Heeeeeeey, am vesti bune. De azi s-au pus in vanzare biletele pentru Noaptea Devoratorilor de Publicitate si le puteti gasi la Centrul Info de la Palas Mall. Sunt sigur ca se vor da ca painea calda asa ca cred ca trebuie sa va grabiti si sa le cumparati cat mai repede. Pretul este de 40 de lei, asta daca nu s-a mai schimbat nimic intre timp si cred ca spectacolul face toti banii.
Si ca sa va fac ziua si mai buna, va spun ca am si eu 2 bilete de dat la acest super spectacol. Va trebui sa participati la un concurs, evident, si sper sa fiti cat mai multi inscrisi. Asadar hai sa vedem ce trebuie sa faceti pentru a le castiga. Eu zic asa: trimite un comentariu la postul de fata cu un link (de pe youtube, viemo sau alt site de video sharing) catre o reclama pe care o consideri foarte tare. Spune in acelasi post de ce crezi ca reclama respectiva e cea mai tare. NU trebuie neaparat sa ai cunostinte de specialitate, ci doar sa fii pasionat de publicitate. Ai grija sa te semnezi cu numele tau real si o adresa de email functionala pentru a te putea anunta daca ai castigat cele 2 bilete.
Dupa ce vei da comentariul, eu o sa aleg cea mai buna justificare, nu neaparat cea mai tare reclama, pentru ca asta e clar o chestiune subiectiva, si o sa declar castigatorul. Concursul se deruleaza pana in data de 6 noiembrie la ora 24.00 iar castigatorul va fi anuntat in data de 7 noiembrie la ora 12. Castigatorul va trebui sa-mi furnizeze numele celui sau celei care il va/o va insoti iar biletele nu sunt transmisibile. Va rog de asemenea sa nu va inscrieti daca stiti ca e posibil sa nu puteti ajunge la eveniment.
Asadar, astept comentariile voastre aici si evident linkurile cu reclamele pe care le considerati foarte tari. Sunt foarte curios sa va ce va place in materie de reclame. 🙂 Inca o precizare cred ca e necesara. Datorita faptului ca in comentariile voastre se vor regasi linkuri, acestea vor trebui aprobate de catre mine pentru a aparea pe site. Va rog sa nu dati comentariul de mai multe ori, ci sa aveti rabdare si sa mai verificati peste cateva ore sa vedeti daca am reusit sa aprob comentariul respectiv. In caz ca nu va gasiti comentariul pana pe 7 noiembrie la ora 11, va rog sa ma atentionati prin e-mail la monoranu@gmail.com.
Bun, cam atat am sa va spun acum, sper sa am multe comentarii de analizat si sa fac un mare amator de reclame fericit. 🙂
Poduret Doina a zis
http://www.youtube.com/watch?v=5e1hos8_HhM
pentru ca e placuta atat vizual, cat si auditiv,
pentru ca e foarte simpla, atinge subiecte mai rar intalnite prin spoturile publicitare si sparge un stereotip,
pentru ca sunt sigura ca nu e nici pe departe CEA MAI TARE.. pe cele mai tari vreau sa le vad la Noaptea Devoratorilor de publicitate.
miau.
Andreea Criu a zis
Pentru ca e o ironie subtila a ceea ce incearca poporul nostru roman sa para!
Andreea Criu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=JiU1SD3Lqes&feature=youtube_gdata_player si link ul
Cristina Pastramagiu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=OM4IOBXb_Ug
Pentru ca e o reclama la Bergenbier 🙂
O apreciez pentru ca reuseste sa combine atat de armonios lucruri complet opuse ca agresivitatea si florile de camp, injuraturile si puii de foca. Originalitatea acestor injuraturilor si pasiunea cu care sunt spuse sunt de neegalat: „Mii de tunete, Puii de foca, Croseta-mi-ati o esarfa, Cantati-as o serenada, Gadilati-as talpile, Culegea-mi-as flori de camp!!” :))
Sotia care sta cumintica dar evident stingherita si vrea dar nu poate sa-si inteleaga sotul mi se pare foarte bine plasata iar barbatii sunt pur si simplu dementiali si debordeaza de „pasiune”.
In plus sloganul de la sfarsit mi se pare un bun mod de a zgandari ura latenta a multor romani fata de CNA. Un fel de the enemy of my enemy is my friend.
Pe mine reclama asta ma face mereu sa rad. E porcoasa, agresiva, si, culmea, safe for work 😀 gg Leo Burnett!
Alexandra Alexandru a zis
http://www.youtube.com/watch?v=SKL254Y_jtc
Chrysler Eminem Super Bowl Commercial – Imported From Detroit mi se pare pe bune una din cele mai tari reclame din ultima vreme.
Varianta care am pus-o mai sus e cea mai lunga cea pentru online, insa toate variantele, mai lungi sau mai scurte depicteaza la fel de bine idea principala a acestei reclame: Chrysler, Detroit stiu sa faca masini, masini luxoase chiar desi poate lucrurile nu par a fi asa.
Intregul „dialog” la care incearca sa ne implice naratorul are scopul de scoate in evidenta comapania, a carei istorie este una cu cea a Detroitului, iar bune, rele lucrurile trebuie sa mearga inainte si exact asta face brandul Chrysler.
Reclama mizeaza pe niste elemente cheie foarte, foarte bine stabilite: identificarea brandului cu Detroit, cu ideile de duritate, rezistenta, persistenta si chiar optimism, punerea artistului Eminem in stransa legatura cu brandul si orasul pentru a face brandul mai „relatable” scuza-mi americanismele(daca il „googaluiesti” pe Eminem el este numit pe ici pe colo „the native son of Detroit” nu pentru ca s-ar fi nascut acolo ci pentru ca are niste legaturi stranse cu orasul).
