ROM, ciocolata copilariei mele si a multor altora, continua seria campaniilor cu pronuntat caracter „patriotic”. Dupa cunoscuta campanie cu americanii si mai putin cunoscuta campanie ce facea referire la sugestiile la adresa romanilor oferite de motoarele de cautare, ROM revine cu o campanie intitulata Bucharest not Budapest, la fel de plina de insight-uri precum si celelalte doua. Vad insa o axare pe segmentul young hip, la fel ca si in cazul campaniei anterioare si nu stiu daca tocmai acesta este publicul consumator al ciocolatei cu pricina. Nu-mi este foarte clar care e pozitionarea brandului dar simt o intentie de a comunica cu segmentul tanar, de a-l atrage catre un brand national, autohton, prin folosirea unor insight-uri populare.
Pe de alta parte, avand in vedere ca tinerii de acum sunt din ce in ce mai usor de prins prin prezenta vedetelor, directa sau indirecta, in strategiile de comunicare si prin tot felul de asocieri de tip can-can, ROM nu poate alege acest drum si e nevoit sa acceseze un insight mult mai nisat si mai putin popular in ultima vreme in segmentul vizat. Prin urmare cred totusi ca publicul urmarit este undeva in zona de 25+.
Credit foto: Cristi Manafu
Revenind totusi la campania nou lansata, pot sa spun ca imi place. Are sanse de viralizare reale, lucru ce deja a inceput (azi dimineata am vazut clipul lor pe facebook la 4 persoane diferite si avea suficiente like-uri si share-uri) si cred ca va avea un ecou mai mare decat precedenta. Cooptarea bloggerilor este si ea importanta si din cate vad ambasadorii sunt figuri marcante din blogosfera, ceea ce cred ca ajuta mult. Probabil vom vedea o noua nominalizare la Effie peste ceva timp si asta nu poate decat sa faca bine brandului, la fel cum s-a intamplat si in urma cu 2 ani.
Eu nu sunt un consumator al acestei ciocolate. De fapt nu prea consum ciocolata mai deloc dar imi place si mi-a placut intotdeauna brandul ROM. Imi aminteste de copilarie si se suprapune cu valorile mele. Nu sunt nationalist dar imi place sa cred ca sunt patriot si imi pasa de modul in care suntem priviti in afara. Prin urmare, daca as fi consumator ar fi logic sa cumpar. Si daca stau bine si ma gandesc, toata vorbaria asta mi-a facut pofta de un ROM. 🙂 Iata si clipul despre care vorbeam si site-ul campaniei Bucharest not Budapest.
Scrie un comentariu!