Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Ardelenii – cei mai buni endorseri?

Scris de Adrian Monoranu pe 7 februarie, 2011 10 comentarii

De ceva timp, in reclamele autohtone vad un lait motiv. Exista foarte multe strategii de comunicare care se bazeaza pe aportul de endorsing adus de ardeleni. Am decis sa scriu acest post nu pentru a pune la indoiala acest aport, ci pentru ca sunt curios daca exista un fundament dovedit prin studii sau pur si simplu e vorba de clasicele „feeling-uri” ale publicitarilor.

Prin urmare, desi stiu ca nu are nicio reprezentativitate, va intreb si pe voi aici pe blog daca vi se pare ca ardelenii sunt posesori ai unei valori de endorsing. Exemplele sunt destule, discutam despre branduri ca Ardealul, Napolact si alte cateva. Pentru unele dintre acestea ma gandesc ca pare o alegere logica pentru ca ele provin din zona Ardealului insa nu sunt foarte convins ca e singura varianta de insight.

Repet, n-am nimic cu ardelenii, nu doresc sa dezvolt polemici pe tema ardeleni vs moldoveni, munteni, olteni, banateni, dobrogeni, etc. Scopul postului este de a stabili valoarea de endorseri a ardelenilor. Astept parerile voastre in sectiunea de comentarii de mai jos.\

More from my site

  • Dilema etica a produsului chinezesc.Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Perceperea valorii – cateva consideratii.Perceperea valorii – cateva consideratii.
  • Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?
  • Puterea unui brand – Starbucks Iasi.Puterea unui brand – Starbucks Iasi.
  • Bravatar.me – check it out!Bravatar.me – check it out!
  • Cum sa iti alegi evenimentele la care participi cat mai eficient?Cum sa iti alegi evenimentele la care participi cat mai eficient?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, consumer psychology, Marketing, strategic planning Etichete: ardeleni, brand, endorsing, valoare

Comentarii

  1. haine a zis

    7 februarie, 2011 la ora 6:41 pm

    mereu gasesc romani ceva cu care sa starneasca curiozitatea celorlalte natiuni
    la subiect cred ca toti fac cumva sa atraga atentia asupra produselor lor. iar ardeleni nu folosesc decat inginuitatea romaneasca.

    Răspunde
  2. syl88 a zis

    8 februarie, 2011 la ora 1:26 am

    Pai sa o luam istoric: Ardealul=bucata de tara stapanita timp de cateva secole de austro-ungari (aka vestici, aka civilizati), de unde rezulta ca, cel putin teoretic ardelenii au deprins ceva din dibacia si priceperea ocupantilor in a face lucruri calitative, ca in Vest. Asa ca e simplu, daca vrei ceva ca in Occident dar nu iti permiti sa iti iei de acolo, urmatoarea cea ma buna varianta e sa fie made in Ardeal.

    Pe de alta parte, ardelenii sunt cei mai putin asociati cu diverse vicii (lene, betie, hotie, smecherie) ceea ce ii face demni de incredere, adica buni de endorseri.

    Iar in final, exceptand dictia de tip Cluj (de care majoritatea ardelenilor nu sufera), acestia vorbesc destul de corect, o alta calitate apreciata.

    Asa ca da, ardelenii au ceva priza la public.

    Răspunde
  3. magikcip a zis

    8 februarie, 2011 la ora 12:46 pm

    Ardelenii sunt mai gospodari si mai civilizati decat romanii din alte zone, fapt stiut, ceea ce e de respectat. Ei sunt endorseri pentru companiile din zona Ardealului, fapt logic, cum de altfel Maia Morgenstern (evreica) este pt Doncafe (Strauss – condusa de evrei) intr-un clip filmat la Teatrul Evreiesc.
    Nu stiu daca sunt cei mai buni endorseri, poate da, pentru firmele din Ardeal.
    Cei mai buni endorseri sunt cei care transmit corect mesajul si pozitionarea catre publicul targetat, atunci cand trebuie, pe limbajul adecvat.

    ps: Florin Piersic se pune tot la „ardeleni” ?! :))

    Răspunde
  4. Cristian China Birta a zis

    10 februarie, 2011 la ora 5:03 pm

    mah, cu rusinare te anunt ca nu am mai ajuns niciodata pe blogul tau pana acuma
    dar acuma te bag in reader, ca asa iti trebe :))
    poate vii si tu sa dam mana ca baietii la social media summit 😀
    si da, ardelenii rullzzz 😀

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      10 februarie, 2011 la ora 5:33 pm

      @chinezu: salut. normal ca vin. ultima oara cand m-am uitat pe site, eram printre speakeri, so n-am cum sa ratez. abia astept! 🙂 thx pt abonare.

      Răspunde
  5. Cornel a zis

    15 februarie, 2011 la ora 1:54 pm

    Am observat si eu chestia asta tot mai pronuntata in reclamele TV. Nu inteleg eu acest specific ardelenesc al preparatelor dar clar promoveaza mancarea naturala, eco. Cum eu nu stiu nimic din cultura ardelenilor, produsele astfel recomandate nu imi spun mai nimic..

    Răspunde
  6. rosieposie a zis

    15 februarie, 2011 la ora 2:45 pm

    !magikcip – alaturarea Maiei Morgenstern de Doncafe este o coincidenta (lista testata in research continea o gramada de alte nume, la fel de mari, care nu erau evrei). Apoi pot sa-ti spun ca spotul e filmat la Odeon. Asta asa, fyi :). Ideea ar fi ca pate Ardealul este un produs care provine din Ardeal, cu nume care face trimitere la Ardeal, asa ca e vandut drept un produs ardelenesc. De catre – cine altii decat ardeleni.
    Doncafe nu e o cafea evreiasca asadar promovata de evrei. Doncafe e o cafea de masa, care se vinde in Romania si care a ales o vedeta cunoscuta de toata lumea drept endorser…si cam atat 🙂

    Răspunde
  7. Das Reich a zis

    15 februarie, 2011 la ora 11:05 pm

    Se stie ca ardelenii sunt urmasii arienilor din Atlantida. Ei au construit piramidele din Egipt si au dat cu creta pe campiile de la Nazca.
    Revenind la endorsment – se speculeaza un cliseu. Sa nu uitam ca Dorna vine din Bucovina (care iarasi este o tara de arieni mai mici) care si ea a fost sub austrieci si deci aia nu sunt romani ci altvceva.

    Răspunde
  8. vacante reusite a zis

    16 februarie, 2011 la ora 12:30 am

    Vreau si eu o bucata de ardeal, cateva hectare in zonele cu potential. ;))

    Răspunde

Trackbacks

  1. Ardealu-i fruncea si in promovarea brandurilor? — Marius Sescu spune:
    8 februarie, 2011 la 10:59 am

    […] articolul lui Mono despre faptul ca ardelenii sunt considerati acum cei mai buni endorseri prin reclamele romanesti mi-am reamintit de faptul ca discutam exact acelasi lucru cu cineva in […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d