Aseara la ultimele prezentari de la seminarul de Branding din acest semestru m-am distrat de minune. A fost randul prezentarilor pe partea de comunicare de brand, cu analize ale strategiilor anterioare de comunicare + lansare de noi strategii pentru extensiile de linie sau de brand create de studenti. N-are rost sa va spun ce idei au fost, cert e ca lumea e creativa.
Una dintre echipe a lucrat pe brandul Vel Pitar. Nu s-au descurcat cel mai rau pana acum dar in ultima vreme au cam lasat-o pe tanjeala si se vede. Totusi ne-au descretit fruntile putin aseara chiar daca dpdv didactic nu prea e de ras. In fine, au avut de analizat strategia anterioara de comunicare a Vel Pitar si uite asa sapand prin arhivele youtube-ului au ajuns la un clip facut probabil de niste studenti pentru vreun alt proiect.
Trist e ca ei l-au luat in calcul in analiza si l-au comentat. De ras e ca au ajuns si la niste concluzii pe care le-au si folosit in strategia lor urmatoare. Si mai de ras e clipul respectiv in sine. Va las sa-l vizionati mai jos si apoi mai discutam.
Imi place mesajul de la final si efectul sonor de tranzitie de la scena de suspans la cea de impacare. :)) Pe bune, se vede ca e lucrat. 😐
Am avut ocazia sa vad si clipul oficial al celor de la Vel Pitar care nu e mai stralucit si apoi am inceput sa ma uit putin la activitatea lor din social media. Pe youtube e un haos de clipuri de-al lor si altele care le parodiaza, exista un canal dar e gol. Pe FB au un cont de prieten care a atins limita superioara si abia acum fac trecerea catre o pagina care are abia 425 de like-uri.
Exprimarile sunt rigide de gen „dragi consumatori” si facebook-ul este folosit „cum scrie la carte” pentru a face research pentru packaging. Reactii sunt, chiar si din partea unor fosti angajati, insa doar cele pozitive ceea ce ma face sa ma gandesc la o mica cenzura.
Fotografiile de pe pagina de FB sunt alandala, nu sunt albume, toate la gramada. Poze cu produse, cateva de la un targ, apoi cu linia de productie, iar cu produse, cateva cu Alex Velea, banuiesc ca a reprezentat candva brandul pe undeva, haos total.
In concluzie se simte lipsa unui om de comunicare instruit. E pacat, Vel Pitar e un brand destul de cunoscut insa in online pierde clar lupta cu ceilalti competitori.
Multe firme ar trebui sa invete de la studenti…camd vine vorba de tehnologie & web.
Foarte comica treaba. Cine are nevoie de buget mare de publicitate, cand s-au inventat studentii? :))