Meloadia de backgroud care e folosita nu numai pentru a-l asocia pe Eminem cu brandul dar si crescendoul care il are ii ofera reclamei un grad de atractie, nu te poti abtine sa nu dai din cap la melodia asta si sa te simti atasat emotional fata de imaginea creata a brabdului si orasului.
Sunt multe, multe elemente care pot fi mentionate in legatura cu reclama care o fac foarte buna in ochii mei: brand centering, faptul ca e o raclama la Chrysler dar si o reclama a pentru orasul Detroit in acelasi timp, textul reclamei care e foarte bine scris, detalii din reclama care o fac foarte bine gandita(pe semnul luminos al teatrului in care intra Eminem scrie Keep Detroit beautiful), intrarea lui Eminem in scena si nu in ultimul rand sloganul”Imported from Detroit” care identifica orasul de productie dar si produsul in sine unic in America.
Orsicum as putea sa mai scriu muuuuulte tare, da nu as vrea sa adormi citind, insa abia astept sa vad reclama asta la Noaptea Devoratorilor de Publicitate de anul asta, la care voi merge cu biletele de la tine :).
Seara faina sa ai.
Virlan Corneliu-Ionut a zis
Mi-a placut spotul publicitar de la Peugeout 208, pentru dinamismul ce il confera si in special pentru aceasta noua abordare INTERACTIVA unde iti poti personaliza spotul publicitar, iti alegi singur continuarea si sfarsitul „povestii”. Evident acest „badboy” din spot s-a urcat la finalul reclamei intr-un peugeout cu fata si au plecat inspre rasarit.
Virlan Corneliu-Ionut a zis
http://www.youtube.com/watch?v=1KduwP0wv2w
Mihai Manoleasa a zis
http://www.youtube.com/watch?v=khnMiJPInio
Pentru ca desi foloseste o tehnica destul de populara in domeniu, suspansul, spot-ul este atat de bine facut prin compozitie incat reuseste de ani de zile sa ramana extrem de viu in memoria mea, mai ales cand pun casca in cap. Mesajul acestei campanii publicitare se poate adresa foarte usor oricarui participant la trafic.
In caz de exista dubii asupra „produsului” caruia i se face reclama, acesta poarta denumirea de: viata.
Alex Ivascu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=1sJngDmboHY
cred ca aceasta reclama este una dintre cele mai tari deoarece imi starneste un zambet de fiecare data cand o vad, iar situatia in sine exemplifica pe intelesul fiecaruia intr-un timp foarte scurt faptul ca frumusetea, singura, nu reprezinta nimic.
Vladimir Plesca a zis
http://www.youtube.com/watch?v=yvk9LfzejXY
Pentru ca e greu sa refuzi.
Oana Postarnac a zis
http://www.youtube.com/watch?v=2JlqSzDXIa0
Pentru ca ma face sa zambesc de fiecare data! :)))
Alexandra Vamanu a zis
Pentru ca reflecta realitatea si pentru ca ati spus ca nu va mai plac dupa ce cresc. Good enough? No? Ok.
Alexandra Vamanu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=nojWJ6-XmeQ
Iuliana Cosmina a zis
http://www.youtube.com/watch?v=4z1GKZldpjQ
Reclama e amuzanta, inspirata, creativa si controversata, atat de controversata incat a fost interzis sa fie difuzata. O consider una dintre cele mai bune reclame romanesti facuta vreodata.
Georgiana Turcsanyi a zis
http://www.youtube.com/watch?v=NB3NPNM4xgo
Stiu ca e un flash mob, nu o reclama, dar teoretic tot in categoria promovare intra. Mi se pare una din cele mai tari reclame de pe internet pentru ca transmite o stare de bine, de „vreau sa-mi sun mama si sa o pun sa ii asculte pe oamenii astia cum canta”.
O reclama trebuie sa-si atinga scopul, si cei de la T-Mobile fac asta foarte fain, invitand la a impartasi momentul, la a te bucura. Pe langa executie si oamenii implicati, e o atmosfera buna, de „bine ai venit acasa”. Cred ca mesajul lor, Life’s for sharing, e mai mult decat bine reprezentat aici.
Alina Matei a zis
http://www.youtube.com/watch?v=sc-76rGfVBk
Pentru ca imi aminteste de cineva drag, de acea vorba din popor
„cine nu are un bătrân, să și-l cumpere”.
Iar cu timpul, să încercam să devenim si noi bătrânii aceia intelepti, care merită căutati și ascultati.
Floares Ovidiu a zis
Deci reclama asta e in special pentru fete si cam atat :)) fara cuvinte
Alina Lisenchi a zis
http://www.youtube.com/watch?v=L4Pnb9880g8
e comica si reda foarte bine una dintre enigmele societatii ;)).
plus,este foarte expresiva.pe chipul baiatului se citeste nedumerirea clasica si enervanta pe care nu o suportam :)).absolut adevarata situatia :).
Grosu Bogdan a zis
Desi e o reclama foarte veche, de fiecare data cand te uiti la ea te bufneste rasul, apreciez o reclama care o data cu trecerea timpului nu-si pierde din farmec sau chiar devine mai buna, consider ca face parte din categoria „oldies but goldies”. Aceasta reclama arata foarte bine puterea romanului de a face haz de necaz si se adapteaza vietii de zi cu zi, pun pariu ca multi dintre noi au folosit replica „tu nimic, batman batman” ori de cate ori am facut ceva dupa convingerile unui prieten, iar la s-a sfarsit s-a dovedit ca noi avusesem dreptate. 🙂
O zi buna!
