Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Cine castiga cel mai mult din lansarea Galaxy S5?

Scris de Adrian Monoranu pe 25 februarie, 2014 12 comentarii

Evident Apple. De ce? Pai pentru ca toata lumea face comparatii. O sa spuneti ca Apple iese prost din toata povestea asta cu comparatiile pentru ca nava amiral a lor in materie de telefonie e mai slaba decat cea a concurentei dar nici nu conteaza. Pentru ca Apple oricum a pierdut de multa vreme lupta tehnologica. Insa castiga de fiecare data cand vine vorba de marketing si pozitionare. Si castiga detasat. Altfel cum s-ar explica vanzarile uriase pe care le-au inregistrat cu iphone 5S si 5C desi toata lumea e de acord ca sunt mai slabe decat competitoarele directe?

Apple are si va avea intotdeauna ceva in plus fata de ceilalti si nu are legatura cu snobismul. E pur si simplu 101 marketing si se pare ca multi dintre impatimitii Samsung nu reusesc sa inteleaga. Apple vinde in mod consecvent experienta de utilizare la un nivel foarte simplu si comod. Rata de adoptie e mare pentru ca sunt focalizati mereu pe „ease of use” chiar daca acest lucru inseamna si incetinirea ritmului de schimbare a tehnologiei software si hardware. Probabil ati remarcat ca cele mai mari probleme au fost la Apple nu la lansarea aparatelor si nicidecum la lansarea aparatelor concurentei ci la lansarea update-urilor software, n.r. iOS 7.

Se vorbeste mult de Galaxy S5 zilele astea, e adevarat, dar se vorbeste aproape la fel de mult despre Apple si acest lucru inseamna brand awareness care duce ulterior la brand recognition si brand recall. Si cum ar zice Charlie Sheen: Either way, they’re winning! 🙂 Si apropo, nu vi se pare ciudat ca un telefon nou sa se deosebeasca de cel vechi dpdv al designului doar prin partea din spate? De cate ori privim spatele telefonului si cati dintre utilizatori ii vor aplica by default o husa de protectie mascand practic singura imbunatatire a aspectului?

Samsung-Galaxy-S5

More from my site

  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • 1 luna cu seria 1 – review auto.1 luna cu seria 1 – review auto.
  • Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?
  • Voiam sa castige Anda.Voiam sa castige Anda.
  • Cateva cuvinte despre noul Toyota Aygo. (P)Cateva cuvinte despre noul Toyota Aygo. (P)
  • Anul acesta Vocea Romaniei va fi castigata de o voce!Anul acesta Vocea Romaniei va fi castigata de o voce!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology, telecom Etichete: apple, castigator, design, samsung galaxy s5

Comentarii

  1. eBogdan a zis

    25 februarie, 2014 la ora 3:10 pm

    Nu exista vanzari uriase pe iPhone 5C, ba chiar s-a oprit productia pentru moment 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      25 februarie, 2014 la ora 3:55 pm

      @eBogdan: Lasa ca au compensat cu 5s. Oricum cu 5c au targetat China cred. Sa mai asteptam totusi. Cred ca au oprit productia la 5c ca sa mai faca 5s ca nu mai faceau fata cererii. :))

