Si daca tot am vorbit in postul anterior despre redesenarea logo-ului Prigat, m-am gandit sa raman in zona si sa aduc in discutie noua infatisare Asirom. Nu stiu exact cat e de noua dar cert e ca e schimbata. Puteti gasi chiar pe site-ul lor un comunicat despre aceasta schimbare. Eu am remarcat-o prima oara pe un flyer pe care l-am primit stand la un semafor de la o promoterita cu o creasta imensa pe cap (costum din dotarea ASIROM se pare). Atunci am remarcat schimbarea de logo si prezenta partenerului austriac Vienna Insurance Group. Normal am ajuns la computer si am googalit. Am descoperit ca si site-ul e schimbat. Arata bine. Am intrat de curiozitate si pe site-ul celor de la Vienna Insurance si am descoperit ca nu exista asemanari. Ceea ce mi s-a parut foarte curios este ca acelasi partener austriac se afla si in spatele Omniasig. E de inteles pentru ca in felul acesta isi asigura o cota de piata mai mare. Faptul ca ambele societati comunica foarte evident parteneriatul cu austriecii mi se pare insa cu doua taisuri. Probabil ca ratiunea pentru care acest lucru este comunicat este prezentarea partenerului strain ca fiind un element de siguranta pentru consumator. Totusi, atunci cand vrei sa-ti maresti cota de piata prin achizitia mai multor jucatori cred ca e mai bine sa nu comunici asta direct pentru ca exista diferente de pozitionare intre cele doua branduri care acum pot fi confundate.
Am sa ma opresc si asupra noii strategii de comunicare pe care o foloseste Asirom. Pornesc de la slogan „Prietenul statornic al romanului” care surprinde foarte bine imaginea creata pana acum a asiguratorului mentionat. Probabil cei mai in varsta isi amintesc ca Asirom provine din fostul ADAS din vremurile comuniste. Astfel, multa vreme Asirom s-a bucurat de asocierea aceasta si de increderea publicului. Ulterior au mai schimbat cateceva in comunicarea lor dar se pare ca acum revin la ideea de baza un pic stilizata. Alaturi de slogan apare si ciobanescul mioritic, caine specific romanesc (cred ca este singura rasa romaneasca pur sange acceptata). Astfel promisiunea din slogan e intarita de imaginea acestui caine pe care romanul l-a avut alaturi de ceva vreme (eu imi aduc aminte ca si in clasa a VIII-a cand studiam Miorita, imi imaginam ciobanul moldovean alaturi de un astfel de caine, deci in mintea mea imaginea este implicita). Nu sunt chiar unul dintre cei batrani dar si eu am perceput multa vreme Asirom-ul ca fiind o societate de asigurari mai aproape de consumatorul roman decat celelalte venite sau aparute ulterior. Sunt foarte curios daca exista intradevar situatie demografica a clientilor si daca e o grupare pe varste. Oare chiar e Asirom-ul pozitionat pe un segment de varsta 40+ pentru ca perceptia cam asta e? De altfel si numele e unul cam invechit si nu prea place tinerilor insa rezoneaza cu imaginea de prieten statornic. Sa vedem cum va fi perceput in viitor pentru ca e clar ca vor trebui sa comunice si pentru romanii mai tineri.
Comentarii
Trackbacks
-
[…] ma pregateam sa dau publish la articol, am vazut ca Mono a facut o analiza mai detaliata a acestui rebranding, asa ca va las sa cititi la el restul […]
sarjiulica a zis
asirom, prietenul la nevoie se cunoaste …”o reducere de 10% pentru domnu”.legat de logo , cam lipsit de imaginatie, fiind firma austriaca nu vad de ce ar trebui sa-si schimbe imaginea din perspectiva logoului, mai ales cand romanu nu are nevoie de imaginea lor ci de servicii, e logic ca vor sa para „pentru romani” punand culorile drapelului romanesc, dar e prea aiurea, cel putin asta e parerea mea, daca abordau designul logoului din perspectiva serviiciilor incercand sa arate avatajele care le ofera ASIROM era ceva dar asa…. eh
Adi Mironescu a zis
Mi s-au parut interesante crestele fetelor: http://img128.imageshack.us/my.php?image=img0394pe0.jpg
Pentru id, relansarea ar fi fost cu potential.
