Si daca tot am scris despre proiecte de publicitate online si de retele de afiliere iata alt proiect peste care am dat recent. E vorba de „2 Parale„. Mi-a atras atentia numele si am dat curs invitatiei de a intra pe site. Interesant proiectul, nu zic nu. De data asta nu mai e vb de publicitate in regim de afiliere ci de vanzare direct. E interesanta idee si mai ales cum wordpress-ul are posibilitatea instalarii pluginului pentru e-commerce cred ca e si realizabila. Sincer cred ca daca e gestionat bine poate sa aiba succes.
Eu am o problema cu numele si cu tagline-ul lor. 2 Parale mi se pare un pic riscant. E interpretabil dar pana la urma nu e nici „2 bani” si nici „3 parale” asa ca sa zicem ca merge. Cu toate astea eu n-as fi riscat. In plus, nu-mi spune multe despre ideea in sine a „produsului” livrat. Un program de afilieri care se cheama 2 parale nu imi inspira nici prea mare incredere. In plus, tagline-ul „prima retea de afiliere din Romania” mi se pare foarte prost ales. Avand in vedere ca domeniul a fost inregistrat in iulie si probabil proiectul e functional de prin septembrie, mi-e tare greu sa cred ca e prima retea de afiliere infiintata in Romania. Luand-o pe cealalata parte, daca judecam sensul de lider al cuvantului „prima” mi se pare hazardat sa te consideri primul, in orice situatie. Judecand dpdv al nisei ar putea sa aiba o justificare pentru ca nu e o retea de publicitate prin afiliere ci una de vanzare si asta schimba un pic datele. Cu toate astea, nu e recomandat sa te declari primul, nici ierarhic si nici cronologic. Probabil ca succesul retelei se va vedea curand. Sistemul mi se pare bun, brandul mai putin. Dar asta e doar o parere. 🙂
Radu Spineanu a zis
Yep, a fost/este un risc.
Ce am facut noi, a fost ca in vara am mers sa prezentam la lume la ce lucram. For feedback purposes. Si una dintre intrebari era:
„stiti noi ne gandim la acest nume, ce parere aveti?”
Eram serios open-minded, si nu eram inca atasati de el.
Pe cine am intrebat noi le-a placut la nebunie, chiar mai mult decat ne asteptam.
Ce e foarte helpful este ca lumea tine minte numele dupa ce il aude.
Ai fost la Webstock? Mai tii minte ce greu a fost pe Dragos Manac sa zica Kinecto? 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Radu Spineanu: E foarte bine ca ati cerut feedback despre nume insa intrebarea e cui ati cerut acest feedback. De multe ori, si nu e o aluzie directa doar la cazul vostru, oamenii isi intreaba cunoscutii si apropiatii (pentru ca e si normal, e mai la indemana) iar acestia sunt subiectivi pentru ca ii cunosc si exista certe relatii intre ei. Tocmai de aceea feedback-ul nu poate fi neaparat considerat valid. E bine sa intrebi si total necunoscuti (cu conditia sa fie apropiati domeniului de activitate) si sa vezi reactiile lor.
Punctul meu de vedere este iarasi unul oarecum ne-valid pentru ca sunt un om de marketing (pe deasupra mai sunt si profesor :)) ) si prin definitie sunt cusurgiu.
Cred ca ideal ar fi sa existe o comunitate pe care sa poti testa nume, identitati, idei, s.a.m.d. Nu cred ca ar exista pericolul ca cineva sa fure vreo idee pentru ca odata facuta publica pe site e usor de demonstrat cine e autorul original al conceptului. Si la cat de mult se grabesc romanii sa-si inregistreze numele de brand, chiar ca nu prea e pericol. 😉
Si mie imi place sonoritatea numelui vostru si sunt pro nume romanesti dar conotatiile negative care apar pot fi daunatoare. Cum spuneam si despre „skonx”, in momentul in care serviciile voastre nu se vor ridica la nivelul asteptarilor colaboratorilor vostri, numele va deveni principalul vostru dusman in tot ceea ce inseamna PR. Afirmatii de genul „un business de 2 parale” suna rau tare si fac incojurul blogosferei foarte rapid. Va asumati un risc de genul asta?
Radu Spineanu a zis
Ai dreptate. O astfel de comunitate este necesara si am fi apelat si noi la ea.
Probabil oricat de folositor va fi serviciul care il facem cineva la un moment tot va zice cum ai zis, caci suna catchy:)
Asta este:)
Adrian Monoranu a zis
@Radu Spineanu:
Ma bucur ca mesajul meu nu a fost perceput ca unul rautacios cum au crezut altii despre care am mai scris. E drept ca e catchy ca altfel n-as mai fi scris despre el. 😉