Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Despre cum se nasc oportunitatile – Romanii, creditele si ordonanta!

Scris de Adrian Monoranu pe 19 octombrie, 2010 Lasă un comentariu

Contrar opiniei multor romani eu nu cred in puterea noastra de a ne cumpara case. Si ma bazez pe faptul ca nu putem sa sustinem o astfel de investitie in timp. Ne transformam in sclavii casei noastre pentru ca ajungem sa muncim pe branci pentru a plati ratele dintr-un credit mult prea scump pentru veniturile de pe aceste meleaguri. Urmeaza apoi investitiile prostesti pe care le facem in casa si pentru care gasim motivatii stupide gen „confort” sau alte prostii. Mobila, electrocasnice, electronice, etc., chestii pentru care mai faci niste rate si mai strangi putin din dinti dar care in 5-10 ani devin demodate si pe care vrei sa le schimbi si ghici ce, o sa faci alte rate si tot asa.

Anyway, nu despre asta e vorba. Am si eu un apartament pentru care platesc rate, ca tot romanul si pe care le suport din ce in ce mai greu. M-am bucurat, cu masura ce-i drept, cand a aparut OUG 50/2010 si m-am gandit ca s-ar putea ca piata de credite sa fie mai interesanta sub aspectul preturilor dar nicidecum. In afara de faptul ca ordonanta de urgenta nu are aproape nicio valoare, drept dovada ca ANPC nu poate decat sa dea niste amarate de amenzi iar apoi dreptatea ti-o faci singur prin tribunale si cu costuri pe masura, se pare ca nici piata nu resimte in niciun fel aparitia acesteia.

Teoretic, aceasta ordonanta ar trebui sa fie un semnal pentru bancherii ce activeaza pe meleagurile mioritice. Un semnal conform caruia romanul s-a mai desteptat si nu mai e atat de cretin si indiferent fata de conditiile bancare impuse abuziv. Si totusi nimic nu se misca. Romanii au inceput sa faca demersuri care ma si surprind. Exemple aici, aici si aici. Bancile insa fac si ele demersurile lor, adica incearca sa preseze deputatii si senatorii, respectiv comisiile cu pricina sa modifice ordonanta. Stam pe loc deocamdata!

Cu toate acestea, un efect aproape iminent al aparitiei ordonantei mentionate este trezirea romanului care brusc a realizat ca are de platit sume colosale de pomana. Unii au ales caile juridice si altii au ales solutii economice mai la indemana, una dintre acestea fiind refinantarea creditului la o alta banca sau eventual la aceeasi banca insa fara respectivele comisioane abuzive.

Instinctul meu de marketer imi spune ca in perioada asta ar fi trebuit sa apara niste produse bancare in acest sens care sa bubuie piata si cu siguranta Volksbank si alte banci care escrocheaza clientii ar rezolva problema comisioanelor aproape instant sau mai bine zis, ar fi fortati sa rezolve. Totusi, ofertele de refinantare sunt de-a dreptul patetice. Eu spre exemplu, am un credit cu dobanda fixa de 5,95% pe luna la care se mai adauga niste comisioane si ajung undeva la aproape 8,5% DAE iar acum oferta de refinantare de la ING este de 10,96% dobanda variabila si DAE de peste 12%. Adica, sa-mi fie iertat dar eu prefer sa raman cu comisionul de risc si nu mai plec de la Volksbank in situatia asta.

Cu alte cuvinte, mi se pare ca se incurajeaza in acest fel pastrarea acestor comisioane pentru ca la asemenea dobanzi tre sa fii un pic nebun sa pleci. 10,96% e mult chiar si in conditiile in care ROBOR este foarte jos dar ce ne facem cand o sa creasca. Si sigur o sa creasca in urmatorii ani. Creditul e scump, va fi si mai scump si asta numai in Romania pentru ca e tara tuturor oportunitatilor, nu-i asa? 🙂

More from my site

  • Ori suntem tepari, ori nu mai suntem?Ori suntem tepari, ori nu mai suntem?
  • Batalia e pe discount-uri.Batalia e pe discount-uri.
  • Sacul fara fund de la ING a fost interzis de CNA.Sacul fara fund de la ING a fost interzis de CNA.
  • Probabil cel mai catchy mesaj din RO.Probabil cel mai catchy mesaj din RO.
  • 10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.
  • N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: banci, consumer psychology, Marketing, romania Etichete: banci, clienti, ing, OUG 50/2010, procese, refinantare, volksbank

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d