. Evident ca discutam despre clasicele augmentari si potriviri de situatie pe care chiar nu le-am luat in calcul cand am zis ca e nerealist. M-am referit mai mult la potrivirea personajelor cu ideea de a comanda „de pe net” toate prostioarele respective care sincer mi se pare ca puteau fi mai degraba inlocuite cu niste produse specifice pentru teleshoping. Mai sunt si altele de zis in directia asta insa nu prea vreau sa ma pronunt, pentru ca n-am fost niciodata un creativ. 🙂
Una peste alta, ma simt nevoit sa repet ca atunci cand vrei sa faci o treaba buna in publicitate, chiar si in Romania, e mai bine sa ii lasi pe cei care se pricep la asta sa o faca. Altfel, risti sa te faci de ras. Enjoy!
Gabriel Baciu a zis
Clipul e atat de amuzant pe cat de multi bani s-au cheltuit pe el.
„rca-ieftin” nu poate fi considerat un brand ci o incercare de brand. Poate prinde acum ca e criza (apropo, sunt curios conform caror studii au ajuns ei la concluzia ca e un nume de brand potrivit) dar niciodata denumiri gen masini.ro, mobilier.ro etc nu au cum sa se impuna ca branduri.
Marius Gavril a zis
Jeez ce tampenie! Una dintre multele reclame proaste difuzate astazi. Care este faza cu echipele proprii de creatie. Ok, inteleg faptul ca din punct de vedere al costurilor e posibil sa renteze, dar rezultatul final este doar un filmulet pe care ei il numesc reclama si de la care se asteapta sa vinda.
Cate din persoanle care s-au uitat la tot filmul asta de 2 minute au retinut companai si serviciul oferit?