Acum o luna primeam o notificare despre un post scris de Marius Sescu despre tooluri utile pentru bloggeri. Aflam atunci de existenta hyperalerts, un website care iti ofera informatii despre postarile de pe paginile de facebook pe care le administrezi. Culmea, o optiune pe care facebook-ul insasi nu o avea la momentul respectiv. Intamplator sau nu, cam in maxim o saptamana facebook a introdus notificarile automate pentru adminii paginilor.
Zilele trecute facebook a dat drumul si la Places pentru Romania si „clarvazatorii” onlinenului prevesteau deja migratia userilor de pe foursquare. Cum era de asteptat toata lumea s-a dus sa vada repede care e treaba. Check-in-uri peste check-in-uri peste tot. Evident, am intrat si eu sa vad ce si cum si chiar am dat un check-in ieri. Nimic spumos insa. Doar check-in in si-atat. Nu tu poze, nu tu comentariu de la fata locului, nimic. Si-atunci de ce sa renunt la foursquare?
Intrebarea ma face sa scriu acest post si sa incerc sa-mi raspund. Evident, n-am sa renunt la foursqaure. N-am sa renunt pentru ca e altceva, mai complex, mai fun si pentru ca desi Places e deja sus, tocmai am primit inca o cerere de prietenie pe foursqaure. Evident, Places va beneficia de faptul ca userii de facebook sunt deja acolo si nu au de facut un nou cont si de asemenea nu au de instalat/accesat o noua aplicatie de device-ul mobil. Accesul e mai usor iar locatiile mai simplu de creat.
Pe de alta parte, foursquare este mai interactiv. Prin faptul ca te determina sa-ti faci cont, te tine legat. In plus, strategia lor ofera un sistem de recompensare pentru cei care construiesc continut de fapt, ceea ce facebook Places nu face. Userii de foursquare s-au obisnuit sa primeasca puncte, sa devina „primari”, sa lase tips-uri despre locatii si de asemenea mai nou sa se concureze intre ei pentru cat mai multe check-in-uri. Places nu are nimic din toate astea, prin urmare nu e fun, cel putin deocamdata.
In final cateva lucruri pe care nu le stiai despre foursquare. Enjoy!
– a aparut in 2009 si este dezvoltat de 2 tipi – Dennis Crowley si Naveen Selvadurai – in New York.
– timp de 1 an de zile, foursquare a permis check-in-uri doar din 100 de locatii metropolitane americane.
– din ianuarie 2010 foursqaure permite localizare worldwide.
– de pe 5 ianuarie 2010 pana pe 31 decembrie 2010 a inregistrat o crestere a numarului de utilizatori cu 3400%.
– pe 14 ianurie 2011 avea deja 6 milioane de utilizatori, fiind declarata reteaua sociala cu cea mai mare crestere in 2010, procentual vorbind.
– pe 2o februarie 2011 avea deja 7 milioane de utilizatori, adica 1 milion in numai 37 de zile.
– peste 27.000 de useri noi se inscriu in fiecare zi.
– la aceasta rata de crestere, pe 5 mai 2011 foursquare va avea 10 milioane de useri.
– din pacate nu pot sa va spun cati useri de foursquare sunt in RO dar estimez ca mai multi decat Twitter si creste rapid.
Adeline a zis
Se pot pune poze si se pot lasa si comentarii la Facebook Places.
Anunturi gratuite a zis
Da, sunt mulți utilizatori și pe foursquare. Dar nu mai mulți decât pe twitter (da, raportat în .ro).
Și acum o glumă despre foursquare: cum ar fi să dai check in la cimitir? Și să scrii ”/w bunica”? :))
Ana a zis
eu nu mi-as pune aplicatia aia, sa vada toata lumea unde sunt tot timpul 🙂
cime a zis
Socializarea prinde cel mai bine la „publicul web”…fiecare aplicatie are punctele ei tari si slabe ! 🙂 Hai cu socializarea :)))