Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Despre evolutie sau cum presiunea sociala invinge ratiunea.

Scris de Adrian Monoranu pe 3 februarie, 2014 3 comentarii

Ce este evolutia de fapt? O asociem cu avansul, cu mersul inainte, cu dezvoltarea. Dar uneori nu are deloc legatura cu asta. Si atunci ii spunem involutie. Adica ne intoarcem inapoi. Dar de fapt mergem tot inainte. Si cine decide? Majoritatea. Daca cei care nu merg inainte sunt mai multi decat ceilalti, atunci involutia devine evolutie. Pentru ca si inapoi e o directie. E drept, nu e o directie noua, dar e directia aleasa si daca intr-acolo ne indreptam, atunci sa ne bucuram macar pentru ca am mai fost acolo si stim ce ne-asteapta.

Doar ca nu e chiar asa. Sa terminam cu filosofatul si sa trecem la aspecte concrete. Postul de fata are la baza o discutie ce s-a nascut adineaori pe Facebook pornind de la deja celebra „pentru ca automobile”. E drept ca e o exprimare cat se poate de tampa dar a prins. Mai intai in gluma, mai apoi in serios. Sigur, n-a ajuns inca la anvergura mult mai celebrului „decat” dar are potential. Personal cred ca va ramane la stadiul de exprimare hazlie si nu va avansa intr-o greseala gramaticala. Dar daca o va face?

Pai o s-o acceptam pentru ca asa ne va dicta majoritatea. Dupa cum probabil vom ajunge sa acceptam si faimosul decat folosit aiurea. Ma rog, aiurea acum, corect in viitor poate. Pentru ca majoritatea decide. Vorba aceea, „prosti da’ multi!”. Sigur ca primul gand pe care-l ai, ca demn intelectual cu pretentii de cunoastere a limbii romane, este sa protestezi. Normal, merita, sa nu fiu inteles gresit. Limba romana trebuie vorbita corect, asa cum ne-a fost ea lasata, sau ma rog cum a evoluat aceasta in decursul anilor in urma interventiilor altor majoritati. Aoleu, pai si daca majoritatile acelea erau tot ca si astea? Inseamna ca vorbim o limba de prosti? Hmmm …

Evolutia, dragi prieteni, e o treaba subiectiva. E o chestiune de alegere si de directie. Ideal ar fi sa avem sange in instalatie si sa luptam pana la capat pentru ceea ce credem chiar cu riscul de a ramane singuri. Dar cati dintre noi o fac? Traim in era presiunii sociale care din pacate de prea multe ori e mai puternica decat ratiunea.

shutterstock_146257802

Dictionary definition of the word Evolution via Shutterstock.

PS. Uneori, noi astia care ne dam marketeri, mai apelam la ceea un fel de „licenta poetica” (da, cam la fel cu aceea la care apela si Eminescu) pentru a exprima mai bine (adica pe intelesul targetului cu care vrem sa stam de vorba) anumite mesaje sau pentru a atrage atentia. Cam la fel cum nu exista nici bulgari fluizi. Asta nu ne scuza insa pentru situatiile in care cream involuntar mutatii ale limbii romane. Si da, stim ca licenta poetica e folosita ca sa iasa rima mai bine.

More from my site

  • A citi.A citi.
  • Despre mame care isi pierd simtul ratiunii.Despre mame care isi pierd simtul ratiunii.
  • Sindromul Dorian Gray … oportunitate de business?Sindromul Dorian Gray … oportunitate de business?
  • EvolutionEvolution
  • Un nou episod din ciclul Urs Meier si romanii.Un nou episod din ciclul Urs Meier si romanii.
  • De ce angajatorii de top prefera studentii buni?De ce angajatorii de top prefera studentii buni?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology Etichete: evolutie, presiunea sociala, ratiune, subiectiv

Comentarii

  1. Radu Constantinescu a zis

    4 februarie, 2014 la ora 9:44 am

    Şi "licenţa din mkt" e folosită să iasă produsul mai bine (pe piaţă) 🙂 Deci poate fi îndreptăţită. Problema este că "presiunea socială nu învinge raţiunea"! Presiunea socială reordonează sau reorientează prioritizarea anumitor "nevoi false", modifică sfera de cunoştinţe şi "manipulează". Raţiunea însă nu o învinge nici în limbaj, nici în piaţă. Iar în limbaj, pentru că aici era topicul, nu o poate învinge chiar dacă – uzul bate regula. Deoarece această regulă a limbii este valabilă doar în condiţia în care uzul respectă normele standard de gramatică. Deci da, evoluţia se produce, însă nu este atât de relativă pe cât pare. Ea se produce în făgaşul normelor de gramatică standard. Din cauza aceasta Academia Română se întruneşte pentru a discuta asupra celor mai mici modifcări de limbaj. Ei discută în fapt despre răspândirea uzului şi dacă acel uz respectă anumite principii gramaticale de bază. Surpriză…peste 80% din modificările populare nu respectă acele norme şi sunt respinse de academie. Deci nu "evoluează" limba chiar aşa! 🙂

    Răspunde
  2. Justin Manoliu a zis

    4 februarie, 2014 la ora 4:22 pm

    ce principiu gramatical au aplicat mumiile academiei romane cand au decis scrierea legata a doua cuvinte precum „niciun„? erau presati de majoritate sau din cand in cand au crize de identitate si isi justifica existenta? sa fim seriosi! conservarea limbii ii lasa fara activitate. sunt injurat cand corectez un agramat. esti considerat snob daca iti permiti aroganta asta. tot ce poti face e sa casti gura neputincios la prostia colectiva si la monstrii sacri plini de ifose literare, ce le aproba sistematic lacunele.

    Răspunde
  3. Anca a zis

    17 aprilie, 2014 la ora 10:43 am

    Sa-ti spun una tare, care pe mine m-a socat: pentru ca oamenii foloseau foarte des „supat” in loc de „sub pat”, in dictionar acum gasim si termenul „supat”.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d