Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.

Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Orange Young vs. Vodafone 2=10

Scris de Adrian Monoranu pe 24 octombrie, 2007 13 comentarii

Iata doua campanii destul de populare in ultima vreme in peisajul advertisingului romanesc. De fapt doua campanii pentru doi concurenti care se inteapa de ani de zile prin toate mijloacele. Va mai amintiti spotul cu masina de formula 1? Frumos. O sa-l caut zilele astea si o sa vi-l arat.

In fine, in ultima vreme nu prea m-am mai uitat pe la TV fiind prins in alte evenimente dar nu am putut sa nu remarc o asemanare intre cele doua spoturi. De fapt mi-a sarit in ochi spotul Vodafone cu tipul care pleaca pe bicicleta pe langa un zid vopsit cu grafitti. Misto ideea.

La ceva timp dupa am dat peste spotul Orange. Un tip care merge cu scooterul si aduna 10 prieteni, pe un zid vopsit cu grafitti. Asemanator. Oare neintentionat?

Campaniile sunt si ele cat de cat asemanatoare. Orange promite celor cu varste intre 18 si 24 tarife de 10 centi pe minut cu doar 3 euro pe luna si Vodafone promite ca oricine activeaza cartela Vodafone vorbeste 10 min si plateste doar 2 pentru un credit de 1 euro pe luna. Ambele se invart in jurul acestui 10. Ma intreb oare sa fie o pura coincidenta asemanarea dintre spoturi? Si daca e asa cine are de castigat mai mult? Orange sau Vodafone? Va las pe voi sa raspundeti in polul de mai jos.

Click here to take our Online Survey

More from my site

  • All summer long – yeah baby, yeaaaaaah!All summer long – yeah baby, yeaaaaaah!
  • Despre febra SEO si spamuitori profesionisti.Despre febra SEO si spamuitori profesionisti.
  • IKEA – brandul care a spus NU televizorului!IKEA – brandul care a spus NU televizorului!
  • Despre cum se nasc oportunitatile – Romanii, creditele si ordonanta!Despre cum se nasc oportunitatile – Romanii, creditele si ordonanta!
  • Despre educatie si customer-understandingDespre educatie si customer-understanding
  • Daca e joi, e Joiana – povestea unei vaci virale.Daca e joi, e Joiana – povestea unei vaci virale.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising

Comentarii

  1. marius sescu a zis

    24 octombrie, 2007 la ora 11:22 am

    Aveam impresia ca au lasat-o mai moale in ultimul timp cu lupta intre ele!
    Se pare ca nu!
    Oricum din cate stiu, Vodafone a depasit Orange la clienti corporate, asa ca acum se lupta pentru astia mici!
    Stai, noi suntem astia mici! La naiba..

    Răspunde
  2. Adrian Monoranu a zis

    24 octombrie, 2007 la ora 11:56 am

    True!

    Răspunde
  3. Razvan a zis

    24 octombrie, 2007 la ora 12:40 pm

    Am remarcat si eu asemanarile… nu cred ca sunt intentionate, pentru ca s-au lansat cam in acelasi timp. Realitatea e ca… ideile sunt destul de limitate, te gandesti la tineri si ajungi la niste lucruri cam cliseu… iar grafitti e cool si evident trebuie folosit. Daca la Orange elementul grafitti e punct principal, la Vodafone e undeva in decor. Reclama la Vodafone imi place mai mult, e frumos montata, actori ok, mi-a starnit un zambet prima data. La Orange e ok, dar imi place mai mult muzica 🙂 Iar printurile la Orange chiar nu mi se par prea fericite… la Vodafone mesajul este mai de impact.

    Răspunde
  4. Adrian Monoranu a zis

    24 octombrie, 2007 la ora 1:04 pm

    Si mie imi place mai mult cea de la Vodafone insa in termeni de eficienta Orange a preferat sa prezinte direct mesajul. Imagine si cuvinte = acelasi mesaj. La Vodafone trebuie sa fii putin atent ca sa prinzi mesajul. Si la sfarsit sunt prea multe cifre deodata. Atat in imagini cat si in voiceover.

