Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Gandeste inainte sa apesi Like!

Scris de Adrian Monoranu pe 25 septembrie, 2014 2 comentarii

Zilnic vad pe timeline diferite postari pe care prietenii mei le-au apreciat. La fel se intampla si in diversele grupuri din care fac parte. Sunt momente in care like-ul pare sa fie justificat, pentru ca e un continut care merita sa fie apreciat, dar sunt si situatii in care like-ul este fals, dat din obligatie, sau pur si simplu din trend. Ajung uneori sa trag concluzia ca apasam prea usor butonul cu pricina. Ma rog, nu stiu daca asta e foarte relevant insa ma intreb daca in spatele acestui comportament (de apasare a butonului like) sta si putina ratiune, sau e doar impuls emotional. Pentru ca altfel nu-mi explic cum de unii dau like la tot felul de postari care ulterior se dovedesc a fi penibile.

A apasa like fara a gandi in prealabil produce consecinte destul de importante si neplacute in anumite cazuri. Pentru ca like-ul si mai ales share-ul implica o anumita responsabilitate fata de cei pe care ii ai in lista de prieteni. Si nu ma refer la faptul ca le aglomerezi timeline-ul cu tot felul de prostii, ci ma refer la faptul ca in urma reactiilor pe care le ai vis a vis de diferite subiecte, cei din lista ta ajung sa te judece, sa te catalogheze, sa te ignore. E mai putin important daca iti dau unfriend. Pana la urma asta nu te afecteaza major in viata. Dar ceea ce conteaza e impresia pe care oamenii si-o fac si modul in care te vor trata in viitor. Si crede-ma ca like-urile si share-urile „iresponsabile” sunt dureroase.

Se intampla deseori sa vad postari emotionale, efervescente care cresc fulminant in termeni de reactii. Fie ca sunt like-uri, share-uri sau comentarii, acestea se aduna cu sutele in interval de cateva ore sau chiar cateva minute. Si nu ma refer la clipuri sau imagini funny, ci la postari ce exprima diferite frustrari personale legate de situatii mai mult sau mai putin concrete. Pana la urma traim intr-o tara libera si oamenii pot sa scrie ce vor. Pe mine ma intereseaza mai mult modul in care ceilalti adera la respectivele postari. Fiecare om isi gaseste „aplaudaci” pentru ca oricat de deosebiti ne-am crede, ne incadram perfect in niste tipare de gandire. E normal sa apara rapid comentatori care sa fie pe aceeasi lungime de unda. Pe acestia ii inteleg, sunt constient ca exista, e normal sa existe.

Exista insa o categorie de „reactionisti” de ocazie. Oameni care apasa butoanele respective manati de un impuls de moment si care nu constientizeaza ca acel like/share va spune ceva despre ei. „Am dat like, asa si?” dar oare e totul asa de simplu? Ce te faci cand discutia pe care ai apreciat-o ia o turnura proasta, sau cand subiectul se dovedeste a fi un hoax, sau o gluma proasta. Ce se intampla cu like-ul tau? Ce spune reactia pe care ai avut-o, despre tine? Ca esti superficial, ca nu gandesti, ca esti iresponsabil. Cam astea sunt primele 3 chestii care-mi vin mie in minte. Dar cine stie cum si cat de profund te judeca altii. Si totul depinde de sistemul de valori al fiecaruia. Pentru ca fiecare se raporteaza la un referential propriu si judeca prin prisma unor argumente pe care le considera mai importante. Gandeste-te ca unii dintre aceia sunt angajatori, alti sunt colegi de munca, altii sunt prieteni, altii rude si tot asa mai departe.

Aderand la anumite subiecte fara sa te gandesti in prealabil nu faci altceva decat sa te expui unor riscuri sociale. Am cunoscut oameni care n-au rezistat presiunii si au ajuns sa-si inchida conturile de facebook datorita apostrofarilor primite de la prieteni pentru like-urile si share-urile iresponsabile. Nu e o tragedie, am suficienti cunoscuti care traiesc fara facebook si o fac foarte bine, poate chiar mai linistiti. Dar din pacate judecata nu ramane doar in online, oamenii nu uita cand inchid computerul, si daca te-au catalogat drept oportunist, pupincurist de ocazie sau superficial, atunci asa vei ramane si in offline. Asadar gandeste mai mult inainte sa apesi butoanele respective. Pentru ca s-ar putea ca dupa ce va timp, poate nu imediat, sa ai parte de un backfire destul de urat. Karma is a tough bitch! 😉

like button think

 

Photo credit: www.slate.com

More from my site

  • Aproape am renuntat la Facebook.Aproape am renuntat la Facebook.
  • Cum am supravietuit orelor online?Cum am supravietuit orelor online?
  • Ce ne face sa fim altfel?Ce ne face sa fim altfel?
  • Batalia pentru creativitate.Batalia pentru creativitate.
  • Exista shopping dupa Black Friday?Exista shopping dupa Black Friday?
  • De unde invata copiii tampenii!De unde invata copiii tampenii!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology, social media Etichete: comportament, like, motivatii, online, share

Comentarii

  1. Aida Airinei a zis

    14 octombrie, 2014 la ora 10:12 pm

    Cred ca acest articol acumuleaza multa frustrare si neimplinire din partea ta. Puteai sa scrii mai bine si mai inteligent. Nu are nici un sens. Nu inteleg ce treaba ar putea avea cineva cu gusturile mele si cu unde si de ce dau eu like. Daca cineva ca tine (de exemplu) mi-ar da un "backfire" pentru ca am dat like la ce am considerat eu pe moment dragut si de apreciat, ti-as spune direct si fara nicio abtinere ca esti tampit.

    Răspunde
  2. Tintome Florin a zis

    7 noiembrie, 2014 la ora 11:16 pm

    Like-ul, ca unealta psihica in mediu online, nu presupune auto-cenzura. Preferintele personale se schimba cu timpul iar cine te cunoaste ca persoana reala va observa diferenta intre un like dat la plictiseala si un share al unui articol interesant. Accesand zilnic o cantitate imensa de informatii, ajungi intr-adevar sa judeci sumar / citesti in zig-zag articole sau clipuri aflate la un like distanta :). @marketing… propun un subiect despre "da like si distribuie pentru a castiga ….."

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d