Rosu Bogdan a zis
http://www.youtube.com/watch?v=4aoEOjrvUcU
E o reclama pozitiva, dinamica si amuzanta in acelasi timp. Culorile sunt alese foarte bine dupa parerea mea(predomina albul si griul, culori ale simplitatii si prestigiului pe care le regasim in imbracamintea oamenilor si la metrou şi bineinteles portocaliul de pe scaune, culoarea specifica Orange).
Imi place ideea de pacing, notiune despre care am aflat saptamana aceasta. Femeia, care este mai in varsta decat barbatul, vizibil atrasa de acesta, incepe sa flirteze cu el desi nu il cunoaste si incearca sa ii atraga atentia folosind oglindirea. Ii copie gesturile iar acesta reactioneaza, intra in joc, iar la sfarsit preia conducerea si castiga.
Orange se identifica cu femeia care indeplineste intru totul pretentiile barbatului din reclama, respectiv a clientilor sau a potentialilor clienti pana in punctul in care cerintele acestora devin neetice.
Isac Marius a zis
http://www.youtube.com/watch?v=FJ9UA16HyFI
La prima vedere a reclamei numai la o agentie imobiliara nu te duce gandul, insa ideea de a imbina cele doua concepte mi se pare geniala si cred ca atrage foarte mult atentia deoarece, sa fim seriosi, aceste tente sexuale genereaza vanzari.Pe deasupra e si foarte amuzanta si creeaza o stare de bine, de veselie.:D
Alexandra N. a zis
http://www.youtube.com/watch?v=NSrVKVGBAcE
Consider ca acest „scurt metraj” reuseste sa capteze audienta pana in ultima clipa. Impactul pe care il are este unul foarte puternic iar mesajul este absorbit in proportie de 100%. Cu alte cuvinte fiecare secunda este atent urmarita, datorita personajului principal nonconventional si datorita finalului neasteptat.
Sustin aceasta reclama, deoarece apreciez creativitatea echipei de marketing din spatele ei, astfel reusind sa se detaseze de tiparul celorlalte reclame. De asemenea, consider ca bugetul de promovare a fost eficient utilizat.
Alexandra Adam a zis
http://www.youtube.com/watch?v=CtM7PFg6GfE
Publicité Hansaplast – Ma maman m’a dit que je peux!
Cred ca e cea mai tare reclama ever pentru ca in primul rand e bazata pe umor usor de inteles, smart si la indemana oricui. Si mi se pare si mai tare faptul ca, desi promoveaza prezervativele, nu e genul de reclama despre care nu putem vorbi de un „ambasador slab”.
Un alt motiv pentru care imi place e ca nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap pentru ce produs e destinat aceasta reclama, insa m-a facut sa ma uit pana la final fara ezitare – si constat cu stupoare ca asta mi se intampla de fiecare data cand o vizualizez.
PLUS CA! E mai simpatica decat cea cu „Je veux des bonbons”. Nu trezeste in oameni feeling/ul ala de „Nu vreau sa am copii ever”. :))
Daniela Ciobanu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=tdHMWQAm6xs&feature=related
Aceasta reclama cu siguranta a sesibilizat multi iubitori de caini si nu numai.
Cand am vazut reclama, prima ideie care mi-a venit in minte a fost faptul ca ii voi cumpara fara doar si poate Pedigree cainelui meu 🙂
Reclama comunica faptul ca produsul ofera multa vitalitate cainilor si starneste pofta de mancare.
Dupa cum scria cineva in comentariile la aceasta reclama „Am deschis si eu gura” pentru a prinde pernuta Pedigree :)).
Reclama si-a atins obiectivele si anume acela de a vinde si de a crea o atitudine pozitiva fata de produs in rindul cumparatorilor prezenti si potentiali.
Cred ca au reusit acest lucru pentru ca grimasele cainilor care nu au prins pernuta Pedigree sunt de nepretuit.
Cristi Zaharia a zis
http://www.youtube.com/watch?v=ylxkhtQL65Q
Pe scurt, ce pot sa spun decat ca apreciez oamenii din spatele acestei reclame pentru, nu neaparat inventivitatea care au avut-o, ci mai mult sinceritatea lor mascata de melodia de pe fundal.
Sunt mii de reclame care axeaza pe genul acesta, reclamele care iti doresti sa le revezi, care nu te fac sa schimbi canalul cand apar undeva si sper ca oamenii nostri din advertising sa mearga cat mai mult pe ideea de entertainment decat prezentarea produsului.
Din toate care mi-au fulgerat prin cap sper ca asta o sa-mi castige si mie un loc pe un tamburel la noaptea devoratorilor, daca nu… stau si pe jos, nu-i problema 🙂
Va salut!
Cavalu Daniel a zis
http://www.youtube.com/watch?v=s1eUO6u3RN4
Cea mai mare problema a tinerilor din ziua de azi este dispretul total fata de tot ceea ce inseamna carte si scoala. Scopul acestei reclame este de a creste interesul oamenilor fata de lectura intr-o maniera umoristica.
