Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?

Scris de Adrian Monoranu pe 12 aprilie, 2023 Lasă un comentariu

Pentru ca sunt mai organizate, in principiu. Si cand ma refer la organizare, nu ma refer neaparat la sistemul de management. Desi de acolo porneste totul. Dar ma refer inclusiv la politica lor concurentiala care e una de convietuire cu concurentii decat una de razboi continuu. Anii de existenta in piete extrem de concurentiale au scos in evidenta faptul ca prima strategie este mult mai eficienta pe termen lung decat a doua. Pe toate palierele. Si cand vine vorba de impartirea clientilor, dar si cand vine vorba de recrutari. Cand vorbim despre antreprenori mici, lucrurile stau putin altfel.

De altfel articolul de astazi este mai mult despre organizare in materie de recrutare. Am intalnit adesea antreprenori locali, cu afaceri de dimensiuni mici sau medii care se plang ca nu reusesc sa atraga forta de munca de calitate sau chiar suficienta. Pentru ca tinerii (si nu numai) aleg sa lucreze in corporatii. Tot timpul „scuza” e pachetul salarial dar din pacate nici macar nu e vorba de asta. De multe ori este vorba de proactivitate versus reactivitate. 

Corporatiile nu doar ca urmeaza strategia convietuirii dar se si organizeaza in acest sens prin asociatii in care se sprijina reciproc. Un exemplu este ABSL – The Association of Business Service Leaders Romania. Ieri a avut loc o intalnire la FEAA Iasi cu un grup de reprezentanti ai unor companii membre din ABSL. Scopul intalnirii a fost de a identifica modalitatile in care aceste companii membre pot aduce plus valoare pentru studentii facultatii. Intalnirea a fost una interesanta si sunt sigur ca va fi si una fructuoasa pentru ca s-au identificat modalitati multiple prin care companiile pot aduce aceasta valoare. 

Evident, castigul pentru companiile din ABSL este accesul la viitori absolventi, posibili angajati. Iar asta inseamna acea proactivitate despre care vorbesc. Sigur, sunt in discutie multe aspecte si nu vreau sa se inteleaga de aici ca le reprosez antreprenorilor mici sau mijlocii lipsa de implicare. Dar atitudinea acestora este de cele mai multe ori reactiva. Ni se transmite uneori ca nu ne deschidem noi catre mediul de afaceri local. Fals, deschidere este, si inca multa. 

Ideea e ca FEAA a fost mereu deschisa si dispusa sa ajute orice antreprenor care a avut nevoie de angajati, care a dorit sa ia interni sau sa ofere locuri de practica. Tot ce trebuie sa faca acestia este sa sune, sa scrie un email sau sa ne faca o vizita. Eu de exemplu am avut o colaborare excelenta cu o companie locala de IT, SABS, si rezultatele au fost foarte multumitoare atat pentru studenti, cat si pentru cei de la compania mentionata. Iar eu am ramas impresionat de implicarea studentilor. 

Imi aduc aminte ca discutam cu Andrei de la Code932 despre lipsa dorintei de asociere intre micii antreprenori (era vb de antreprenori in IT) si imi dau seama ca problema persista. O asociere ar putea sa faca genul acesta de colaborare si implicare activa mult mai simpla. Nu ar mai fi nevoie ca fiecare firma sa trimita un reprezentant, ci doar un reprezentant al unei posibile asociatii ar putea discuta cu reprezentantii facultatii noastre (si ai altor facultati, desigur). Iar asocierile de genul mentionat nu trebuie sa cuprinda numai membri dintr-o singura industrie. Sunt sigur ca orice antreprenor are nevoi destul de asemanatoare pana la un anumit nivel. 

In incheiere as mai vrea sa mentionez un aspect. FEAA Iasi s-a schimbat mult in ultimii 4-5 ani, atat ca atitudine fata de mediul de business cat si ca stil de management. Studentii din generatia alpha sunt si ei mai dornici sa fie implicati in proiecte, in cluburi, in activitati extracurriculare. E nevoie insa si de sprijin si implicare din partea antreprenorilor mici pentru ca uneori e chiar dificil sa pregatim studenti care sa aiba skillurile pe care acestia le cauta tocmai pentru ca nu le cunoastem exact nevoile. 

Thumb Photo by Erol Ahmed on Unsplash

More from my site

  • Prima mie … O Mie… 1000!!!Prima mie … O Mie… 1000!!!
  • Nou design de la COKE pentru vara!Nou design de la COKE pentru vara!
  • Berile mainstream din Romania schimba in masa strategiileBerile mainstream din Romania schimba in masa strategiile
  • Un exemplu „free bad PR”Un exemplu „free bad PR”
  • Oh, you must read this post … Oh, you must read this post …
  • Am lansat un nou blog – Trei MotiveAm lansat un nou blog – Trei Motive
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, antreprenoriat, editoriale

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d