Se spune ca dupa 40 de ani dorinta oamenilor de a invata lucruri noi scade destul de mult. Avem tendinta sa ne refugiem in zona noastra de confort dar, cred ca e ok totusi sa spunem DA unor noi provocari. Si uite asa m-am inscris la un internship organizat de agentia Canopy ca sa invat mai multe despre PPC (in esenta Google Ads si Facebook Ads). De ce am facut-o? Pentru ca m-am trezit peste noapte cu un curs nou de Digital Marketing. Desi cursul e destul de general, urmand sa fie dublat de un alt curs mai spefic de Online Advertising, am considerat ca nu le pot vorbi studentilor doar despre principii si ca trebuie sa intru si in detalii practice la seminar.
A fost o experienta foarte interesanta. Internship-ul s-a desfasurat online si a durat 6 saptamani, mai mult sau mai putin. Am avut zilnic o intalnire de 2 ore si apoi teme de facut. Si a trebuit sa dam si certificarile Google Ads (Search, Display, Video si Shopping). Sincer, ca orice chestie mai degraba teoretica, certificarile mi se par destul de inutile daca nu te apuci si sa creezi campanii, macar de test. Pana nu dai tu click pe acolo, degeaba.
Si de fapt asta a fost cea mai faina parte a internship-ului. Ca ne-au pus sa facem campanii. Evident, ne-au si aratat cum sa le facem mai intai dar apoi ne-au aruncat in joc si cam aia a fost. Chiar daca aceste campanii au fost doar de test, m-au ajutat foarte mult sa ma dumiresc despre cum functioneaza platforma, biddingul si alte detalii. Ca una e sa citesti despre ele si alta e sa le si folosesti.
N-am finalizat internship-ul ca toti ceilalti colegi pentru ca m-a prins intr-o perioada aglomerata. Sesiune, proiecte, licenta, disertatie … chinul specific de final de an universitar. Si imi pare rau ca n-am apucat sa fac strategia pe care o primisem ca tema si campaniile finale. Dar eu simt ca am castigat enorm in urma internship-ului chiar si-asa. Pentru ca pana la urma am primit o gramada de feedback si pe parcurs.
Cei de la Canopy au fost foarte ok ca si traineri, desi unii abia incepusera si ei sa faca PPC de 6 luni sau 1 an. Poate la unii se vede lipsa de experienta ca speakeri dar pana la urma aici era vorba despre chestii tehnice si nu despre nu stiu ce prezentari care sa te dea pe spate. So, overall eu am fost foarte multumit.
Internship-ul asta mi-a mai deschis putin si ochii vis a vis de un lucru. Perceptia studentilor despre facultate este ca e inutila pentru ca nu se fac lucruri practice. Nimic nou pana aici. Problema e insa una de pozitionare. Pentru ca univeristatile si facultatile nu comunica corect si nu sunt preocupate suficient de asteptarile studentilor. E greu sa vorbesti despre principii si strategie cand studentul vrea sa invete doar partea aplicata. Insa una fara cealalta nu se poate.
Una peste alta eu le multumesc lui Cristi si Marian pentru ca m-au primit, desi era clar de la inceput ca nu vreau sa devin junior la Canopy. Le multumesc si tuturor celorlalti traineri carora nu am sa le insir numele aici si le multumesc si colegilor care m-au suportat atunci cand vorbeam, ca de obicei, prea mult. Am invatat multe si sper sa le si aplic in curand pentru ca exact asa cum ati zis si voi, cerere este destula pe piata pentru servicii de online advertising.
starss2016 a zis
si cam ce ai invatat la curs ?