    Răspunde
  5. adi a zis

    26 octombrie, 2007 la ora 2:14 am

    mie mi se pare mai direct 2=10 (din spotul vodafone) decat toata insiruirea aia de date (calendaristice), numere de minute si conditii din spotul orange.

    observ in acelasi timp ca au pastrat oarecum si ideea de „oferta fara stelute” avand in vedere ca nu-ti zic conditiile in care devine valabila oferta (tot despre vodafone vorbesc).

    un alt lucru pe care as vrea sa-l suprind este notiunea de „Orange Young Hot-spot” care nu se refera (cum s-ar astepta orice utilizator de wi-fi proaspat intors din Europa) la locuri de unde poti sta pe net la preturi mai mult sau mai putin rezonabile ci la o extraoptiune… si asta cu multe conditii si stelute 😀

    ps: cred ca sunt mai multe cifre la Orange pe finalul spotului, sau la ei te refereai si tu?

    Răspunde
  6. Adrian Monoranu a zis

    26 octombrie, 2007 la ora 10:04 am

    Ai dreptate Adi. Si pe mine m-a bagat putin in ceata faza cu „hot spotul” dar hai sa zicem ca e cumva acceptabil. E o notiune cu mai multe intelesuri si in engleza si in romana. Cred ca ideea de a denumi hot spot un loc in care e wi-fi nu prea s-a incetatenit la noi si probabil s-au gandit ca pot profita de asta.

    Răspunde
  7. vlad a zis

    26 octombrie, 2007 la ora 10:57 am

    hmmm nu imi place cand ii zice, „ce-ai facut astazi” am luat 2 imi dai masina,nu stiu mi enu imi suna bine,dar faza cu bicicleta la sf e tare

    Răspunde
  8. adi a zis

    26 octombrie, 2007 la ora 1:26 pm

    Mie mi se pare ciudat pentru ca cel putin in Polonia aveau „Orange Hot-Spot” (si din cate stiu si in Franta) la unele hoteluri… deci tot ei o foloseau, cu alt inteles.

    Oricum… eu sunt Vodafone forever 😀

    Răspunde
  9. Adrian Monoranu a zis

    26 octombrie, 2007 la ora 1:37 pm

    Adi, nu lasa simpatia fata de un brand sa-ti intunece mintile 🙂 . Oricum, mi se pare si mie ciudat ca in alta tara acelasi produs e de fapt altceva…. Hmmm!

    Răspunde
  10. shumy a zis

    20 noiembrie, 2007 la ora 9:03 pm

    mai eu cred ca defapt orange e mia bunn adik toti aste „mai mici” au in general orange dar firmele mai au vodafone :d

    Răspunde
  11. shumy a zis

    20 noiembrie, 2007 la ora 9:04 pm

    prin „astea mici ” ma refer nu la firmele mici ci la astea interw 18-24

    Răspunde
  12. Adrian Monoranu a zis

    21 noiembrie, 2007 la ora 12:10 am

    Nu se pune problema asa. Ambele au cote aprox egale. Tocmai pentru ca le lipseste diferentierea.

    Răspunde
  13. MDF a zis

    21 noiembrie, 2007 la ora 1:23 am

    Hai sa explic si eu niste chestii p-aci. Cu Orange Young poti suna cu 1 Eurocent pe minut pe oricine are activat acest serviciu daca pui * inaintea numarului. La 100 de minute (apeluri primite) primesc bonus 125 centi. Cu 100 centi imi sun prietena 100 minute si primeste si ea bonus. Astfel nu numai ca nu platim nimic dar mai si inmultim creditul. CREDETI-MA CHIAR ASA FAC!!! Ce bine e cu PrePay!

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Amelia la E ok să faci schimbări în cariera
  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Microsoft, Family Guy, Mashable si strategia
  • Caravana Bookland vine la Iasi
  • Bergenbier – editia galbena
  • Ai incercat vreodata un Green Smoothie?
  • ZooZoo de la Vodafone. Un mod genial de a defini insight-ul!

Etichete

advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d