Iacob Razvan a zis
http://www.youtube.com/watch?v=LTF800y6hkA
Este o reclama foarte interesanta pentru ca reuseste sa iti schimbe starile de spirit repede,te face sa te atasezi de personaj intai prin farmecul sau simpatic, usor sotios, ca apoi sa te opreasca si sa te surprinda pe nepusa masa cu o stare de mila si tristete asupra ghemotocului de blana atunci cand este prins in capcana, creand un usor sentiment de speranta ca poate scapa, poate nu pateste ceva si mai rau, facandu-ne pe noi privitorii sa cream o legatura puternica cu soricelul ca spre sfarsit sa devina din nou simpatic, indeplinindu-ne dorinta de a fi din nou bine si voios, readucand acel „ceva” comic de la inceput, mai mult sau mai putin surprinzator, aducand astfel si mesajul reclamei, „seriously strong” facand o usoara iluzie la puterile pe care le dobandesti cand mananci branza Nolan. Coloana sonora e si ea una de exceptie. Inceputul reclamei este deschis de cei de la Carpenters cu Top Of The World, nota serioasa si trista in viata tragica a soricelului este adusa cu brio de greii The Doors cu faimoasa melodie The End, ca la final sa fim din nou amuzati, curiosi de ce urmeaza si la ce vrea sa faca referire reclama, ascultand pe fundal melodia de cei de la Survivor cu Eye Of The Dragon si fiindu-ne prezentat mesajul simpatic dar cu o nota puternica a branzei cheddar de la Nolan. Cu „ingredientele” acestea pe cat de simple pe atat de „gustoase”, mai mult ca sigur reclama a avut un succes considerabil.
Grigoras Adelina a zis
http://www.youtube.com/watch?v=vcoepWnryyw
Mie mi-ar face ziua mai frumoasa ca as afla ca o sa merg la Noaptea Devoratorilor de Publicitate.
De ce reclama asta?
Pentru ca toti suntem unici, diferiti si totusi ceva ne aduce mai aproape:
Un zambet cald 🙂
Cristian Leon a zis
Pam pam si linkul de la video:
https://www.youtube.com/watch?v=ImY0U8WChJ0
Este cea mai buna reclama din 3 motive:
1. Este inspirata de oameni si probleme reale, raspunde unei nevoi de siguranta si ofera o solutie concreta (acest aspect favorizeaza reclama in fata altor reclame realizate pentru a vinde un produs mai mult sau mai putin bun).
2. Are acel factor „wow” la finalul reclamei, te tine in suspans prima oara cand o vezi si apeleaza la o idee arhicunoscuta: moartea si accidentele.
3. Are un happy end, moartea.. moare in accident si te face sa zambesti.
Spor la devorat reclama!
Cristian
Alexandru Puica a zis
http://dyst.slatev.com/blog/nsfw-incredible-animated-french-condom-ad/
De ce imi place? In primul rand pt ca, printre altele, sunt distribuitor de prezervative si video-ul asta mi se pare cea mai buna metoda sa incepi o prezentare menita sa convinga un comerciant sa cumpere de la tine.
E un video ce poate fi considerat obscen, vulgar, gretos. Insa toate acestea palesc in fata mesajului. In plus, ne aduce in atentie o lume atat de familiara, cea a desenelor din toalete. De fapt, nu stiu cum altfel ar fi putut fi realizat un astfel de spot. In niciun caz folosind „personaje” reale. Sau…???
Ancuța Zetiu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=Gi44EtbFjd4
Linkul de mai sus conduce la reclama campaniei „Acqua for life”, pentru care Green Cross International și Giorgio Armani au făcut echipă propunându-și să aducă apă potabilă în comunitățile din Ghana și Bolivia. Compania Armani a donat echivalentul a 100 l de apă pentru fiecare parfum vândut, schimbând viețile a mii de oameni prin oferirea de soluții durabile în comunitățile afectate de criza globală de apă. Clipul surprinde frumusețea și bogația naturii unde apa este elementul principal de susținere a vieții, parcă în antiteză cu situația din Ghana și Bolivia. Este dureros să vedem că, deși oceanul planetar ocupă peste 70 % din suprafața Pământului , pentru unii oameni o picatură de apă reprezintă un lux şi o speranță de mai bine. Din acest punct de vedere, reclama mi se pare una foarte reusită și chiar emoționantă, încearcă să transmită un mesaj foarte clar cu privire la dreptul la viață pe care îl avem fiecare pe Pământ.
Butnariu Codrin a zis
Stiu ca acest spot publicitar este foarte vechi ,dar pe mine ma amuza intotdeauna cand il privesc.Viata-i scurta si frumoasa,trebuie traita !
Lucian Boz a zis
http://www.youtube.com/watch?v=QSLo-FiPyr8
Personal, reclamele auto mi se par cele mai tari :), mai sus aveti o reclama de la Audi. Cei de la Audi tot timpul au fost mai indrazneti si au avut curajul sa se compare cu alte marci, defapt cred ca ei au starnit acest trand in reclamele publicitare auto. Dupa cum vedeti, spotul este unul funny 😀 iar personajele sunt caraghioase. Cele doua masini care fac parte din clasa superioara: S Klasse si A8 sunt reprezentate de cei doi protagonisti din inchisoare. Batranelul cel neindemanatic, reprezinta prin prisma celor de la Audi firma Mercedes care cum spun ei este de “old luxury” si da senzatia de “firma batrana”. Reclama este din 2011, anul in care cei de la Mercedes au implinit 125 de ani, probabil cei de la Audi aici au vrut sa loveasca. Celalalt personaj, care este ingenios, sigur pe el si se descurca in situatiile critice reprezinta aerul audi si oarecum tipul charismatic care ar conduce un A8.
Finalul are un mesaj catre clienti, audi vrea sa iti sugereze ca noul A8 este alegerea corecta pentru tine.
Personal, am asteptat sa vad o reactie de la cei de la Mercedes. Apoi mi-am dat seama ca nr.1 nu se va compara niciodata cu alta firma, deoarece stie ca este cel mai bun si nu simte nevoia sa faca acest lucru.
