Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Romanul vrea sa munceasca?

Scris de Adrian Monoranu pe 18 octombrie, 2012 5 comentarii

Ieri am primit de la echipa LinkedIn un email prin care ma instiintau ca e mai eficient sa faci publicitate la ei acum pentru ca in Romania deja sunt 660.000 utilizatori. Cifra nu e chiar noua, desi ieri a creat niste hype in social media romaneasca. Evident, nu am fost singurul care a primit acest email. O prezentare a demograficelor LinkedIn facuta in ianuarie 2012 arata ca inca de atunci aveam 0.6 milioane de utilizatori si inregistrasem pe anul 2011 o crestere de aproximativ 42%, ceea ce ma face sa cred ca, daca pastram progresia, in momentul acesta ar trebui sa fim undeva pe la 0.85 milioane de romani cu conturi active in aceasta retea.

Cifra e impresionanta, avand in vedere ca suntem pe facebook vreo 5 milioane. Daca batem milionul pana la iarna, vom ajunge probabil undeva in top 10 in Europa si cu siguranta in top 50 in lume. Evident, acest lucru inseamna mai mult decat publicitate mai eficienta pe LinkedIn pentru advertiseri.

850.000 de romani inscrisi pe LinkedIn inseamna foarte mult daca judeci prin suprapunere cu doua criterii simple: profilul utilizatorului roman de internet si segmentul populatiei active in RO. Chiar si sub aspectul varstei aceasta cifra este impresionanta. Intersectia celor doua criterii inseamna segmentul 18-45 in RO si luand in calcul cifrele de la ultimul recensamant si gradul de penetrare al internetului in RO o sa vedem ca numarul de conturi pe LinkedIn este urias. Daca mai intersectam cifra obtinuta si cu profilul demografic anuntat de LinkedIn o sa vedem ca ne apropiem de o rata de penetrare de 80%.

Evident, apare intrebarea, dar de ce isi fac romanii cont pe LinkedIn? Ei, asta e un raspuns pe care as vrea sa-l aflu. Care sunt asteptarile romanului care isi face cont acolo, ce urmareste, sunt lucruri care ar putea sa ne spuna mai multe despre aceasta crestere. Deja la cifra la care s-a ajuns nu mai putem spune ca LinkedIn e plin doar de hipsteri.

Sa fie oare romanii mai constienti de necesitatea gestionarii brandului personal in online? Posibil. Sa fie o constientizare mai puternica a faptului ca selectia se face acum prin recomandari mai degraba decat prin interviuri? Posibil. Sunt multe intrebari la care nu stim raspunsul asa ca nu sunt prea multe concluzii de trase. Doar simple presupuneri care nu ne ajuta foarte mult. Totusi un lucru e cert, romanii sunt mai preocupati de evolutia profesionala, ceea ce e bine. Evident, cei din segmentul analizat.

More from my site

  • De ce nu-mi place fenomenul Robotzi.De ce nu-mi place fenomenul Robotzi.
  • Tik Tok, AUR-ul si tineriiTik Tok, AUR-ul si tinerii
  • FEAA Iasi lanseaza platforma Business 2 EducationFEAA Iasi lanseaza platforma Business 2 Education
  • Ce ne facem cu ChatGPT?Ce ne facem cu ChatGPT?
  • Misticism, superstitii si vaccinare.Misticism, superstitii si vaccinare.
  • Dor de Romania – concept supra-apreciat.Dor de Romania – concept supra-apreciat.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, consumer psychology, editoriale, internet, romania, social media Etichete: joburi, linkedin, romania, statistici, trend

Comentarii

  1. Marius Sescu a zis

    18 octombrie, 2012 la ora 8:57 am

    De la un anumit nivel Bestjobs și Ejobs nu mai funcționează, deci treci la nivelul următor, adică LinkedIn. Dacă vrei să lucrezi cu străinii sau să agăți clienți, colaboratori sunt mai multe șanse dacă ești activ în rețea.

    Răspunde
  2. catalin a zis

    18 octombrie, 2012 la ora 12:02 pm

    E adevarat ca LinkedIn este urmatorul pas in recrutare, dar cred ca o parte importanta din ei care isi fac cont nu sunt foarte activi ci doar asteapta sa apara un job la care pot candida. Chiar nu stiu cati dintre cei care au cont chiar posteaza si discute subiecte prin care sa le cunoastem mai bine calitatile si gandurile. Intr-adevar este laudabil nivelul nostru de implicare initiala dar daca nu apar rezultatele peste noapte este doar un alt site de vanatoare de job-uri

    Răspunde
  3. Andrei Chira a zis

    25 octombrie, 2012 la ora 4:18 pm

    eu mi-am facut cont ca vreau sa vorbesc ceva cu CEO de la Vodafone.

    Răspunde
  4. Ionel a zis

    25 octombrie, 2012 la ora 6:29 pm

    Chiar daca sunt 600.000 + de conturi e evident ca nu atatia utilizatori activi. In realitate, cifra utilizatorilor reali, activi e mai mica de cateva ori.

    Răspunde
  5. bogdan a zis

    2 noiembrie, 2012 la ora 12:31 pm

    Romanul nu vrea sa munceasca pentru ca a inceput sa fie satul de umilinta- salarii de~ 200 euro/luna fericit ala care ia =200 ori peste. Manifesta snobism, traieste pe facebook si isi ia repere culturale eronate. Isi trece in cv orice ca experienta de munca pana si anii de facultate si de liceu si crede ca exista vreun dumnezeu al locurilor de munca care sa l agate si pe el asa cum la un moment dat te agata moartea (dupa 70 de ani).
    Romanul se fereste de munca si nu se adapteaza cu profilul/potentialul economic al tarii in care traieste- agrar- da! Romania este o tara agrara iar restul joburilor fac parte din categoria cancan- descarc pareri subiective ca n am alternative (sau nu le vad/caut pe cele reale) pe un venit de subzistenta/indatorare-amanetare pe viata.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d