      Răspunde
  2. Marlansky a zis

    25 februarie, 2014 la ora 3:45 pm

    „Apple are si va avea intotdeauna ceva in plus fata de ceilalti si nu are legatura cu snobismul. E pur si simplu 101 marketing…”
    „Snobii” nu sunt altceva decât “sine nobilitate” sau în limbaj modern, „wannabe”., cei care se doresc a fi „boss” (sau ceva de genul). Această categorie de consumatori reprezintă o imensă parte din piața țintă a celor doi producători de telefoane. Ce încerc să spun este că nu trebuie făcută o disociere între snobism și marketing.
    În teoria de marketing există un „eu dorit”. Pentru foarte mulți oameni telefonul este cea mai scumpă posesiune și îl schimbă de două ori pe an (a se vedea cozile la Apple – deși nu știu ce așteaptă). Oamenii își hrănesc acest „eu dorit”.
    Ceea ce se vede la un telefon (pus la ureche) este spatele. SPATELE este ceea ce vede restul lumii (sau asta își închipuie utilizatorul) iar designul său este foarte important. Fața unui telefon cu touch screen nu este altceva decât un dreptunghi negru, cel puțin eu doar asta văd la toți.
    Poate cineva care a urmărit fenomenul poate spune cum a evoluat telefonul cu touch screen de la iPhone 1 la 5C, eu nu. „Nevoia” mea nu a fost educată de evoluția produselor. Am Nokia E71 din 2009. Îl schimb când moare sau „dispare”.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      25 februarie, 2014 la ora 3:56 pm

      @Marlansky: Snobii nu sunt fani Apple si nu cred ca Apple se mandreste cu ei. Ii exploateaza si pozitionarea e chiar 101 marketing. Cat despre spatele telefonului, sunt de acord cu tine dar in proportie mare utilizatorii ii trantesc o husa si nu se mai vede nimic. Si daca snobul vrea sa fie „boss” si sa arate ca a trecut de la 4 la 5 e posibil sa dea chix ca din fata nu e aproape nicio diferenta.

      Răspunde
  3. Adrian Nechifor a zis

    25 februarie, 2014 la ora 3:57 pm

    Ce marketing vrei tu, dom’le?! Vin indata astia cu Samsung si iti explica ei cum sta treaba cu quad core, cu ghz mai multi decat laptopul meu si tot felul de chestii de genul.

    Ei pur si simplu nu pot intelege ca pentru unii oameni conteaza si alte lucruri. Pentru mine, de exemplu, conteaza foarte mult materialele din care e facut telefonul si designul. Samsung nu imi poate oferi nimic comparabil din pct-ul asta de vedere. Ca idee, nu am avut nicio secunda husa pe iPhone si nici nu o sa am vreodata, pentru ca atunci nu i-as mai vedea rostul. Adica dai atatia bani pe el ca sa ce? Ca sa pui o mizerie de 40 de lei pe el? Dar asta e alta discutie…:))

    Valabil si la laptopuri. Vreau performanta, dar in acelasi timp imi doresc aluminiu in loc de plastic, design placut si altele. Nu, nu ma incalzeste cu nimic ca la aceeasi bani este unul mai performant, dar care e dintr-un material ordinar…

    Dar unii nu inteleg si numesc asta snobism, eventual te fac si prost ca nu ai luat minunea tehnologica din Coreea. Eu as zice ca e vorba de nevoi si preferinte.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      25 februarie, 2014 la ora 4:04 pm

      Lasa bre ca pentru bossi ca tine Apple a scos si huse la 50 de euro, euro, euro, ro, ro, ro, ro! :)) Da piele sa mearga cu xenonu’ de la flash!

      Răspunde
      • Adrian Nechifor a zis

        25 februarie, 2014 la ora 5:34 pm

        Se stieee, pentru mine, cel mai mare bo$$!! :))

        Nici macar pe alea nu le pot accepta. Plus ca, la banii aia mai bine mai pui ceva si ii schimbi spatele cand e cazul (uzat, spart, zgariat excesiv). iPhone-ul meu arata, dupa aproape 1 an de purtat in buzunar, fara niciun fel de husa sau folie, aproape ca nou.

        In sfarsit, eu nu inteleg husele. Doar daca esti extraordinar de neindemanatic, adica scapatul telefonului nu e un accident, ci o obisnuinta.

