Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.

Scris de Adrian Monoranu pe 19 decembrie, 2015 2 comentarii

Lucrurile sunt chiar simple. Cine vrea sa castige se duce la Tudor in echipa. Cine vrea cu adevarat sa faca muzica si sa ajunga pe radio se duce la Smiley sau la Moga. Cine e de-a dreptul masochist se duce la Loredana. Cam asa stau lucrurile. Si inaintea lui Tudor lucrurile stateau la fel cu Brenciu. Pentru ca de fapt antrenorul are un rol foarte important in momentul votarii finale. Nu neaparat in momentul alegerii cantecelor ce vor fi cantate. Pentru ca de multe ori concurentii lui Brenciu sau ai lui Tudor au cantat prost niste melodii si mai prost alese. Poate nu e cazul Cristinei in aceasta seara, sau poate e. Dar nu prea conteaza.

Totul se reduce la cine sunt fanii antrenorilor pana la urma. Si un pic mai putin la cine sunt fanii celor ce performeaza pe scena. Pentru ca antrenorii vor merge mai mereu pe mana celor care li se aseamana. E normal, sunt oamenii cu care vor lucra cel mai usor, care ii vor asculta si vor face ce spun. Analizati va rog pe cine au salvat de fiecare data cand au avut ocazia si cu cine au ajuns in semifinala. Pentru ca mai departe nu au mai avut in mod direct optiunea de a propulsa pe cineva mai sus.

Atunci cand vine vorba de votul final, lucrurile incep sa intre pe un fagas previzibil. Romanii se ataseaza imediat de povestea lacrimogena, de drama. Si asta se adauga la preferinta pentru un anumit antrenor. Insa totul se joaca atunci cand vine vorba de dat sms-urile acelea cu tarif special. Pentru ca daca analizezi cine formeaza publicurile tinta ale celor care au ajuns in finala, iti dai seama imediat cine va castiga. Cine are cel mai mult credit pe telefon sau mai precis cine are abonament si nu pre-pay. Hai sa vedem un breakdown simplu.

Cine sunt fanii lui Tudor Chirila? Atentie, discutam despre core-target.

  • 30-40 de ani, in special femei si mai putini barbati care l-au adulat inca din adolescenta sau tinerete, sa zicem. Femei si mai putini barbati care au terminat intre timp si o facultate. Si pentru ca au cati ani au, majoritatea au un job. Si pentru ca au terminat si o facultate intr-o perioada in care chiar conta, au probabil un job bunisor si au reusit sa ajunga si intr-o pozitie bunisoara intre timp, ceea ce le permite sa aiba resursele pentru vot. Si mai e si un copil la mijloc. Vedeti mai jos care e treaba cu el.

Cine sunt fanii lui Smiley si Moga? Tot core-target, da?

  • adolescenti si tineri in principal. Undeva de la 12 pana pe la 22 de ani. Cuvintele cheie sunt elevi si studenti. Adica inca intretinuti de parinti. No money, probabil telefon cu cartela pre-pay si credit fix cat pentru a-si activa optiunea cu minute nelimitate si acces la facebook si youtube.

Cam asa arata treaba. Mai puneti deasupra si faptul ca empatia conteaza si ea destul de mult in randul celor din segmentul 30-40 de ani, femei si mai putini barbati, si o sa intelegeti cum a castigat Cristina.

E o poveste simpla cu o tipa care dupa ce s-a maritat si a facut un copil s-a stins incet, incet si a renuntat la viata si idealuri pentru a creste un copil, dar acum a realizat ca e mai mult in viata decat asta si ar vrea sa revina. Cam cat de cunoscut credeti ca li se pare scenariul asta celor din publicul tinta descris? Poate cazul Cristinei nu e fix identic. Poate copilul n-a fost chiar motivul pentru care s-a lasat de muzica, dar noi nu stim. Creierul este insa un organ foarte pervers care completeaza spatiile goale cu informatii pe care noi le avem deja stocate din experiente proprii. Si uite asa povestea ei devine de fapt povestea celor carora copilul si casnicia le-au pus piedica la un moment dat.

Recunosc ca aseara prima mea reactie a fost una emotionala. Desi stiam ca o sa castige Cristina si chiar ii spusesem Alinei de pe la inceputul finalei ca romanii si romancele o vor vota. Aproape ca nici nu conta daca urma sa cante bine aseara, tot aveau s-o voteze. Pentru ca desi doar vocea ar trebui sa conteze, de fapt nu-i deloc asa. Nu are rost sa polemizam despre cine ar fi meritat sa castige daca s-ar fi votat doar vocea. Probabil castigatorul se va vedea pe radio in lunile ce vor urma. La fel cum s-a intamplat in mai toate editiile de pana acum. Nu sunt lectii de invatat pentru nimeni, nu trebuie sa fie frustrari. Nu suntem rasisiti, nu suntem nici blatisti. E doar marketing si pozitionare la mijloc.

finalisti vocea romaniei 2015

More from my site

  • Voiam sa castige Anda.Voiam sa castige Anda.
  • Cum si de ce a castigat Stefan Stan la Vocea Romaniei?Cum si de ce a castigat Stefan Stan la Vocea Romaniei?
  • Cum s-a castigat Vocea Romaniei in 2016!Cum s-a castigat Vocea Romaniei in 2016!
  • Ai bani de dat la Vodafone cu Smiley, Moga, Alex si CRBLAi bani de dat la Vodafone cu Smiley, Moga, Alex si CRBL
  • E ok sa astepti.E ok sa astepti.
  • Exista shopping dupa Black Friday?Exista shopping dupa Black Friday?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: concursuri, consumer psychology, Marketing, Pozitionare Etichete: analiza, antrenori, castigator, cristina balan, michel, moga, smiley, tobi, tomi, tudor chirila, vocea romaniei

Comentarii

  1. nicu a zis

    20 decembrie, 2015 la ora 11:38 am

    si cum se potriveste rationamentul asta pentru editia 2014?

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      21 decembrie, 2015 la ora 4:56 pm

      Cred ca in sezonul anterior chiar nu prea au fost contracandidati valorosi. Insa nu trebuie uitat ca a fost tot concurentul lui Tudor Chirila. Deci tot fanele … 🙂

      Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d