Aproape am terminat o saptamana extra plina. Cu bune, cu rele, s-a dus. Am inceput un nou an universitar desi acum 2 luni as fi putut sa jur ca-mi iau o pauza de la catedra, mi-am luat un MacBook, l-am dat inapoi, astept altul, am avut sedinte peste sedinta, intalniri dar mai important decat toate, am fost la Iasi Business Days 2012. De ce mai important decat toate?
Pentru ca anul acesta am avut ocazia sa repet si sa amplific o experienta interesanta avuta anul trecut la Brasov, cand am participat pentru prima data la Business Days. Am fost din nou pe lista de speakeri, de data aceasta la un workshop dar si la o masa rotunda (acesta fiind un concept nou, implementat de organizatori de anul acesta) dar, mai important, am avut ocazia sa fiu in sala la conferinte si sa-i ascult pe cativa dintre speakeri cu mare atentie.
Workshop-ul pe care l-am tinut impreuna cu Florin Rosoga si Petrus Stuparu si moderat de Ciprian Stavar a fost ok, cred ca lumea a invatat cateceva, unii si-au confirmat teoriile, altii si le-au testat, zic ca a iesit bine. Nu aveam asteptari deosebite de la acest workshop, stiam ca timpul e scurt si era clar ca nu vom avea cum sa elucidam misterele social media pentru toata lumea.
Mi-a placut mult ideea mesei rotunde si nu pentru ca subiectul a fost unul interesant (chiar daca a fost), ci pentru ca am fost grupati in paneluri foarte eterogene. Tema noastra de discutii a fost una destul de generala, Comunicare in interiorul si in exteriorul organizatiei, dar ceea ce a facut discutia foarte interesanta a fost diversitatea punctelor de vedere. Evident, acest lucru a fost favorizat de background-urile diferite ale participantilor dar si de industriile din care acestia au venit si de asemenea de dimensiunile organizatiilor pe care le-au reprezentat. Astfel am avut traineri, manageri de filiale ale unor multinationale, manageri de IMM, coach, directori de marketing, bloggeri etc.
Pot sa spun ca am tras trei concluzii interesante in urma discutiilor avute si asta nu poate decat sa ma bucure. Iata-le mai jos.
1. Angajatorii nu mai urmaresc neaparat forta de munca ultracalificata, nu au asteptari foarte mari in ceea ce priveste knowledge-ul ci mai degraba la nivelul atitudinii. Se cauta oameni care vor sa munceasca, sa demonstreze si din pacate acestia sunt din ce in ce mai rari, mai ales in generatiile care vin din urma.
2. Se mizeaza din ce in ce mai mult pe puterea de brand ambassador a consumatorilor. Chiar in grupul nostru a avut loc o discutie despre „marketingul facut de client”. Personal, cred ca s-a facut o confuzie, dar important e ca majoritatea celor prezenti au fost de acord ca o parte din rolul comunicarii ii revine clientului si ca preocuparile in directia aceasta trebuie intensificate. Si e mai mult decat word of mouth.
3. Evolutia inseamna adaptare. Schimbarea inseamna adaptare. Invatarea inseamna adaptare. Cuvantul de ordine in momentul de fata in orice industrie, la nivel de professionals este adapatarea. Si asta explica si celelalte doua concluzii de mai sus. Pana nu ne vom da seama ca trebuie sa ne adaptam si sa urmam trendurile, nu vom putea evolua, nu ne vom schimba si nu vom invata.
Inchei postul de azi cu gandul la lucrurile pe care nu le-am facut saptamana asta, si n-au fost putine sau neimportante asa ca ma apuc de treaba, poate poate mai recuperez cateceva. Si sa nu uit, diseara am intalnirea de 10 ani de la terminarea facultatii. Ce repede mai trec anii …
Florin a zis
@masa rotunda/comunicare:
A aduce oameni din domenii diferite pe un subiect relativ comun implica totusi discutia pe un camp comun. Marketingul inseamna altceva pentru…. un prof de mkt si altceva pentru cineva din turism sau ONG si fiecare foloseste concepte aplicate in domeniul sau.
Ma asteptam la mult mai mult public, mai ales din partea studentilor ce puteau usor sa ia tichete de reduceri 100% sau 50%.
Florin a zis
Am fost prezent la eveniment in ambele zile si sincer pot spune ca am ramas placut impresionat de vorbitori, temele abordate si lucrurile invatate cu care am ramas la final. In general am vazut oameni (in public) de toate varstele, de la studenti la persoane de 50+ (zic eu). Am ratat ultima masa rotunda de joi, dar am auzit ca a fost interesanta. Mi-a placut faptul ca domeniile din care au venit vorbitorii erau extrem de variate.
Ca sa ma leg putin de cele 3 lucruri mentionate in articol:
1. studiile superioare nu mai inseamna foarte mult in momentul acesta tocmai din cauza faptului ca aproape toti au acces extrem de usor la ele. ne face pe toti sa fim „genii” chiar daca nu avem cum sa fim toti. totusi bac’ul pare sa-si faca bine treaba… (parerea mea);
2. cred ca va mai trece o perioada pana sa putem vorbi de brand ambassador in Romania in adevaratul sens al cuvantului;
3. la acest punct tot ce pot spune e: total acord!
dani a zis
@Florin reduceri de doar 100% pentru studenti? Daca erau un pic mai mari mergeam si eu 😛
Marian a zis
Florin, bac-ul isi face treaba si selecteaza in felul acesta viitorii studenti. Daca aveam parte de un astfel de bac, cu siguranta eram tot aici, insa nu pot spune acelasi lucru de o parte din colegii mei care imi sunt colegi si la facultate.
Business Days mi-a oferit o altfel de orientare spre partea de business. Workshop-urile pe care le-am ales au fost educative. Nu stiam prea multe despre business insa mi-a dat ocazia sa invat, sa aflu.
Cat despre punctul 3 din articol, sunt total de acord. Suntem nevoiti sa ne adaptam pentru a evolua.