Am gasit azi acest spot la Andreea despre care nu stiu foarte multe decat ca e facut de cei de la Tempo. Dupa anteriorul spot (cel care te plimba prin istorie) se pare ca Posta Romana doreste o mica modificare a strategiei de comunicare. E drept ca si anterior se miza pe emotie si atasament fata de un brand foarte prezent in constiinta romanilor. Deosebirea intre cele doua strategii este ca daca anterior mesajul mergea ca uns pentru segmentul 30+ si anume cel care a prins putin din vremea corespondentei prin posta, acum comunicarea aduce in prim plan un alt serviciu mai prezent in mintea celor mai tineri, transferul de bani. Ceea ce nu inteleg este care-i faza cu povestea de dragoste nemarturisita dar evidenta a copilului. E drept ca orice tinar aflat la pubertate are o atractie fata de o femeie matura dar in zilele noastre aceasta femeie nu mai este tipa de la posta, nici macar cea de la supermarket, ci vreo Jenna Jameson de pe net sau vreo Daniela Crudu de la Neata cu R si D. Totusi, povestea asta ce-ar trebui sa faca? Sa emotioneze? C’mon guys and girls! Nu e deloc emotionanta si tanti aia de la posta nu arata deloc asa. Ba mai mult, cred ca a uitat sa zambeasca in primele 2 saptamani de cand si-a asezat fundul in continua crestere pe scaunul din spatele ghiseului.
Toata lumea stie ca la posta te lovesti de obicei de refuzuri nefondate, regului inexplicabile, fete impasibile, etc. etc. Cam la fel cu ceea ce se intampla la CEC sau la BCR. Totusi, Posta e un serviciu la care, vrei, nu vrei tot ajungi. Asa ca aceste mutre acre sunt mult mai prezente in constiinta romanului de orice varsta. Degeaba pui o tipa care zambeste frumos in spot ca oamenii or sa uite de ea in secunda in care din spatele sticlei aproape translucida va aparea madam de 50 de ani cu parul permanent si ochelarii pe varful nasului. Hai ca am fost rau. N-am nimic cu madamele astea dar strategia scartaie un pic. Mutarea pe un segment format din tineri nu e rea dar cred ca se putea gasi alta cale de a comunica. Se merge in continuare pe nostalgia unei perioade trecute, probabil cea in care tinerii de azi mergeau la Posta sa-si ridice alocatia de la stat. Cu toate astea, ceea ce-i mana acolo nu era zambetul unei angajate simpatice ci acele cateva sute de mii care inseamnau un gadget, o bluza, un ruj, sau tigari. 🙂
:)) M-am distrat un picut…tu esti rau prin ce spui? Nuuuuu…esti prea finut, parerea mea…madamele alea merita mai rau de-atat la cum se poarta. si posta romana la fel, pentru ca le mai tine angajate. sincer…in legatura cu clipul sunt si nu sunt de acord cu tine. sunt de acord, pentru ca ai zis bine ca nu prinde povestea din clip. insa nu cred ca noi, tinerii mai avem ce face pe la posta…alocatiile acuma sunt pe card, scrisori nu ne mai trimitem, felicitari nici atat…ce am cauta noi acolo? chiar nu stiu…parerea mea e ca nu prea are ce cuceri in randul nostru…
P.S.: De-ar ninge si la noi cum ninge pe blog la u….ce bine ar fi! 🙁
Spotul nu are o baza reala si o sa fie ca toate spoturile de prin audio-vizual care o sa se piarda si nu o sa ne mai aducem aminte de ele.
Cu siguranta nu este nici o domnisoara simpatica la ghiseul nr. 3, nici amabilitate nu am si nici si nici.
Poate cei de la Tempo, au vrut sa mearga si pe ideea veche cu „alocatia”. Eu personal cand am vazut spotul, am zis ca are vreo legatura cu alocatiile.
adaug o informatie de culise: reclama e filmata in Brasov, e posta centrala de la noi. De ce ar fi important? Pentru ca stiind posta, stiind exact ghiseul(e cel mai aglomerat si cel mai desenat, mizer si respingator ghiseu) si cine e angajat de fapt acolo (nu se vede decat un cap mic, 2 ochelari si un zambet plictisit) mintea mea cand se uita la reclama nu reuseste decat sa gaseasca distanta fata de situatia reala. Pentru mine ceea ce a reusit clipul a fost sa imi sugereze ca Posta Romana minte.
Sunt,TOTAL, de acord cu tine in legatura cu POSTA, BCR si CEC…..dar totusi…..de ce cei mai multi romani aleg aceste „institutii”???…..ofera oare mai multa siguranta???????