Claudia Horobet a zis
http://www.youtube.com/watch?v=zacF1pZR1Fg
De ce am ales acest spot? Pentru ca ilustreaza cum categorii diferite de vietati pot avea o colaborare frumoasa pentru a ajunge la rezultatul dorit. Raportat la oameni, demonstreaza cum, persoane din domenii si culturi diferite, pot lucra si coopera foarte bine impreuna, pentru atingerea aceluias scop.
Butnariu Codrin a zis
http://www.youtube.com/watch?v=uswvZul1Z2s
Ciprian Bagirianu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=dRV5iv66rBE
Doresc să va propun un mic exercițiu de imaginație. Când vizionați o reclamă încercați să vă detașați de publicul țintă al respectivului spot. E greu, uneori foarte greu, deoarece așa sunt gândite și difuzate clipurile publicitare, să fie urmărite de cine trebuie și când trebuie pentru a declansa emoția dorită de beneficiarul camapniei. Odata detașați de propria persoană și transpuși într-un observator obiectiv puteți vedea cu alți ochi un spot publicitar și îi puteți analiza copozitia, structura, mesajul etc.
Cu siguranță nu aceasta este partea cea mai frumoasă a reclamelor, dar este o experiență, pe care marită să o incercați. Veți observa că vi se va deschide o nouă perspectivă, și veți putea distinge intre reclamele bune și proaste, veți putea percepe conștient mesajul persuasiv transmis prin intremediul spotului publicitar.
Am ales spotul de la Carlsberg pentru ca este unul foarte bun privit din ambele perspective: a consumatorului vizat dar mai ales a publicului care nu face parte din tagretul său dar pe care reușește să-l atragă și să-l captiveze. Are ritm, este bine structurat, sunt prezente personaje dintr-o multitudine de categorii sociale și din generații diferite, iar ce e foarte important trezește în fiecare emoția amintirii anilor de facultate. Genial în opinia mea.
Tiberiu Talpa a zis
E o reclama doar on-line, din prima campanie de viral marketing a celor de la Tipp Ex. Imi place reclama din mai multe motive:
1. Indeplineste visul oricarui publicitar: interactivitatea cu potentialul client. Acesta poate sa aleaga dintr-o diversitate de scenarii continuarea dorita de el pentru acest clip.
2. A reusit sa genereze publicitate “Word of Mouth”, fiind sharuita de 1.200.000 de ori pe Facebook si postata pe 1300 de bloguri.
3. E o reclama originala, cu mult umor si pe care o poti urmari de mai multe ori, intrucat alegi alta varianta de continuare a clipului.
4. In termeni de cost versus rezultate este una din cele mai eficiente reclame. Intreaga campanie a costat 900.000 Eur iar rezultatele au fost spectaculoase: vanzari crescute cu 30% fata de anul anterior, 1 milion de vizualizari pe Youtube in primele 36 de ore si 20 de milioane pana in prezent, useri din 217 tari ce au vizualizat clipul pe Youtube, 898 de comentarii la clip.
5. Permite derularea de reclame ulterioare pe aceeasi idee. De altfel, in 2012 au revenit cu urmatorul viral: http://www.youtube.com/watch?v=eQtai7HMbuQ&feature=player_embedded
Tiberiu Talpa a zis
http://www.youtube.com/watch?v=4ba1BqJ4S2M
Anamaria Oanea a zis
http://www.youtube.com/watch?v=mClaAVcWAKc
Sunt multe reclame foarte bune. Poate doar un specialist e capabil sa spuna care este cea mai buna in functie de o multime de factori ce pot fi urmariti si cuantificati. Am ales insa o reclama amuzanta si surprinzatoare, cu un mesaj clar si corect iar scena de la sfarsit cu musca trecand nepasatoare prin spatele personajului accentueaza ideea spotului.
Alexandra - Elena Bolohan a zis
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Ect56804xfA&NR=1
Una dintre reclamele cele mai „tari”, din punctul meu de vedere ,este cea de la Pantene, Thailanda. De ce? Pentru că este o reclamă care iese foarte mult în evidenţă pentru un brand de şampon; deoarece face apel la emoţie, îmbinând fericirea cu tristeţea, optimismul cu pesimismul, iubirea cu ura.
Încă de la început componenta emoţională este evidenţiată prin muzică (tristă la început, iar spre final optimistă) şi prezenţa fetiţei (care zâmbeşte uşor la muzică, la vioară). În următorul cadru se evidenţiază o altă componentă emoţională, şi anume faptul că fata este surdă (claxonul mașinii, vocea aspră şi pesimistă a celeilalte fete care foloseşte cuvinte foarte duri subliniind handicapul ei –„o raţă încearcă să zboare şi o surdă încercă să cânte la vioară…eşti nebună?”). Ceea ce atrage foarte mult, făcând reclama mai specială, este faptul că de obicei brandurile de şampon nu pun accent pe componenta emoţională, ci pe cea raţională – vezi reclamele la concurenţa directă Head&Shoulders, Clear, etc. (fiind un alt aspect prin care Pantene “străluceşte”).
Din punctul meu de vedere spotul impresionează prin constanta paralelă între lupta pentru îndeplinirea visului (fata surdă) şi agresivitatea celeilalte fete de a omorî visul fetei surde (între frumos şi urât) – reprezintă de fapt ceea ce se întâmplă oriunde în viaţa reală (oriunde în lume, chiar dacă reclama este targetată către un public restrâns – thailandezii), şi anume încercarea de a îndepărta competiţia, pentru a ieşi tu în evidenţă (de cele mai multe ori prin agresivitate, insulte, atitudine dură).
