Si pentru ca in ultima vreme sunt mai atent la detaliile din jurul meu, ieri coborand scarile blocului am remarcat urmatoarea situatie. O caseta de la fostul Astral (actualmente UPC) folosita drept touchpoint pentru un print tot al celor de la UPC. Nu e nimic fancy si nimic neobisnuit. Totusi ma intreb daca e eficient. Oare mai au vreun efect chestiile astea? Pai daca toata lumea are in bloc UPC de cand haul si paraul, de ce sa mai pui inca un afis in acest sens? Ei bine va spun imediat de ce. Pentru ca maica-mea care nu are nicio treaba cu marketingul si-a pus RDS fiind influentata de un fluturas aterizat in cutia postala… si eu care desconsideram fluturasii atat de mult si puneam la indoiala eficienta lor…
In fine, afisul e pus pe o cutie din scara. Problema e daca e bun touchpointul sau nu. Si bineinteles ca raspunsul e … depinde. Depinde de experienta pe care consumatorul a avut-o cu serviciile respective. Daca UPC a creat o experienta pozitiva si exista atasament fata de brand din partea clientului atunci probabil ca acesta va urmari cu atentie mesajul cautand informatia noua. In situatia inversa, e clar ca nemultumirea fata de UPC il va determina pe client sa ignore afisul ca si cum n-ar fi existat. Cert e ca amenintarea celor de la RDS exista si celor de la UPC le cam tremura gogosarii. Oare nu puteau sa aleaga o alta solutie totusi? E cutia asta un touchpoint bun?
Ioana a zis
Dupa cum spuneai…depinde. In situatia de fata nu cred ca locul din bloc e problema mare, ci blocul. Totusi, cred ca avea un efect mai mare daca printul avea dimensiunile cutiei, indiferent unde era amplasat.
Ioana Grigoriu a zis
Sincer nu stiu ce sa spun, nu prea-mi pare touch point. E clar insa ca daca un vecin e suparat de calitatea serviciilor lor va ajunge ori sa o ignore sau mai rau sa o rupa.
Loredana a zis
Mono, e mai mult decat un touchpoint…
Nu stiu la ce inaltime amplaseaza UPC-ul cutiile, dar mi-e greu sa cred ca sunt foarte aproape de sol (au echipamente scumpe acolo…) si de aceea nu cred ca e foarte vizibil ce scrie si nici nu pot fi rupte afisele prea usor.
Foarte utile sunt in schimb datele de contact, in cazul in care pe cineva jeneaza acea cutie… In acest caz mai facil (atat pentru UPC, cat si pentru cel deranjat) este sa se ia legatura cu responsabilii care trebuie sa mute cutia. In felul acesta nu raman clienti „in aer”, si nu sunt distruse echipamentele.
Din lipsa de timp si inspiratie, si… dorind sa impuste doi iepuri dintr-un foc, au ales sa puna o macheta publicitara… Nu foarte inspirat, dupa parerea mea…