Desi timpul nu mai este de mult prietenul meu, gasesc uneori cate o pauza de cateva minute pentru introspectii. In mod obisnuit descopar lucruri de suprafata pentru ca asa cum spuneam, pauza nu este prea lunga. Uneori insa lucrurile de suprafata se tot repeta si devin incet incet mai profunde pana cand ajung sa ma bantuie in toate momentele mele libere. Una din concluziile la care am ajuns este ca nu mai citesc carti, sau cel putin nu asa de mult pe cat mi-as dori. Si ma refer aici la faptul ca nu reusesc sa citesc o carte cap-coada. Citesc articole, studii, analize, bloguri, reviste etc. dar nu mai reusesc sa citesc o carte din coperta in coperta.
Prin urmare, pentru a nu ma mai bantui aceasta problema am hotarat sa ma reapuc de citit insa imi lipsea motivatia. Trebuia neaparat sa gasesc ceva care sa-mi dea un kick-start. Lucky me, intr-una din saptamanile trecute am primit o oferta de la Libris.ro pentru un parteneriat pe blog. Am decis sa raspund mailului respectiv si in felul acesta Libris ma aprovizioneaza cu carti, eu le citesc si scriu recenzii ceea ce cred ca e un triplu avantaj. Eu ii ajut pe ei, ei ma ajuta pe mine si impreuna va ajutam pe voi sa alegeti ce carti sa cititi si din cand in cand sa mai castigati si cate una in dar. 😉
Am inceput colaborarea saptamana aceasta iar prima carte pe care am primit-o de la ei a fost „Chaotics – Management si Marketing in Era Turbulentelor” de Philip Kotler si John A. Caslione. Daca despre primul nu cred ca trebuie sa mai spun multe, despre cel de-al doilea am sa va zic ca este expert in problematica economiei mondiale si consilier pe probleme de globalizare in economie si marketing.
Trebuie sa spun ca eu am ales cartea si ma bucur ca am facut-o pentru ca am descoperit ca trateaza, indirect, un subiect care imi este familiar. E vorba despre planificarea strategica de marketing bazata pe scenarii alternative. Esenta cartii este insa despre schimbarile care au loc pe piata datorita fenomenelor din macromediul de business si care nu mai pot fi prevazute prin metodele clasice. Prin urmare, daca viziunea clasica spune ca dupa orice perioada de boom urmeaza o criza si vice-versa, autorii acestei carti sustin ca aceasta conceptie este depasita si ca mai exista si alte stari ale economiei.
Economia actuala este dominata de riscuri din ce in ce mai complexe iar aceasta este noua normalitate. Prin urmare, managerii au nevoie de un sistem mai bun de luare a deciziilor, un sistem „haoticist”. Capitolele prezinta pe rand factorii care dau nastere turbulentei intensificate, greselile comise in trecut de liderii manageriali pe perioada ciclurilor descendente, sistemul de management haoticist, noile comportamente strategice necesare pentru fiecare functie de management importanta din organizatie si nu in ultimul rand, un traseu complet pentru a arata cum firmele pot sa-si perfectioneze si sa-si imbunatateasca strategiile de marketing si vanzari in perioadele agitate.
Ultimul capitol este o concluzie in care se arata in linii mari ce pot face managerii pentru a asigura un echilibru intre cerintele pe termen scurt si orientarea pe termen lung asfel incat sa „supravietuiasca”, sa protejeze resursele si sa prospere in perioadele urmatoare. Una peste alta, spun si eu, in concluzie, ca e o carte care merita citita. E o lectura usoara care merge repede pentru ca va veti regasi in postura managerilor care au facut greseli si veti afla cum sa le indreptati. 😉 Enjoy!
Haotik a zis
Cartea asta o vreau si eu sa ii fac review. Nu sunt eu ala care sa citeasca carti multe dar cred ca e indicata rau pentru mine 🙂
In felul asta am si mai multe argumente sa le spun altora ca defapt haosul in univers e ceva ordonat.
Adrian Monoranu a zis
@Haotik: am transmis mesajul tau catre cei de la Libris. 😉 s-auzim de bine!
tudor a zis
F tare colaborarea! O mica intrebare: doar carti de specialitate? (marketing, management..)