Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Ce parere aveti despre FoodPanda?

Scris de Adrian Monoranu pe 19 februarie, 2014 2 comentarii

Cred ca prima data am auzit de agregatoarele de comenzi la domiciliu prin 2008 la primul IMTO. Venise atunci un tip care lucra pentru NetChelner.ro (ulterior devenit NetPizza) si ne daduse la toti lumea peste cap pentru ca in Iasi nu aveam asa ceva si ni se parea genial. Prin 2011 cand am ajuns la InOras.ro a fost primul lucru pe care m-am gandit sa-l implementez dar m-am lovit de reticenta restaurantelor locale si am renuntat destul de rapid la idee. Intre timp au mai fost si altii care au incercat dar s-au cam cernut pana n-a ramas niciunul in picioare, cel putin in Iasi. Probabil si lipsa bugetului de promovare a fost una din principalele cauze ale acestor esecuri.

Acum a aparut in RO FoodPanda, un serviciu care la nivel mondial cred ca e printre liderii pietei. Nu cred ca se mai pune problema bugetului de promovare de data aceasta. Cred ca pana la urma vom vedea daca merge doar daca romanii vor fi dispusi sa-l foloseasca si daca restaurantele vor intelege ca e mai avantajos sa-si sharuiasca ofertele pe un astfel de site/aplicatie decat sa-si construiasca propriile aplicatii, sau macar ca nu au nimic de pierdut daca le folosesc in paralel. Sigur, apare problema fidelizarii clientilor, dar aici intervine marketingul si daca isi fac bine treaba, nu au de ce sa se teama de ofertele concurentilor. Pana la urma fidelizarea vine in urma satisfactiei.

foodpanda mobil

FoodPanda e prezent in 40 de tari si colaboreaza cu 20.000 de restaurante, and counting. Deocamdata in RO sunt prezenti in Bucuresti si in Cluj dar intentiile de extindere sunt deja anuntate si probabil vor mai adauga in retea cateva orase cu populatie mai mare de 40.000 de locuitori ceea ce e bine. Aplicatia e relativ usor de folosit, indiferent ca esti pe Android sau iOS si cu cat vor fi mai multe restaurante va fi si mai atractiv serviciul. Parerea mea e ca e important sa gasesti restaurantul preferat din prima, altfel nu stiu daca vei mai fi tentat sa incerci aplicatia si a doua oara. Cativa prieteni mi-au spus insa contrariul, ca daca iti place aplicatia e posibil sa renunti sa mai comanzi de la restaurantul preferat daca nu e prezent in aplicatie. Probabil pana nu vor fi in Iasi nu voi sti exact cum as reactiona.

poză 1

Si daca nu esti posesor/amator de smartphone poti folosi oricand site-ul lor care mi se pare destul de simplu si bine construit. Poti, la fel ca pe aplicatie, sa-ti faci cont si sa comanzi folosind istoricul comenzilor, ceea ce e comod daca esti un impatimit al unui anumit tip/fel de bucatarie/mancare. Ma abtin insa sa mai emit judecati vis a vis de succesul pe care l-ar putea inregistra, cel putin la nivel de Iasi, pentru ca e o piata atipica si iesenii sunt destul de conservatori in comparatie cu bucurestenii sau clujenii.

foodpanda site

Serviciul mi se pare asemanator cu aplicatiile de comenzi taxi care functioneaza foarte bine in Bucuresti si foarte prost spre deloc in provincie unde fiecare firma de taximetrie/dispecerat a preferat sa-si faca propria aplicatie de frica sa nu-si piarda clientii si soferii. Dar, vom trai si vom vedea, poate se mai da si ieseanul nostru pe brazda si va forta proprietarii de restaurante sa fie prezenti in aplicatie fiindca dpdv al comoditatii e clar mai usor de folosit o singura aplicatie decat vreo 5-6.

 

More from my site

  • Iulius Mall Iasi lanseaza aplicatia Fidelity! (P)Iulius Mall Iasi lanseaza aplicatia Fidelity! (P)
  • Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!
  • Iti permiti un stilist personal?Iti permiti un stilist personal?
  • Facebook Camera – un inlocuitor pentru Instagram?Facebook Camera – un inlocuitor pentru Instagram?
  • Ce primesti cand cumperi ieftin in online?Ce primesti cand cumperi ieftin in online?
  • Cum sa faci sa vinzi un domeniu?Cum sa faci sa vinzi un domeniu?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertoriale, consumer psychology, food, online marketing Etichete: agregator, aplicatie, comenzi de mancare la domiciliu, foodpanda, site

Comentarii

  1. Anda Alexandra a zis

    19 februarie, 2014 la ora 1:51 pm

    Noi avem Food Panda in Polonia si chiar e un serviciu bun. Vine la timp si iti poti alege ce iti doreste inima 😉

    Răspunde
  2. Razvan a zis

    20 februarie, 2014 la ora 9:50 am

    Cred ca va avea succes si in Romania. O sa dureze ceva timp pina cand lumea se va obisnui cu el si nu va mai comanda pizza ori shaorma, dar cred ca in timp, daca au servicii bune si ajung la timp, va deveni un jucator important pe piata autohtona.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d