Daca ar fi fost doar alocatia n-ar mai fi avut nicio intriga tot spotul, s-ar fi dus direct la tanti si acolo s-ar fi terminat.
Fundalul sonor e un cantec italienesc ce duce cu gandul la romantism si in al doilea rand, dpdv materialist, la romani ce trimit bani din Italia sau catre Italia.
Spotul pe de alta parte sugereaza eficienta serviciului (nici n-a plecat bine de la primul tip ca banii au si ajuns la alt oficiu) si inocenta baiatului cu privire candida in fata domnisoarei de la ghiseu.
Daca ar fi sa le imbini pe cele doua si sa ramana un spot la Posta Romana si nu la Western Union sau MoneyGram, Eurogiro e numele serviciului postei pentru transfer de bani – culmea fiind ca nu poti sa transferi bani in Italia prin ei.
Mie dpvd al planning-ului nu imi zice nimic, e doar dragut si atat. Daca il saruta?
Alocatia poti sa ti-o ridici si de la BancPost si asta inca de acum 10 ani. Strategia nu numai ca scartaie, dar n-au gasit alt adevar in spatele institutiei decat ceva care zice ‘de moda veche’.
Who knows. Astept continuarea!
@Andreea Punctul pe i foarte bine pus. Omisesem treaba asta cu „moda veche”. Unii oameni chiar nu stiu sa renunte la valorile astea, nu doar vechi, ci mai degraba invechite.
transfer rapid de bani si un pic mai mult? mda, dragut spotul, spranceana mea e pe undeva pe deasupra fundului.. e posta romana, toata lumea a trecut pe acolo, oricine vede spotu isi da ochii peste cap.
pe mine ma inhiba doamnele de la posta. nu am vazut niciodata o tipa draguta. nici fizic nici dpdv al comportamentului.
Astia de la Posta sunt dusi ma. Mai bine, decat sa incerce sa isi atraga clientii persoane fizice, s-ar uita catre persoanele juridice si ar incerca sa concureze cu firmele de curierat. Da te pui cu un aparat invechit care se misca in reluare! 🙁
E un spot care trebuia facut si cam atat. A iesit ce a iesit.
A incercat sa ne minta si mie personal, sa-mi insulte inteligenta. De parca nu stiu cat de acre sunt doamnele de acolo.
Chiar si angajatele mai tinere.
Se pare ca abia aici pot comenta 🙂
@ Mono si vizitatorilor lui: Sa aveti un Craciun minunat si un an nou dintre cei mai buni.
Nu te grabi Ioano! Urmeaza si postul de Craciun. Dar pana atunci mai sunt 2 zile. 🙂
Ah…nu-i problema, mai gasesc eu o siropeala sa va transmit si atunci 🙂
Am zis ca s-a tulburat atmosfera pe aici si nu mai scrii. My bad.
„Ioano” cum a sunat asta :))
E de rau? Nu mai vii pe aici? :))
Nu e de rau. A sunat funny si atat :))
am gasit aici clipul in format mpeg http://iqads.ro/clipul_publicitar_2005/
eu ma refer la clip si nu la situatia reala din posta. e bine realizat profesional, adica isi merita banii. totusi, nu poti face … bici. coada de la ghisee de 30 … 60 minute ca sa scoti un pachet, personalul care tot mai tasteaza cu doua degete si, da, lipsa acelui zimbet in relatia cu clinetul nu pot fi estompate de clip.
asa ca, din punctul meu de vedere din tot acest proiect cel mai sitigat este … pustiul. joaca bne in clip, asa ca pe linga banutii de buzunar primiti, eu cred ca are sansa de a fi remarcat si de a primi roluri si in cinematografie … multe vedete cinema si-au inceput cariera printr-un clip publicitar … bravo lui!
Super! N-am avut inca ocazia sa vorbesc cu cineva de spotul acesta, dar cand l-am vazut prima oara am vrut sa-l vad si a 2-a oara. De ce? Pentru ca aveam senzatia ca ceva mi-a scapat. Il primiesem in newsletter de la IAA. Si ma gandem sincer, ca marketer, cum o agentie poate sa plece de la o fantezie a cuiva si nu de la imaginea reala. Cineva s-a vazut prea bine acolo si i-a pacalit pe toti!:)
N-ai fost rau.
La CEC vad alta situatie, adica una care imi place. Mi se pare ca au facut haz de necaz…Sloganul „Hai ca se poate!” este perfect pentru cum sunt ei acum..rasnesc spre mai bine. N-au promis ca sunt „suflet dedicat clientilor” ci ca ofera siguranta.