Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Epoca noilor imperii.

Scris de Adrian Monoranu pe 21 februarie, 2018 3 comentarii

Fie ca ne place sau nu sa admitem, omenirea a inregistrat cele mai mari progrese atunci cand s-a aflat sub stapanirea marilor imperii. Indiferent ca a fost vorba de cel chinez, roman, arab, mayas sau britanic, progresul a fost posibil datorita unei ordini generalizate. Porunca de la imparatie, legea suprema si moneda unica au facut ca progresul sa fie mereu apanajul marilor imperii. Sigur, toate aceste imperii au aparut si s-au dezvoltat cu mari sacrificii din partea popoarelor cucerite si asuprite ulterior. Dar, in cele mai multe cazuri, aceste popoare, desi si-au pierdut treptat identitatea si cultura, au beneficiat la randul acestora de progresele inregistrate la nivelul imperiului. 

Astazi insa imperialismul pare sa fie demodat. Discutam despre democratii, despre vot si despre drepturile omului. Discutam despre autodeterminare, despre pastrarea si promovarea culturilor fiecarui popor si despre libertatea de exprimare in toate felurile. Insa cu toate acestea, acceptam cu totii sa invatam sa vorbim limba engleza pentru ca suntem mai mult sau mai putin convinsi ca va deveni o limba universala, vrem sa fim parte a unei uniuni si ne autodenumim cetateni europeni si suntem mandri de asta. Sigur, UE nu este un imperiu, este o uniune politica democratica din care toate tarile membre si-au dorit sa faca parte si o pot parasi in urma unui referendum intern. Si totusi UE inseamna progres pentru toate tarile membre. 

Insa noile imperii despre care vreau sa va vorbesc nu sunt nici Uniunea Europeana si nici Statele Unite ale Americii. Este vorba despre alt fel de imperii. Unele in care statele au altfel de subiecti, ce nu sunt cuceriti, ci adera de buna voie si nesiliti de nimeni. Daca nu ati ghicit inca, e vorba despre imperiile online. Suntem cu totii sub dominatia acestora, indiferent ca se numesc Google sau Facebook. Statele anexate, indiferent de numele pe care le poarta, au venit la pachet cu subiectii acestora: Youtube, Whatsapp, Instagram si exemplele pot continua. Cei doi giganti continua cuceririle, iar subiectii nu prea au nimic de spus. Li se promite initial ca isi vor putea pastra traditiile, ca regulile vor ramane nealterate, dar stim cu totii ca in cele din urma imperiul isi pune amprenta. 

Si totusi aceste mega-imperii online au aceeasi consecinta, progresul. La fel ca si in cazurile mentionate anterior, cu sacrificii din partea subiectilor, cu pierderea identitatilor si culturilor anterioare. In curand, micile state nu-si vor mai gasi ratiunea de a exista, nu vom mai avea nevoie de website-uri. Vor fi doar entitati cu autoritate limitata, sub umbrela unei autoritati supreme. Subiectii nu vor mai dori sa se supuna acestor autoritati locale pentru ca este pur si simplu redundant si vor fi prea obositi sa urmareasca toate aceste reguli impuse de micile entitati. Nevoia de simplificare a oamenilor de astazi conduce la acceptarea unui singur set de reguli ca fiind de fapt un progres. Nevoia de eficientizare de asemenea. 

Google a introdus recent un serviciu denumit Flights. Nu stiu cati dintre voi l-au incercat. Probabil nu va mai trece mult pana cand Google va introduce un serviciu denumit Rooms, apoi unul Cars si tot asa  mai departe. De ce? Pentru ca pur si simplu poate si pentru ca userii, noi, dorim asta. Acum ca exista Google Flights, parca nu mai face sens sa pierzi timpul cu eDreams, Vola sau Momondo. E integrat in Maps si de acolo poti gasi foarte usor si intr-un mod grafic destinatii si alternative. Daca va aparea Rooms, nimeni nu va mai avea nevoie de Booking, Trivago sau Expedia. Si daca va aprea Cars, ce se va intampla cu Sixt, Hertz si celelalte servicii de inchirieri de autovehicule. Probabil se vor multumi doar sa asigure flota si logistica offline, pentru ca site-urile lor nu vor mai avea sens. 