Mai mult decât atât spotul scoate în evidenţă că tu nu trebuie să fii ca ceilalţi, chiar dacă visul tău pare greu de atins, astfel evidenţiindu-se lupta fetei surde şi triumful ei (cu vioara lipită, reuşeşte să ofere cel mai frumos spectacol), dorinţa de a trece peste orice impediment, de a fi noi înşine şi de a lupta pentru ceea ce ne reprezintă, pentru pasiunile noastre.
De asemenea, este un spot bun pentru că prezintă multe simboluri (ceea ce nu apare de obicei într-un spot pentru şampon): fluturele – renaşterea (din omidă), un nou început, natura – libertate, învăţătorul – prietenul care te susţine la bine şi la greu, cel care te ghidează în viaţă, cel care ne oferă sprijinul şi ne ambiţionează să ajungem acolo unde ne dorim, muzica – puterea de a fi tu însuţi . Acest spot prezintă încercările vieţii, loviturile vieţii şi puterea de a face un pas înainte de fiecare dată. De asemenea, spotul pune mult accent atât pe partea vizuală (prin fiecare cadru prezentat) cât şi pe partea auditivă (muzica care transmite emoţie şi susţine fiecare cadru prezentat, tonalitatea vocii celeilalte fete).
Ceea ce-mi place cel mai mult este faptul că reclama te ţine în suspans, întrucât abia la final realizezi că este o reclamă şi că aceasta face reclamă la un şampon – Pantene (mişcarea părului fetei atunci când cântă la instrument, care te-ar putea determina să te gândeşti la un şampon, logo brand la final şi cuvintele – poţi să străluceşti).
Cred că cei de la Pantene au realizat un spot inteligent, întrucât este o reclamă care rămâne întipărită în mintea celui care o vizionează, captează atenţia şi interesul şi asociază brandul cu realitatea, evidenţiind idee că Pantene te ajută să străluceşti (şi la propriu şi la figurat). Chiar dacă reclama e targetată doar către thailandezi, spotul iese foarte mult în evidenţă (în cadrul oricărei comunităţi, întrucât te poţi identifica oarecum uşor cu situaţia prezentată, prin analogie) şi asociază brandul cu lupta pentru îndeplinirea visurilor tale, astfel indirect Pantene te ajută să ajungi acolo unde îţi doreşti.
Abia aştept Noaptea devoratorilor de publicitate, să fiu surprinsă şi de alte branduri!
Radu Raluca a zis
http://www.printspot.ro/wp0/reclama-super-bowl-2012-o-noua-reclama-vw-cu-darth-vader/
Pentru ca imbina utilul cu placutul:D
Ionescu Nadia a zis
http://www.youtube.com/watch?v=zSuN9yGypSk&feature=player_embedded
Dacă trebuie sa vorbim despre reclame tari, iată una din această categorie, din punctul meu de vedere. Argumentul din spatele acestei alegeri este încărcătura emoţională pe care este construit spotul, realitatea cu care ne confruntăm, libertatea de a ne exprima şi îndemnul de a ne focaliza energia şi sentimentele negative în ceva pozitiv.
În primul rând este un spot care face apel la emoţie (aduce în prim plan o fetiţa bolnavă, ce este imobilizată la pat, slăbită de puteri şi lipsită de speranţă, dar a cărei pasiuni pentru flori, culoare, bucurie şi viaţă a rămas la fel de puternică), întrucât prin emoţie mesajul este mai uşor de reţinut si reamintit. Reclama în sine este una destul de îndrăzneaţă, întrucât promovează mesajul brandului prin graffiti, considerat de fapt un act de vandalism, o modalitate de exprimare a rebeliunii, reprezentând nimic altceva decât o formă de mutilare a ceea ce se presupune că este frumos, firav şi pur. Mesajul graffiti-ului este sincer dar dur, şi anume “fii curajos!”.
Spotul debutează prin înfăţişarea unui tânăr rebel aflat în perioada de afirmare şi care are un mod de exprimare a emoţiilor şi energiei în deplină neconcordanţă cu aşteptările părinţilor. Cu toate acestea, scenariul continuă prin prezentarea unui cadru în care tânărul înfruntă privirea dezamăgită a mamei faţă de atitudinea libertină a acestuia (evidenţiată şi prin stilul vestimentar şi aspect- pierce), iar apoi scenariul ia o cu totul altă întorsătură, întrucât se evidenţiază faptul că tânărul şi-a focalizat de această dată, toata emoţia şi energia negativă în ceva cu totul pozitiv, constructiv.
Este un spot construit în cea mai mare parte pe vizual, fapt ce scoate în evidenţă superficialitatea oamenilor de a trata viaţa si refuzul de a privi in profunzimea lucrurilor, de a vedea pasiunea și dragostea din spatele faptelor. Clipul emoţionează în primul rând prin imaginile de impact şi mult prea puţin auditiv, singurul element fiind muzica/fundalul sonor, un alt element ce subliniază ideea de refuz de a privi în esenţă şi evidenţiază modul în care se etichetează doar după aparenţe.
De asemenea, este un spot care menţine suspansul până la final, întrucât la început nu ştii ce anume este promovat prin spot, iar acest aspect captează atenţia şi interesul celui care îl vizionează (care este de altfel şi obiectivul unei astfel de campanii publicitare).
