E o intrebare care ar trebui sa-i preocupe pe toti cei care administreaza pagini de facebook, fie ca sunt personale, fie ca sunt ale unor branduri pentru care lucreaza. In mod normal, orice administrator ar trebui sa aiba niste obiective foarte bine definite. Prioritatile sunt diferite de la un caz la altul dar dintre aceste obiective nu pot lipsi, interactiunea, cresterea bazei de fani si trimiterea lor catre un website sau mai multe. Ordinea si-o face fiecare. Azi e randul interactiunii si am ales subiectul pentru ca tocmai experimentez situatii foarte interesante.
Scriam in postul de mai devreme ca o sa deschid o sectiune FOTO dar pana una alta imi postez fotografiile pe Facebook. Ei bine, in ultima perioada, probabil si datorita vremii mai mohorate, am parte de foarte multa interactiune pe poze. E vorba de like-uri, multe like-uri. Este normal sa fie un volum mare daca judecam dupa faptul ca fanbase-ul meu e pe undeva pe la 4100 de persoane dar totusi fiind vorba de multa interactiune, am inceput sa observ trenduri.
In principiu, cea mai mare interactiune e in primele 10 minute de la postare. Atunci iti vin cel putin 20% din like-uri. Apoi inca 30-40% in prima jumatate de ora, inca vreo 20% in urmatoarele 3-5 ore si restul 20-30% in zilele care urmeaza. Asadar daca nu ai interactiune pe posturi in primele 10-15 minute, poti sa-ti iei adio de la interactiune. Alt lucru important e faptul ca urmarind acest trend poti sa-ti adaptezi programul editorial. Asta daca ai asaceva. Atentie insa, poti ajunge sa-ti stresezi foarte tare audienta. Accepta si cand ai postat chestii neinteresante si lasa-le sa treaca prin ciclul natural. Selectia naturala functioneaza si pe facebook.
N-o sa va spun cum sa va creati interactiunea, asta face fiecare cum crede, au scris altii, si chiar nu cred ca mai e cazul. Va spun doar ca puteti ajunge la rezultate interesante daca va urmariti postarile si analizati ce se intampla cu fiecare in parte. Sigur, asta necesita ceva timp si rabdare iar cu asta cu totii stam cam prost. Dar rezultatele nu vin de la sine decat in situatii foarte rare. Succes!
Procentele de like-uri venit sunt dupa statistici sau intuitiv ?
@liviu: studiu facut pe postarile mele. stiu, nu e reprezentativ, nu e chiar cantitativ dar poti testa. rolul postului e de a-i face pe administratori sa incerce sa urmareasca.
eu nu folosesc facebook pentru interactiune asa ca…greu de zis 🙂