Poate Facebook va introduce la randu-i servicii similare pana la un anumit nivel. Deja cele doua imperii isi impart subiectii in functie de nevoile si comportamentul acestora. Daca serviciile de transport si cazare se cauta inca prin Google, locurile de servit masa, de vizitat si de petrecut timpul liber se cauta mai degraba prin Facebook si Instagram. Pentru ca acolo ai imagini, recenzii si feedback intr-un singur loc. Si in cele mai multe cazuri raspuns la orice intrebare chiar inainte de a o adresa. Pentru ca asa functioneaza social networkingul. Si pentru ca oamenii vor avea mereu incredere mai mare in alti oameni decat in website-uri sau reclame. 

Sferele de influenta se impart foarte vizibil. Cele doua mega-imperii nu se mai ataca reciproc. Facebook a renuntat la serviciul de email, Google nu mai vrea sa aiba o retea de socializare. Facebook a luat aproape tot ceea ce insemna instant messaging si cu siguranta va mai cuceri niste redute in zona asta, e doar o chestiune de timp. Google controleaza aproape tot ceea ce inseamna cartografiere si localizare. Ceea ce este important de remarcat este ca indiferent ce au cucerit, peste tot au adus progres, chiar daca uneori acesta s-a facut cu pretul uniformizarii. Dar pana la urma asta este solutia guvernarii oricarui imperiu. Liderii acestora stiu deja ca cele doua cauze ale prabusirii unui imperiu sunt atacul din exterior si segregarea interna. Si cum de atacuri din exterior nu prea mai poate fi vorba, segregarea este prima care trebuie prevenita, iar solutia este uniformizarea. 

Marile imperii au supravietuit cel mai adesea si marilor revolutii pe care le-a trait omenirea. Indiferent ca discutam despre revolutia culturala, religioasa sau tehnologica. Acum insa ne indreptam catre o alta revolutie care ne va schimba cu siguranta existenta si va da o dimensiune total noua umanitatii. Si sunt tare curios cum vor aborda cele doua imperii aceasta revolutie. Da, este vorba despre Revolutia Inteligentei Artificiale. Sunt curios daca vor fi batalii sau daca si in aceasta revolutie sferele vor ramane impartite. Si cum vom fi noi afectati ca subiecti. Cu siguranta ne vom bucura de progres, dar cu ce costuri?

 

More from my site

  • Poate Facebook deschide drumul catre inteligenta artificiala?Poate Facebook deschide drumul catre inteligenta artificiala?
  • Aproape am renuntat la Facebook.Aproape am renuntat la Facebook.
  • Mental obesity – te simti obez deja?Mental obesity – te simti obez deja?
  • Like, dislike si manipulare online.Like, dislike si manipulare online.
  • Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!
  • Cumparati magneti!Cumparati magneti!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology, editoriale, online marketing, social media Etichete: facebook, google, imperii, inteligenta artificiala, subiecti

Comentarii

  1. Alin Ștefan Stan a zis

    22 februarie, 2018 la ora 9:24 pm

    E bun materialul! Și eu mă întreb uneori oare ce va fi? Tehnologia evoluează către stele și probabil aceasta îi este menirea!

    Răspunde
  2. Raluca Gherghel a zis

    14 martie, 2018 la ora 12:02 am

    Foarte tare articolul. Imi place. Ultima parte..nu prea sunt deacord cu tine. In momentul in care va incepe revolutia inteligentei artificiale, nu prea va fii in favoarea noastra..si nu sunt singura, care cred asta..

    Răspunde
    • Alin Ștefan Stan a zis

      14 martie, 2018 la ora 12:09 pm

      Eu cred că revoluția inteligenței artificiale a început în anii șaizeci construindu-se atent piesă cu piesă temelia unui viitor mai bun, populată cu din ce în ce mai mulți leneși dar sigur mai bun.

      Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d