Ioana Grigoriu a zis
Schimbarea in ceea ce priveste logoul nu e una majora si probabil a vrut sa sublinieze parteneriatul cu austriecii inlocuind „asigurarea romaneasca” cu „vienna insurance group”, o alegere neinspirata zic eu.
Totusi un lucru bun este asocierea cu ciobanescul mioritic, chiar ma gandeam cand va „profita” cineva de aceast etalon al romanilor.
Tudor a zis
Am observat ca au schimbat si sloganul, dar e posibil s-o fi facut mai demult: din „Nu pleca la drum fara prietenul cel mai bun” au trecut la forma afirmativa: „Pleaca la drum cu un prieten bun”
Si situl la prima vedere zici ca e despre caini ;))
Danii a zis
http://www.targetonline.ro/articol_1030/asirom__elsa_si_triunghiul_tricolor.html
Trecand peste abordarea pozitiva, doua lucruri am de zis: 1. companie de asigurari – a mers la sigur cu rebrandingul, nu a riscat mai nimic. 2. au fost foarte prietenosi la conferinta, au adus doi ciobanesti superbi si au stat la povesti despre peripetii din timpul filmarilor, lucru destul de rar intalnit printre corporatistii de azi.
Baboo a zis
Am văzut mai sus ca cineva spunea ca ASIROM prietenul la nevoie se cunoaşte. Eu nu aş fi sigur. În primul rând că prietenul ANEVOIE se cunoaste. În al doilea rând, mioriticul mi se pare un prieten mult mai de nădejde decât ASIROM-ul. Nu stiu daca ASIROM-ul e un prieten aşa cum se pretinde: de nadejde. A fost cea mai veche firma de asigurari, prelinsă de unde s-a scurs, in virtutea faptului ca nu ai avut de unde alege, când au apărut opţiunile, ei au rămas pe preţurile lor, cele mai mari. Îmi lasă un gust amar amintirea anilor ’90, când, după vânzarea unui autoturism, tot eu a trebuit sa plătesc asigurarea pentru că pe cel căruia am vândut-o nu-l găseau. M-au absolvit în urma unei hotarâri judecătoreşti, dar nu mi-au inapoiat asigurarea pe cei trei ani. A fost un bun prieten pentru mine? Păi şi eu sunt tot român! Sau unii sunt mai români decât alţii?
Ceva pozitiv nu-mi amintesc de Asirom. Dacă aş fi televiziune, aş lua-o-n freză de la CNA, că nu am prezentat şi jumătatea cu ştirea pozitivă.
Şi apoi aş mai spune ca bancherul e amicul rasei umane: aceleia care are bani, că cine are…apăi are!
Sal’tare
Adrian Monoranu a zis
@Baboo: Tocmai din cauza acestei imagini nasole din trecut au luat hotararea sa schimbe ceva. Acum sunt semi-austrieci si spera sa fie perceputi altfel. Oricum, vb ta ar fi bine sa schimbe ceva in servicii si nu numai in comunicare. 🙂
Baboo a zis
Degeaba schimba, ca mie mi-aintrat ingena, am facut gestul reflex precum Căţeaua lui Pavlov: fug de ei ca dracu’ de tămâie. Năravuri vechi la pălărie nouă… Şi ăştia cu semi(de orice fel) sunt mai periculoşi ca ăia intregi: corciturile sunt mai inteligente decât parinţii din două rase iniţiale.
ducu a zis
Asirom fac un sampling complet enervant la trecerea semaforizata din Podul Ros. Atat intr-o parte cat si in cealalta este cate un echipaj de 2-3 fete care iti baga fluturasii in ochi numai sa scape de ei. Trec in fiecare zi de doua ori pe acolo si chiar daca iau dintr-o parte un fluturas si pe partea cealalta imi mai da unul.
Cred ca trainingurile pt impartirea de fluturasi ar trebui facute de la un anumit nivel al firmei.
Adrian Monoranu a zis
@ducu: Din pacate cand vine vorba de actiuni de acest fel cam toate campaniile au de suferit si asta pentru ca firmele client lucreaza cu agentii care intermediaza aceste joburi. Aici e adevarata problema. In plus, nici nu se fac verificari, mistery buyer, etc. 🙁