În al doilea rând, spotul este foarte reuşit din punctul meu de vedere, deoarece scoate în evidenţă realitatea dură, aşa cum sunt oamenii de fapt, îndoctrinaţi cu ideea „bolnăvicioasă” că o boală poate fi tratată doar cu medicamente, uitând sau refuzând să accepte faptul că, consumul de medicamente, nu are într-adevăr efecte decât dacă se reduce la subconştient şi modul în care acesta asimilează ideea de vindecare.
În al treilea rând, motivul cel mai de preţ pentru care consider că acest spot este unul foarte reuşit este faptul că evidenţiază ceea ce trebuie să facem, îndemnul de a acţiona, de a depăşi barierele sociale şi încălca principiile cu care am fost îndoctrinaţi. Este firesc să-ţi fie prescrise nişte medicamente şi să urmezi un tratament, dar este absolut nefiresc să aştepţi ca în mod miraculos să te vindeci în condiţiile în care priveşti totul într-o manieră negativistă. Ceea ce este cel mai greu de învins este pesimismul care te cuprinde în acele momente, spotul evidenţiind cât de important este să fii curajos şi să găseşti puterea să lupţi pentru propria viaţă. Este dificil sa fi curajos, mai ales in astfel de momente, de aceea nu doar cei dragi (familia fetiţei, dar mai ales fratele acesteia) trebuie să creadă în ea, chiar şi atunci când aceasta nu mai are puterea să spere, ci şi ea.
Dincolo de tristeţea exprimată în spot, acesta este unul foarte optimist (atât prin mesaj, cât şi prin imaginile din final – florile şi zâmbetul fetiţei). Brandul, adică compania se promovează pe ideea că soluţia în a te vindeca trece de limita medicamentelor – câteodată ai nevoie de mai mult decât medicamente..pentru a lupta cu boala. Trebuie să fii curajos! Compania targetează în mod evident acele persoane care cred că soluţia nu sunt doar medicamentele, ci şi starea ta de spirit, forţa ta de a lupta, mintea ta.
Consider că acesta este un spot necesar în ziua de azi, este un spot educativ întrucât dincolo de contrastele evidențiate în reclamă…..chiar este nevoie să fim curajoși!
Cruella a zis
Nu vreau sa creada lumea ca trisez dar mi s-au parut unele dintre cele mai bune reclame realizate vreodata si nu m-am putut hotara doar la o singura reclama, asa ca am postat doua 🙂 Nu numai ca ating aspecte cu care ne confruntam fiecare dintre noi in viata de zi cu zi, dar ne si fac sa intelegem unde anume gresim. Prima ne aduce in vedere faptul ca discriminam:
http://www.youtube.com/watch?v=RS3iB47nQ6E
Iar a doua …. este PURUL ADEVAR si nu mai necesita comentarii suplimentare!:)))
http://www.youtube.com/watch?v=tEqJV1acgN4
Jitariu Catalin a zis
http://www.youtube.com/watch?v=obdd31Q9PqA asta este preferata mea pentru ca pur si simplu te face sa realizezi toate lucrurile pe care le iei „for granted” si ai face bine sa schimbi aceasta atitudine si sa te bucuri in fiecare zi de ce ai langa tine.
Manuela Nistor a zis
ROM: Romanians can shine on, too
A promovat o imagine noua a ciocolatei ROM, imprumutata din valorile americane, care a presupus schimbarea ambalajului ciocolatei in steagul cu pricina si totodata asocierea cu influentele cool ale fiecarui model american. Acest spot a facut parte dintr-o comunicare integrata care a contribuit enorm la capitalul brandului si l-a repozitionat pe o piata larga, a romanilor de pretutindeni.
Din perspectiva mea, este una dintre cele mai reusite reclame dintr-un simplu motiv, si anume acela al brand engagement-ului, deoarece au fost implicati in mod direct consumatorii prin intermediul canalelor de comunicare diverse, a reusit sa starneasca o revolutie, pe plan social, online si media; s-au purtat multe discutii pe forumuri, s-au creat pagini dedicate acestui spot, s-au format grupuri tematice, a fost construit practic un call-to-action, un factor extrem de important cu privire la reusita unei reclame.
Spotul a avut la baza patriotismul romanilor iar reclama in sine a declinat initial valorile fundamentale ale romanilor si tocmai asta a fost si strategia pe care au mizat creatorii reclamei. A fost o reclama cu care oamenii s-au identificat, care a creat o relatie directa cu publicul si care a resusit sa raspandeasca numele brandului pe buzele tuturor prin creatie, inovatie si umor. Suntem romani ori nu, ROM-ul e al nostru!
Ionut Galusca a zis
Nu stiu daca este “cea mai tare reclama”, dar din punctul meu de vedere este una de success pentru ca m-a manipulat in 3 pasi simpli.
Actrita ce joaca rolul de italianca focoasa si „rea” este romanca Catrinel Menghia. Strike 1! Pornind de la premiza ca sexul vinde, Fiat foloseste intr-un mod inteligent si amuzant o comparatie intre femeia italianca si caracteristicile principale ale masinii. Strike 2! Si-a atins scopul intrucat in urma vizionarii acesteia am fost suficient de intrigat cat sa testez masina. Strike 3! And I was out cold, pentru ca mi-a placut la nebunie si probabil daca as fi avut banii as fi cumparat-o pe loc. Dar inca mi-o doresc si totul a pornit de la aceasta reclama. Asadar, Fiat 1 – Ionut 0.