        Asta nu inseamna ca am o problema cu aia care isi pun husa (dar o parere vis-a-vis de subiect am) , ca e alegerea lor. Stiu doar ca eu nu o sa-mi pun! (prima si ultima a fost in 2003-2004 si am tinut-o o saptamana) :))

        Răspunde
  4. Marlansky a zis

    25 februarie, 2014 la ora 4:51 pm

    Superficialitate!!!
    Nu o spun cu răutate pentru că la urma urmei asta înseamnă să fii blogger, să emiți păreri (subiective) despre diverși și diverse.
    De ce fiecare are impresia că el este un etalon? Ăsta e marketingul de masă. Dacă cineva are impresia că nevoia sa nu este satisfăcută de produsele de pe piață, poate merge să-și facă laptop sau telefon „custom”. De ce cred unii că aluminiul este „mai șmecher”. Poate în laboratoarele de teste au dat drumul produselor de la 7 metri sau au pus laptopul în geantă și au lovit-o „cu șoldul”. Poate au ajuns la concluzia că plasticul este mai rezistent. IPhone îndoit am văzut, Samsung nu.
    Ia să facem un exercițiu de imaginație să vedem de ce s-au vândut bine 5C și 5S. Apple a făcut un studiu de marketing (pe un eșantion imens – pentru că își permit) și au ajuns la concluzia că o parte din consumatori ar dori să nu mai folosească huse, dar în același timp vor să aibă posibilitatea de a alege culoarea. Alții au spus că vor să păstreze linia clasică pentru că asta înseamnă “spiritul Apple”. Raportul cercetării a ajuns la cei de la design iar… restul e istorie. Un studiu bun de marketing duce la decizii bune urmate de vânzări bune.
    La acest nivel inovarea de produs nu se face după ureche. Probabil că și Samsung a desfășurat un studiu iar rezultatul său este noul produs. Până nu avem în mână raportul studiului și cifrele de vânzări, nu putem emite păreri precum “epic fail”. Sau doar asta facem, emitem păreri…
    @Mono, dacă de tine ar depinde lansarea noului produs, așa ai lua decizia? Îl iei în mână, îl butonezi 3 minute și spui “NU!”. Îți sar în cap 100 de oameni cu studii, cifre, teste de laborator.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      25 februarie, 2014 la ora 5:22 pm

      Eu raman totusi la parerea mea. E adevarat ca daca ar face un telefonul din aluminiu ar arata ca un iphone si lumea s-ar oftica. Cum se intampla cu Huwaei Ascend P6 care aduce destul de mult cu iphone-ul. Dar tot e cheap plastic! :))

      Răspunde
      • George a zis

        26 februarie, 2014 la ora 2:02 pm

        Huawei Ascend P6 este facut din aluminiu. Senzatia de ieftin vine probabil si din cauza finisajului, fiind vorba de un aluminiu foarte bine finisat, astfel incat produsul finit sa fie unul foarte subtire. Cel mai subtire de pe piata, la momentul lansarii.
        Si tot senzatia de cheap poate veni in momentul in care te uiti la logo. Huawei nu suna ca Apple, care beneficiaza de cel mai bun marketing de pe piata. Dar foarte putini stiu ca iPhone-ul, Ipadul sunt facute in fabricile Foxconn din China. Iar Foxconn, din informatiile mele este detinuta de… Huawei. Asadar, Iphone-ul este un telefon facut in fabricile ce apartin de Huawei… de aici si asemanarile izbitoare de design intre cele doua telefoane.
        Din lansarea noului Samsung S5 cred ca are de castigat in primul rand utilizatorul de android, desi consider ca in momentul de fata androidul este o experienta mai placuta pe telefoanele celor de la Sony.

        Răspunde
  5. eBogdan a zis

    25 februarie, 2014 la ora 6:08 pm

    Sincer sa fiu, din tot ce s-a lansat acuma la Barcelona, acest Huawei Ascend G6 care are o baterie de da la nas la toti si performante peste multi altii dar si Sony Xperia Z2 par in sa-mi saratneasca curiozitatea, in rest.. i love my iPhone :)))))

    Răspunde
  6. Cristi a zis

    26 februarie, 2014 la ora 11:39 pm

    Ca Iphone-urile nu se aseamana deloc intre ele sa inteleg ..!?

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d