Azi in timp ce alergam prin facultate sa-mi listez teza de doctorat si mai apoi s-o distribui profesorilor din comisie (asta ca sa ma laud un pic ca am si terminat-o) am fost martorul unui eveniment destul de inedit. Mai intai am auzit muzica, apoi am vazut cativa tineri imbracati foarte colorat si cu frizuri mai deosebite adunati intr-un colt in holul din corpul B al Universitatii Al. I. Cuza. Mi-am pus intrebarea daca s-a inceput deja promovarea pentru balul bobocilor dar apoi mi-am dat seama ca e cam devreme.
Si nu m-am inselat. La un moment dat a inceput actiunea. Muzica mai tare, o tipa care a facut cateva miscari de ceea ce as putea descrie ca balet modern si apoi au inceput toti sa danseze. Cu alte cuvinte un flash mob in toata regula. Cred ca erau vreo 10 dansatori, destul de priceputi si energici. O sa va las sa va uitati la un filmulet pe care l-a facut Catalin aka Somnulescu cu care m-am intalnit pe holul facultatii si care a fost mai pregatit decat mine, avand un device cu care putea filma. Culmea, imi lasesem iphone-ul in birou chiar atunci.
Dupa ce totul s-a terminat, dansatorii au inceput sa imparta fluturasi pentru BRD. Stiam ca ei desfasoara activitati de promovare in holul facultatii, fac asta an de an pentru ca studentii au nevoie de carduri, ba pentru burse, ba pentru banii primiti de acasa sau cine stie pentru ce alte surse de venit ce le mai apar in cale. Nu ma asteptam, sincer, sa vad o asemenea initiativa de la o banca totusi. Indiferent despre ce banca vorbim. Dar a fost cool, si asta conteaza. Cred ca se stransesera cateva zeci de studenti si multi dintre ei au filmat totul cu telefoanele iar filmuletele sigur au ajuns pe retelele de socializare. Fain!
Am aflat ulterior ca s-au mai facut flashmob-uri si la medicina si la politehnica si la agronomie asa ca se pare ca BRD a atacat cu aceeasi atentie o mare parte din piata formata din studenti. Mi se pare ca e o idee buna, mai ales ca in sectorul bancar, datorita faptului ca produsele sunt percepute ca fiind foarte asemanatoare, exista o nevoie mai mare de diferentiere decat in alte sectoare. Eu zic ca le-a iesit bine, cel putin ce-am vazut eu. E drept ca noi romanii nu suntem foarte „engaging” la faze de genul asta, si preferam mai degraba sa ne ferim sau sa stam deoparte si sa filmam. Ar fi fost super fain sa fi intrat cineva in jocul lor si sa danseze, dar probabil se va intampla asta odata. Mai important este ca s-a filmat, ca s-a postat pe FB si ca acolo sunt de fapt studentii pe care BRD ii vizeaza. Unde mai pui ca e posibil sa se si viralizeze. Bravo lor!
Fain mod de promovare. Sunt tare curios de rezultatele campaniei atat offline(noi clienti) cat online(social media sharing).
Din punctul meu de vedere asta nu e tocmai flash mob in toata regula. Imi lipsesc elementele de surpriza in care oamenii, aparent neimplicati in dans, se alatura neasteptat dansatorilor. Cumva, asta ma duce cu gandul la un show de dans ad-hoc. Cand ma gandesc la fashmobs imi vin in minte exemple astea:
-> http://www.youtube.com/watch?v=SXh7JR9oKVE
=> http://www.youtube.com/watch?v=jwMj3PJDxuo
=> http://www.youtube.com/watch?v=PWoBRVO9PDE
Oricum, faina initiativa. Ma bucur sa ai scris despre eveniment.
@Andi: I know, dar e un inceput. Din pacate, asa cum spuneam, lumea la noi prefera sa stea si nu prea participa. E drept ca ei ar fi putut regiza si prezenta unor studenti care sa se implice ad-hoc dar … Oricum, a iesit bine si se va duce si in social media.
Super tare. As fi intarziat la cursul lui Munteanu pentru asa un show. 🙂
Imi lipsesc anii de studentie rau…
Interesant mod de promovare al celor de la BRD, chiar foarte bun din punctul meu de vedere. Incep sa imi amintesc de zilele facultatii ce acum imi cam lipsesc. Discutasem cu un prieten recent ca au fost flashmob-uri si la cei de la Ase si a fost o experienta frumoasa.
Toate cele bune
Foarte tare ideea, doar ca le-ar trebui si niste servicii mai ok si un internet banking mai ok ca sa-si atraga clienti. Nu mai vorbesc de comisionae…