Ieri am primit de la echipa LinkedIn un email prin care ma instiintau ca e mai eficient sa faci publicitate la ei acum pentru ca in Romania deja sunt 660.000 utilizatori. Cifra nu e chiar noua, desi ieri a creat niste hype in social media romaneasca. Evident, nu am fost singurul care a primit acest email. O prezentare a demograficelor LinkedIn facuta in ianuarie 2012 arata ca inca de atunci aveam 0.6 milioane de utilizatori si inregistrasem pe anul 2011 o crestere de aproximativ 42%, ceea ce ma face sa cred ca, daca pastram progresia, in momentul acesta ar trebui sa fim undeva pe la 0.85 milioane de romani cu conturi active in aceasta retea.
Cifra e impresionanta, avand in vedere ca suntem pe facebook vreo 5 milioane. Daca batem milionul pana la iarna, vom ajunge probabil undeva in top 10 in Europa si cu siguranta in top 50 in lume. Evident, acest lucru inseamna mai mult decat publicitate mai eficienta pe LinkedIn pentru advertiseri.
850.000 de romani inscrisi pe LinkedIn inseamna foarte mult daca judeci prin suprapunere cu doua criterii simple: profilul utilizatorului roman de internet si segmentul populatiei active in RO. Chiar si sub aspectul varstei aceasta cifra este impresionanta. Intersectia celor doua criterii inseamna segmentul 18-45 in RO si luand in calcul cifrele de la ultimul recensamant si gradul de penetrare al internetului in RO o sa vedem ca numarul de conturi pe LinkedIn este urias. Daca mai intersectam cifra obtinuta si cu profilul demografic anuntat de LinkedIn o sa vedem ca ne apropiem de o rata de penetrare de 80%.
Evident, apare intrebarea, dar de ce isi fac romanii cont pe LinkedIn? Ei, asta e un raspuns pe care as vrea sa-l aflu. Care sunt asteptarile romanului care isi face cont acolo, ce urmareste, sunt lucruri care ar putea sa ne spuna mai multe despre aceasta crestere. Deja la cifra la care s-a ajuns nu mai putem spune ca LinkedIn e plin doar de hipsteri.
Sa fie oare romanii mai constienti de necesitatea gestionarii brandului personal in online? Posibil. Sa fie o constientizare mai puternica a faptului ca selectia se face acum prin recomandari mai degraba decat prin interviuri? Posibil. Sunt multe intrebari la care nu stim raspunsul asa ca nu sunt prea multe concluzii de trase. Doar simple presupuneri care nu ne ajuta foarte mult. Totusi un lucru e cert, romanii sunt mai preocupati de evolutia profesionala, ceea ce e bine. Evident, cei din segmentul analizat.
Marius Sescu a zis
De la un anumit nivel Bestjobs și Ejobs nu mai funcționează, deci treci la nivelul următor, adică LinkedIn. Dacă vrei să lucrezi cu străinii sau să agăți clienți, colaboratori sunt mai multe șanse dacă ești activ în rețea.
catalin a zis
E adevarat ca LinkedIn este urmatorul pas in recrutare, dar cred ca o parte importanta din ei care isi fac cont nu sunt foarte activi ci doar asteapta sa apara un job la care pot candida. Chiar nu stiu cati dintre cei care au cont chiar posteaza si discute subiecte prin care sa le cunoastem mai bine calitatile si gandurile. Intr-adevar este laudabil nivelul nostru de implicare initiala dar daca nu apar rezultatele peste noapte este doar un alt site de vanatoare de job-uri
Andrei Chira a zis
eu mi-am facut cont ca vreau sa vorbesc ceva cu CEO de la Vodafone.
Ionel a zis
Chiar daca sunt 600.000 + de conturi e evident ca nu atatia utilizatori activi. In realitate, cifra utilizatorilor reali, activi e mai mica de cateva ori.
bogdan a zis
Romanul nu vrea sa munceasca pentru ca a inceput sa fie satul de umilinta- salarii de~ 200 euro/luna fericit ala care ia =200 ori peste. Manifesta snobism, traieste pe facebook si isi ia repere culturale eronate. Isi trece in cv orice ca experienta de munca pana si anii de facultate si de liceu si crede ca exista vreun dumnezeu al locurilor de munca care sa l agate si pe el asa cum la un moment dat te agata moartea (dupa 70 de ani).
Romanul se fereste de munca si nu se adapteaza cu profilul/potentialul economic al tarii in care traieste- agrar- da! Romania este o tara agrara iar restul joburilor fac parte din categoria cancan- descarc pareri subiective ca n am alternative (sau nu le vad/caut pe cele reale) pe un venit de subzistenta/indatorare-amanetare pe viata.