Dimineata in drum spre servici faceam ca de obicei un periplu printre posturile de radio autohtone si ce-mi fu dat sa aud. Cica Politia Romana s-a simtit extrem de ofensata de folosirea peiorativa a expresiei „niste tarani” in primul spot Cava d’oro si au depus o plangere astfel ca RAC (Romanian Advertising Council) a interzis difuzarea spotului respectiv. Mai multe detalii puteti gasi in Adevarul de azi cu un titlu de articol pe masura. Iata ce spuneam eu acum cateva zile cand am comentat prima data spotul.
Spotul nu e rau nici el … cu toate ca poate fi interpretat ca un afront adus politiei romane.
Prevedeam atunci ceva ceva dar asta e mai putin important. Nu am de gand sa comentez initiativa RAC dar ma intreb acum daca spotul al doilea a fost intradevar un sequel sau baietii au beneficiat de un inside tip din Politia Romana sau din RAC si s-au pregatit in prealabil. Ma mai intreb daca RAC va gasi nod in papura si pentru al doilea spot si-l va interzice pentru folosirea expresiei „niste tarani” la adresa unor cetateni francezi. Poate unii s-ar grabi sa judece planningul pentru campania Cava d’oro fiindca nu a luat in calcul aceste implicatii dar eu il felicit. Acum Cava d’oro beneficiaza de mai mult PR si asta in mod gratuit. Toata lumea stie ca exista o aversiune fata de politisti si ca perceptia reala este mult apropiata de cea din spot. Probabil nu vor fi multi cei care vor condamna spotul ci mai degraba multi care-l vor aprecia si vor vorbi mult despre asta. And this is free viral, WOM marketing. Cat despre politia romana … n-ai cu ce ba, n-ai cu ce! Dragi PR-isti ai Politiei, credeti ca acum cand aveti si-asa o imagine de rahat, mai e cazul sa va aprindeti singuri paie in cap. E clar ca lumea solidarizeaza cu spotul. Ce sanse credeti voi ca veti avea sa spalati rusinea prin interzicerea spotului. As vrea sa vad daca il stergeti si de pe youtube, trilulilu, metacafe sau alte site-uri de genul. N-ai cu ce ba, n-ai cu ce!
ciprian septembember a zis
Intr-adevar, n-ai cu ce.
Si Adi, cred ca PR-isti ai Politiei e mult spus. Caci daca ar exista cu adevarat asa ceva, ar trebui sa-si faca aparitia in momentul in care domnii politisti o dau in bara big time in cate un caz, sau mai scapa pe vreunul peste granita.
Ioana Grigoriu a zis
Cred ca mai bine spus n-ai cu cine.
In ceea ce priveste interzicerea spotului nu face decat sa demomonstreze ca politistii dau in partea sentimentala, s-au simtit ofensati, dar stau si ma intreb oare n-ar fii mai bine sa cenzureze toate stirile in care apar? Oricum pentru ei PR=purtator de cuvant si atat!
Adrian Monoranu a zis
True, true!
Petru a zis
moaama… ce s-au suparat si astia… :))
off topic… Mono, cand ai timp de scris as astepta cu interes o parere asupra campaniei de rebranding pe care CEC-ul a inceput-o 🙂 , vezi noile spoturi tv si http://www.cec.ro
Mihai a zis
Dar politistii nu au treaba pe strazi sa prinda hotii sau sa isi faca datoria? decat sa urmareasca spoturi publicitare din care oricum nu stiu ce ar intelege.
Anyway..pentru acel spot a fost inceputul sfarsitului sub atatia epoleti.
P.S:Si eu astept cu interes parerea asupra rebrandingului CEC:)
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2008-05-6-2948308-46-sigla-cec-bank.jpg
Prima oara cand am vazut logo-ul am crezut ca e ceva legat de autoritate silvica:))
sarjiulica a zis
au vazut ca a prins la public prima reclama acuma trag de „coada matza” … n-ai cu cine ba’
Bogdan Alupoaie a zis
tare ghinda de la internet banking .. sa inteleg ca e banca silvica :))
Bogdan a zis
Dar de campania „Salvati Dunarea si Delta” ce ziceti? Mie mi se pare de prost gust sincer, mai ales bannerul de pe site-uri. Titlul campaniei: Cu banii tai vom face sex salbatic. Pentru detalii: http://www.salvatidelta.ro/doilasuta/
http://www.trilulilu.ro/deltapunctro/a028e09efd9ec2
Mihai a zis
Bogdane am vizionat si eu clipul de pe trilulilu…sincer sa fiu ideea e buna insa clipul in opinia mea e total varza si de prost gust vorba ta.Erau suficiente primele 2 secunde si ultimile 2 si era un clip cat de cat acceptabil.Oricum am zis ideea e Ok.Cui se adreseaza…greu de preconizat..
Ioana Grigoriu a zis
Am gasit pe Iq-Ads adevarul despre ce s-a intamplat cu spotul si de ce a fost retras. E un interviu cu Robert Tiderle (Creative Director, Papaya Advertising), pun si linkul http://www.iqads.ro/articol.read.php?IDArticol=8585&RemoteID=ba118dd50bf54e12583e603610b77884&checksum=6d1d9994d18a4096dd8d1589008a24ed