Ionut Galusca a zis
http://www.youtube.com/watch?v=siWVgAzhFC8
Gabriel Dumitriu a zis
https://www.youtube.com/watch?v=ZM14wzRaMaw
O reclama romaneasca, plina de esenta, desi relativ simpla. Contine si o sintagma care a devenit virala la un moment dat, de asta consider in principal ca a fost o reclama reusita. De asemenea s-a reusit cu succes crearea unui comic al scenei unei situatii de crud adevar in epoca predecembrista. Actori bine alesi, regie excelent realizata, o reclama care ti ramane infipta in neuroni chiar daca ai doar 23 de ani. Sper ca insomniacul din mine sa primeasca rasplata unei nopti publicitare albe,pentru ca nu-i asa,cei din urma vor fi cei dintai.
Dinicu Denisia a zis
http://www.youtube.com/watch?v=rHPLGHjIUjQ
Mie personal imi place aceasta reclama pentru ca mesajul pe care il transmite este foarte bine evidentiat(produsele pe care le ofera consumatorilor sunt proaspete)si bineinteles modul haios prin care acesta este comunicat.
Andreea a zis
http://www.youtube.com/watch?v=8GijlLrzGCg
Pentru ca este un exemplu genial ca se poate face „educatie” si se pot „discuta” subiecte controversate apeland la umor.
Desi este vorba despre un subiect delicat, punerea in scena fara apel la aluzii sexuale, vulgaritati sau scene socante, si utilizarea umorului ca metoda de atragere a atentiei asupra mesajului garanteaza succesul acestei campanii si o plaseaza exact in vizorul publicului tinta.
Pe langa ideea creativa de exceptie, copilul isi joaca rolul genial, grimasele tatalui fac mai mult decat 1000 de cuvinte, iar finalul e total neasteptat.
Nu, nu este o reclama la bomboane, nu, nu vrem sa scoatem in evidenta ca la noi in supermarket gasiti o multitudine de produse, ideea e foarte simpla – folositi prezervativele noastre pentru ca, in caz contrar, consecintele pe care va trebui sa le suporatati in caz de „accident” pot fi cele prezentate in clip.
De asemenea, folosirea lui Boris Becker in rolul tatalui atrage si mai mult atentia asupra spotului, notorietatea acestuia si, in mod suprinzator, talentele sale actoricesti oferind un plus de savoare povestii.
Faptul ca este un spot si o campanie foarte apreciata o confirma si prezenta acestuia in galele Noptilor Devoratorilor de Publicitate din anii trecuti.
In concluzie – idee geniala, actori alesi perfect si final total neasteptat. Reteta perfecta si un rezultat pe masura
Diana Serbanescu a zis
http://www.youtube.com/watch?v=CWUtywfwsMw&list=PLRfdpnd_NMILH6Y37RHqmAAnf25s6Dt8R&index=3&feature=plpp_video
OK, cred ca nu trebuia sa las chiar pe ultimele minute, dar cred ca am schimbat spotul de cel putin 5 ori (nu stiam daca sa aleg unul hazliu, sau unul mai serios). Acesta cred ca este cel mai puternic, transmite cel mai mult si chiar te face sa te gandesti la actiunile tale (ca doar cam asta presupune fiecare spot).
Iustin Mitrica a zis
In acest video sunt prezentate mai multe calupuri publicitare care fac referire la un brand egiptean de lactate si anume Panda Cheese.
Sunt amuzante, te tin cu sufletul la gura, mai ales cand te obisnuiesti cu prezenta ursuletului de la care te astepti la orce.
Mesajul este pus in evidenta foarte bine fara prea mare efort, personajele sunt alese pe spranceana astfel incat sa intruchipeze situatii reale in care te poti „lovi” de produsul respectiv: la servici, la cumparaturi etc.
Faptul ca reclamele fac parte dintr-o serie si te fac sa fii curios cu privire la urmatoarea intamplare prezentata se transmite cumparatorului final prin incercarea produsului( poate tot din curiozitate).
Enjoy !
Marius a zis
http://www.youtube.com/watch?v=fMjavRu4v5c&feature=fvst
Sexul stiti ca vinde intotdeauna 🙂 reclama este de la Fiat si prezinta modelul 500 Abarth, un model mai special oarecum adresat doamnelor dar sincer m-ar incanta si pe mine unul :D. Reclama este una foarte faina, in primul rand prezinta doua personaje opuse atat ca sex cat si ca comportament. Tipul este oarecum timid pe cand ea este foarte intepata, provocatoare si cu ”acel ceva”, care o face irezistibila. Eu unul nu stiu italiana, deci nu prea am inteles dialogul, dar mi-a placut la nebunie. Adevarul e ca din mimica si gestica iti dai seama cam ce vrea sa spuna.
Detaliile si estetica clipului sunt puse foarte bine la punct. Dupa cum ati vazut tipa are un stil specific cu masina: agresiva, frumoasa si cu stil. Observam detaliile fine cum ar fi tatuajul de pe gatul ei care este simbolul Abarth si vestimentatia acesteia care se aseamana foarte bine cu designul masinii. Daca ne uitam cu atentie masina este parcata intre doua modele americane un Dodge in spate si in fata nu stiu ce e dar dupa triplele urate sigur e ceva american :D, asa masina eleganta si de bun gust a celor de la Fiat sare mai mult in evidenta.
Numele tipei din spot este Catrinel Menghia si este romanca, mai précis a locui in Iasi si ulterior am aflat de la vecinii mai mari ca a stat chiar in cartier cu mine, Cug.
Irina Ivanov a zis
http://www.youtube.com/watch?v=k-STkFCCrus Una din cele mai tari reclame anti branding ,coca cola vs pepsi.enjoy 😉
Adrian Monoranu a zis
@Irina Ivanov: Din pacate concursul se terminase cu o seara inainte. Cand tu ai postat comentariul tau, eu deja anuntasem si castigatorul.