Chiar vorbisem ieri cu studentii mei de la Comunicare si Relatii Publice despre niste cazuri de reclama comparativa mascata in RO si cred ca nimeni nu e surprins de intepaturile dintre Fairy si Pur. Sunt atat de evidente incat ne-am si obisnuit cu ele si ne doare in paispe. Si cred ca si pe ei din moment ce niciunul nu sesizeaza Consiliul Concurentei pentru a ii da jos celuilalt campania. Azi am avut insa parte de o surpriza la care nu ma asteptam. Vine dintr-o cu totul alta industrie si desi puternica lupta concurentiala ar justifica gestul, cred totusi ca e unul la care nu se astepta multa lume.
Discutia este, asa cum se vede din titlul, despre KFC si McDonald’s. Evident, lovitura vine din partea celor de la KFC, aflati intr-o pozitie de urmaritori si e cu atat mai neasteptata cu cat ei nu prea s-au declarat vreodata oficial competitori pentru produsele celorlalti. Totusi, atacul finut este remarcabil de catre orice consumator al celor de la McD. Este vorba de un spot pentru unul din noile produse aduse pe piata de KFC, denumit Grander. Pozitionarea este, dupa cum ii spune si numele, in zona de „more” si de aici si atacul. Urmariti spotul, o sa va dati seama si singuri. 😉
Atacul este mascat intr-un spot cu multe aluzii insa, asa cum spuneam, este destul de usor de remarcat daca ai mancat cel putin odata un BigMac. Sunt curios daca cei de la McD vor accepta lupta sau vor sesiza Consiliul Concurentei, sau macar daca acesta din urma se va autosesiza. Pana atunci eu nu pot decat sa savurez spotul si sa sper ca nu-l vor da jos de pe youtube pentru ca reprezinta un excelent material didactic. Enjoy!
Fix la acelasi lucru m-am gandit si eu cand am vazut pentru prima oara reclama :)). Eu zic sa asteptam un raspuns de la MC…
Nu cred că ar avea pentru ce să se sesizeze McD, nu apare niciun logo, cutia in care e hamburgerul minuscul nu poate fi catalogată ca atac, deci McD nu poate decât să contraatace cu o altă reclamă, părerea mea.
Nu mi se pare evident atacul la McD. Insa s-au folosit corect de minusurile concurentei, iesind cu un produs care acopera „minusculozitatea” meniurilor celor de la McD.
Daca vrei poti sa dai si tu „jos” clipul cu grabber-ul. 😛
DA zic ca e bun atacul dar sa vedem acum ce zic cei de la mcd . LA cum arata marele Grander as zice ca l-ai putea compara cu un sandwich de la orice fast-food de duzina din oras. Acum sa il si gustam si apoi vom mai vedea daca chiar e o competie pentru Big Mac .
Eu prefer KFC, acum să vedem cum va reacționa McD
Personal, as fi preferat sa vad o reclama non-comparativa, cei de la KFC sa puna accent strict pe caracteristicile produsului lor. Consider ca modul de promovare ales diminueaza increderea consumatorului in brand.
In state e legal sa poti ataca concurenta in reclame, la o cautare simpla pe google gasiti zeci de reclame pepsi contra cola, audi contra bmw, etc. in care apar direct produse, logo-uri …
Nu sunt consumator de Fast-Food dar nu cred ca McD are de ce sa se sesizeze, dar poate face o reclama similara pentru a pune la pamant concurenta. Vor avea mult de munca pentru ca cei de la KFS au iesit tare la atac.
Eu cred ca McDonal’s a facut deja un atac la concurenta. Mai nou a introdus American Burger….Stiind ce mananca americanii si cat, banuiesc ca e destul de mare. poate cat Grander. sorry daca gresesc….inca nu am mancat deci…nu stiu exact cat e de mare!
Ce plictisitor e probabil sa scrii despre nimic. Mai sunt si alti jucatori pe piata nu doar Mac. Atac, pozitionare, concurenta, reclama ilegala: cred ca sunt lucruri care se intampla in mintea unora care dramatizeaza reclame banale: Monorane THINK OUT OF BURGER BOX!