Acum ca Romania a iesit definitiv din cursa pentru castigarea Campionatului European de Fotbal, editia 2008 pot in sfarsit sa scriu un post la care ma gandeam inca de la inceputul competitiei. N-am vrut sa fac asta pana acum pentru ca am considerat ca ar fi fost prematur si in acelasi timp nu am vrut sa influentez cumva rezultatele campaniilor cu pricina 🙂 . Euro 2008 a atras in jurul sau multa multa atentie. Cum era si de asteptat mai toate brandurile populare si mai putin populare au incercat sa se asocieze macar putin cu acest campionat de fotbal sau macar cu fotbalul. Echipa nationala a Romaniei are o serie de sponsori sau parteneri de traditie deja arhi-cunoscuti dar pe langa acestia alte branduri incearca cu mai mult sau mai putin succes sa capitalizeze valoarea data de calificarea Romaniei la un turneu final dupa 8 ani. Rezultatele acestor asocieri se vad intr-o serie de campanii, unele dintre ele complet aberante dupa parerea mea. Nu vreau sa dau si nume pentru ca vreau sa vad care sunt parerile voastre. Tocmai de aceea am sa atasez la sfarsitul acestui post un mic chestionar in care sa va dati cu parerea despre aceste campanii. Din pacate nu am reusit sa gasesc toate spoturile sau printurile la care fac referire asa ca am sa apelez la memoria voastra pentru a putea vota. Sper ca intrebarile sa fie accesibile si va spun de pe acum ca sondajul e doar unul descriptiv simplu si ca informatiile nu vor fi analizate decat prin simpla calcularea a frecventelor de aparitie a raspunsurilor. Asa ca faceti un click pe linkul de mai jos si completati cu incredere!
Click here to take our Online Survey
Denisa a zis
„acest campionat de fotbal sau macar sa cu fotbalul” cred ca ai mancat unul sau mai multe cuvintele aici si nu prea se intelege ce vrei sa zici in fraza. si acu o mica parere: la multe dintre branduri nu vad legatura cu fotbalul si mi se par ca spoturile sunt facute asa ca sa fie si ele in „trend”.
Carina a zis
In Romania brandul cel mai puternic asociat cu fotbalul e Bergenbier.
Mie mi-a placut abordarea Sprite… in spiritul lor 🙂
adi a zis
chestionarul e cam ambiguu pe alocuri…
Sprite e ok, numai ca nu-s sponsori ai echipei nationale… ei fac parte din aia care ciupesc capitalul generat de cuvantul „fotbal”
Paula a zis
Nici nu s-ar potrivi ca sponsor. Desi ciupesc, nu cred ca asta e obiectivul principal al promitiei lor. De fapt raman coerenti pe aceeasi abordare „anti” pe care au folosit-o, de exemplu, si in cazul promotiilor in general (premiile mici sunt naspa, la promotii castiga cine nu trebuie).
oana a zis
:)Asteptam parerile dvs. si concluziile pe care le trageti in urma cercetarii si mai ales daca ati obs. vreo schimbare in urma faptului ca, de data aceasta, nu v-ati exprimat opiniile inainte.;))
Cat despre spoturile publicitare mie mi-au placut spoturile celor de la sprite si pepsi. Dar la pepsi, pt mine, cred ca este si o chestie de simpatie pt. brand deoarece sponsorizeaza Dinamo. De obicei cand sunt cu fotbalul in cap aleg sa cumpar pepsi. Probabil tot din cauza parteneriatului au ales ca in spotul lor pt. nationala sa apara actuali sau fosti dinamovisti.:)
Adrian Monoranu a zis
@adi: Vreau sugestii mai concrete Adi. Unde este ambiguu? Care intrebare crezi ca nu-si atinge tinta?
Merci!
Adrian Monoranu a zis
@Denisa: merci de atentionare. e foarte adevarat ca unele sunt doar in trend.
adi a zis
@Mono: intrebarea 3 – branduri precizate de tine sau de mine? ; intrebarea 8 – ce fac daca vreau sa aleg mai multe?
@Paula: Sprite ar putea fi impotriva majorarii pretului petrolului, ca tot anti ar fi, dar e stiut faptul ca romanii sunt mai interesati de fotbal (erau, cel putin) decat de pretul carburantilor => ciupesc si ei de pe unde pot. E ok sa faca asta, dar sa vorbim despre sponsori (adica aia care dau bani la echipa) si nu doar de guralivii de pe tusa 🙂
MutuEProst a zis
La intrebarea 8 cred ca ar fi trebuit reformulat.. Care ar fi motivul….? cat timp este un raspuns unic.. parerea mea.. dvs ce ziceti?
Si.. ne mai uitam la Euro?
Adrian Monoranu a zis
@adi: Normal ca sunt cele precizate de tine. Credeam ca se subintelege. La intrebarea 8 e adevarat ca am uitat sa modific enuntul. Trebuia sa fie „care este motivul …”. Am sa incerc sa-l schimb.
PRiSON a zis
o chetie interesanta de marketing 🙂
http://www.kilian-nakamura.com/blog-english/index.php/smart-vendor-car-vending-machine-in-shibuya/