In urma cu doua zile am descoperit in cutia postala un plic. Unul mai deosebit, nu chiar ca toate cele pe care primesc in mod obisnuit. Nu facturi, nu instiintari de la parohie, nu mesaje electorale. De data aceasta am primit un plic cu o reclama la asigurari pentru locuinte. Dar nu orice fel de reclama, ci una aflata la limita legalitatii, una care cu siguranta i-a facut pe multi dintre cei care au primit plicul sa tresara si sa-l rupa cu repeziciune pentru a vedea ce e inauntru.
Dupa cum se vede si din imagine, plicul poarta niste insemne foarte asemanatoare cu cele folosite de fisc, de ANAF sau cum vreti sa mai numiti administratia financiara. Pentru cei care au mai primit astfel de instiintari, plicul acesta nu trezeste tocmai amintiri placute. De obicei ti se reaminteste ca trebuie sa platesti ceva taxe sau impozite restante. Cu siguranta feelingul nu e unul prea placut asa ca prima reactie este probabil sa scapi o injuratura printre dinti.
Vazand apoi ca plicul face referire la asigurarea obligatorie pentru locuinte, incepi sa te gandesti daca ai platit-o si daca da, de ce naibii ai mai primit plicul asta in posta. Toate se leaga cumva asa ca fie ca ai sau n-ai, plicul tot il deschizi. Inauntru gasesti dezamagirea. Un mesaj de direct mailing facut prost, la fel ca toate celelalte din campaniile din RO. Si uite asa ne dam cu stangul in dreptul. Distrugem tot efortul creativ depus in crearea unui plic aparent banal dar cu impact major prin folosirea unui text penibil.
Anyway, campania nu e rea. Pe jumatate bine gandita, isi face treaba. Am simtit golul in stomac, am deschis plicul si am citit scrisoarea. Partea proasta e ca ultima m-a lasat rece. Avand in vedere ca prin august ar trebui sa-mi reinnoiesc polita de asigurare, pot spune ca eram in target si ca parerile mele vis a vis de efect sunt indreptatite. Nu m-a convins, si sincer nu stiu pe cati a convins. Da, stim in scrisoare ne-ati zis ca e important sa ai asigurare si ca de fapt 30% din efectul dorit e sa te faca sa te gandesti la asta insa ca rata de conversie cred ca putem discuta de o cifra mai mica de 1%. Evident, costurile nu sunt cele mai mari, distributia a fost facuta probabil direct si nu prin posta, printul nu e de o calitate deosebita iar cel care a stampilat cele probabil cateva mii de plicuri era probabil un agent care nu avea treaba.
Concluzionand, campania e riscanta, are impact doar la nivel de prim contact dar dezamageste ulterior. Se putea cu siguranta mai bine dar, si aici s-ar putea sa sune ciudat ce-o sa spun, le salut initiativa si le spun ca pe un anumit tip de target cred ca are sanse sa prinda daca se mai lucreaza putin la mesaj.
Daca de obicei se pune branza buna in burduf de caine, se pare ca de data asta e invers. Oricum, o treaba tipic romaneasca, gandita pe jumatate.
Adevarul e ca plicul arata destul de scary…
Pai la noi in RO daca ai un pic de tupeu si-ti merge mintea poti face o groaza da lucruri sa para autentice si defapt sa nu fie.