In fiecare zi primesc un newsletter de la IAA pe care recunosc ca nu il citesc cap coada. Uneori mai imi sare in ochi cate un titlu pe care merita sa fac click si azi am gasit unul din aceasta categorie. E vorba despre „Focus pe ROI in 2011”. Am deschis curios sa vad ce mai zice lumea despre ROI fiinca se pare ca e un termen care se afla pe buzele tuturor in industrie de ceva timp.
Asadar, in afara de faptul ca e un articol de promovare pentru apropiatul PR Forum, am aflat … nimic nou. Si ma intreb acum daca oamenii astia nu s-au saturat sa predice mereu aceleasi lucruri. E drept ca eu beneficiez de instruire in domeniul acesta si judec subiectiv dar la toate conferintele la care am fost in ultimii anii, a existat mereu cineva care sa vorbeasca despre cat de important e ROI-ul in campanii, etc, etc. Aoleu, scuze, am pus virgula inainte de etc. si cineva mi-a atras atentia ca nu trebuie. Mea culpa!
Ma gandesc ca exista doua motive pentru care urmeaza sa auzim iar ce important e ROI-ul. Unul ar fi acela ca nu ne-a intrat inca in cap ca e important si este necesar sa ni se aduca aminte asta si al doilea ar fi ca … la fel ca in cazul multor evenimente nu exista un planning foarte bun al speakerilor si subiectelor iar acestia ajung in situatia penibila de a vorbi despre aceeasi chestie despre care s-a vorbit anterior sau eventual, ca in cazul celui mentionat in articol, despre un fenomen deja exploatat anterior in cadrul altor evenimente similar si despre care publicul deja stie multe lucruri.
In cazul celei de-a doua situatii, pe care o consider mai apropiata de realitate, speakerul este pus intr-o situatie extrem de penibila iar reactiile celor din sala sunt de tipul „pffff, iar despre ROI? pai asta crede ca noi nu stim deja ca e important?”. Evident, fiind un speaker care nu a mai interactionat cu publicul din Romania, prezentarea sa va fi folosita de acesta din urma pentru a-l pozitiona prin comparatie intr-o ierarhie a speakerilor urmariti ceea ce nu este deloc in favoarea lui, prezentarea fiind de fapt una mai degraba plictisitoare fiind pe un subiect deja „invechit”.
Nu am nimic cu organizatorii de la PR Forum, cu atat mai mult cu cat este facut de Cristi Manafu si stiu ca incearca sa faca o treaba buna dar situatia prezentata mai sus se intampla tot mai des si asta probabil pentru ca nu exista un event planner adevarat in echipa de organizare, nu se face research si nu se da importanta prea mare prezentarilor cat mai degraba numelor care vin la prezentare. Tocmai de aceea avem parte de tot felul de reactii neplacute la adresa speakerilor de renume care vin si prezinta in RO chestii deja stiute, ca deh, mai citim si noi, nu?
Scrie un comentariu!