Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Revolutia glucozei – revelatie sau nu!

Scris de Adrian Monoranu pe 20 martie, 2024 Lasă un comentariu

Revolutia glucozei este probabil cea mai in voga carte in momentul actual si multi vorbesc despre aceasta ca si cum ar fi intr-adevar life changing. Dar este intr-adevar o revelatie? Raspunsul este ca de obicei, depinde! Depinde in principal de cum esti construit. Ideea principala a cartii este sa-ti asculti corpul iar unii dintre noi fac asta in mod intuitiv, fara ca cineva sa trebuiasca sa le spuna s-o faca. 

Dar ce inseamna sa-ti asculti corpul de fapt? Pentru ca de multe ori avem tendinta sa credem ca o facem insa de fapt ne ascultam doar creierul. Iar acesta este un soi de stat in stat. Un „drogat” dependent de dopamina caruia nu prea ii pasa de restul corpului. A-ti asculta corpul inseamna a fi atent la semnalele pe care acesta ti le da. Adica diverse dureri, indispozitie, lipsa poftei de mancare, sete constanta, ameteli, slabiciune si chiar anxietate. (Apropos, anxietatea nu e o boala, e un semnal pe care corpul ti-l da ca ai o problema de rezolvat la mansarda.)

Conform lui Jessie, autoarea cartii, cel mai rau lucru pe care poti sa-l faci este inversul ascultarii acestor semnale. Adica sa le ignori. Si creierul, in egoismul lui specific oricarui dependent, e foarte priceput la asta. Ba mai mult, iti da si diverse motive usor de acceptat. Pentru ca ni se intampla de multe ori sa ne simtim putin rau si apoi sa ne motivam singuri cu expresii de genul „nu am timp de asta acum” sau „hai nu te mai plange atat, fii barbat!”. Si exemplele pot continua.

Teoriile lui Jessie Inschauspe nu sunt noi iar pentru multi pot fi cu adevarat revelatoare. Pana la urma cartea poate fi un trigger, un wake up call. Insa nu trebuie privita ca fiind raspunsul la toate problemele. De altfel chiar autoarea spune acest lucru foarte clar. Revolutia glucozei se bazeaza pe o serie de studii facute de autoare pe ea insasi, monitorizandu-si permanent nivelul glicemiei cu un CGM (dispozitiv special pentru masurarea continua inserat sub piele). E genul acela de plasture pe care poate l-ati vazut la unii prieteni sau cunoscuti care sufera de diabet sau uneori la atletii de performanta. 

Sunt cateva lucruri interesante pe care le poti afla despre rolul si drumul glucozei in organismul uman. Asta daca nu le stiai deja, pentru ca dupa cum spuneam, datele exista de mult timp. Ceea ce nu prea mi-a placut este ca e foarte mult marketing in aceasta carte. Modul in care este scrisa, cu o gramada de call to action-uri imi da mereu impresia ca e anticamera unei viitoare vanzari. Fie vorba intre noi, chiar e, pentru ca pe site-ul autoare a aparut deja in pre-order un supliment. 🙂

Revolutia glucozei este scrisa in asa fel incat sa devina un best seller. Si ma gandesc daca autoarea chiar a avut intentia sa o scrie. Sau pur si simplu cineva care i-a urmarit progresul pe contul ei de insta Glucose Goddess a contactat-o intr-o zi si i-a propus sa o faca. Pentru ca si editurile au scouteri care sa identifice subiecte si posibili autori care sa produca astfel de best seller-uri. Lecturi usoare dar revelatoare in acelasi timp. 

Revenind la continut, primele 2 parti mi s-au parut cele mai interesante. A treia parte, cea cu metodele recomandate pentru a aplatiza varfurile glicemice nu pot sa spun ca m-a dat pe spate. Probabil cei mai multi cititori ar fi tentati sa faca taman pe dos, adica sa sara peste primele 2 capitole cu explicatii si sa mearga direct la solutiile „magice”. Inca o data, depinde de fiecare cum e construit. 

Concluzia mea e ca Revolutia glucozei e un produs de marketing bine gandit. Dar asta nu inseamna ca nu e o carte care merita sa fie citita. Primele 2 parti, cele mai interesante pentru mine, le poti citi in 2-3 ore maxim. Apoi devine putin redundanta, pentru ca cele 10 metode propuse de autoare se cam incaleca una pe alta. E un instrument de marketing care a ajutat-o sa creasca enorm in notorietate (contul ei de insta a ajuns de la 200k la momentul scrierii cartii, la 3,5m in momentul de fata). Exista deja o a doua carte. Exista cursuri despre cum poti sa devii un fel de trainer. Exista un abonament si probabil multe alte chestii din care se vor face zeci de milioane sau poate chiar sute. Insa daca alegi sa dai banii pe acestea … well asta e o alta discutie. 

More from my site

  • Bugetul de promovare – cum il estimam?Bugetul de promovare – cum il estimam?
  • Relaxeaza-ma!Relaxeaza-ma!
  • Esti student? Mergi la RIUF?Esti student? Mergi la RIUF?
  • Ce-i datoreaza Bianca Andreescu Romaniei?Ce-i datoreaza Bianca Andreescu Romaniei?
  • Vineri merg la Horia Brenciu in Aqua Lounge Iasi!Vineri merg la Horia Brenciu in Aqua Lounge Iasi!
  • Cum sa-mi aleg sala de fitness?Cum sa-mi aleg sala de fitness?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: content marketing, Marketing, trenduri Etichete: best seller, glicemie, jessie inchauspe, metode, revolutia glucozei

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Masoara-ti puterile cu Ion Oncescu.
  • Second Life the newest playground for major brands
  • Hai sa ne batem joc de noi!
  • Azi merg la The Dark Knight Rises in avanpremiera la IMAX.
  • Learn to crop!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d