In iarna am avut Zilele Marketerului despre care cred ca stiti ca v-am tot spus la vremea respectiva. A fost un eveniment frumos si am obtinut sponsorizari importante de la parteneri. Toata lumea a fost multumita de ceea ce a iesit si am fost bucurosi. Acum insa a venit vremea ca asdMARK sa organizeze un alt eveniment si am ajuns din nou la etapa in care cautam sponsori si parteneri. Deosebirea intre perioada actuala si perioada dinaintea evenimentului anterior este ca atunci se inghesuiau firmele sa ne sponsorizeze si acum nimeni nu mai vrea sa dea un banut. Deh, e criza!
Tocmai de asta m-am hotarat sa scriu un post despre ce poti sa obtii de pe urma unui sponsorship. Evenimentul nostru este de fapt un meci de fotbal intre profesorii de la FEAA si studentii acestei facultati (nu toti bineinteles, ci o echipa reprezentativa). Scopul principal al evenimentului este de a strange bani pentru un centru pentru copii cu deficit locomotor si alte dizabilitati fizice care doresc sa practice diverse sporturi insa nu au o situatie financiara care sa le permita acest lucru. De aici si numele evenimentului SuPORTing FEAA.
Evenimentul in sine se afla la a doua editie si a fost pornit anul trecut de o mana de studenti ai specializarii Marketing de la FEAA care au facut o treaba minunata atunci reusind sa adune peste 1500 de oameni in sala polivalenta din Iasi si sa stranga in jur de 11000 de lei din care 9500 au fost donati unui centru de plasament. Lista partenerilor de atunci a fost impresionanta insa acum nimic. Toti tac malc si daca spun ceva, singurul cuvant care iese in fata e CRIZA.
Si-acum sa ajung la subiect de fapt. Ce poti sa obtii dintr-o sponsorizare? Sunt cel putin 2 elemente importante pe care le poti obtine. In primul rand notorietate pe un segment foarte bine individualizat. In cazul nostru e vorba de studenti, care reprezinta o piata foarte buna pentru multe branduri. Nu trebui uitat faptul ca studentii sunt in general „early adopters” si asta poate fi un avantaj pentru firme care lanseaza produse noi. In al doilea rand, asocierea cu un eveniment caritabil da o dimensiune de CSR sponsorizarii ceea ce imbunatateste perceptia publicului asupra brandului.
Pe langa notorietate si CSR eu cred ca sponsorizarea evenimentului potrivit poate sa conduca si la cresterea vanzarilor pentru produse. E clar ca oamenii se ataseaza de anumite cauze si ca asocierea brand-cauza poate conduce prin tranzitivitate la asocierea consumator-brand. In plus, oferirea unor premii in produse pentru un concurs poate fi considerat un sampling extins iar persoanele ce vor castiga vor putea sa se transforme in clienti si mesageri mai departe pentru acele produse.
Avantaje sunt destule si cred ca nimeni n-ar trebui sa scape din vedere aceste ocazii. Sponsorizarea unui eveniment sau a unei cauze poate fi mult mai benefica pe termen lung chiar si decat o campanie de publicitate. Cauzele si evenimentele la moda vor fi prezente in buletine de stiri si in publicatiile scrise iar asocierea brand-cauza sau brand-eveniment poate fi una fericita in cazul in care evenimentul are si succes. Carti despre sponsorship, despre event marketing sau CRM (cause related marketing) sunt destule si nu ma apuc eu sa scriu alta acum.
In concluzie, sponsorship is a good investment. Nu va ganditi la banii dati ca la o cheltuiala pentru ca de fapt e o investitie. Pe termen lung!
Raluca Munteanu a zis
Felicitari ca ati reusit sa faceti o reeditare a acestui proiect! Va fi o reeditare si a evenimentului cultural?
Adrian Monoranu a zis
@Raluca Munteanu: Din pacate nu a exista sustinere si pentru cel cultural. Am discutat cu Bogdan Suchar si mi-a zis ca initial ar fi vrut dar nu au gasit timpul necesar. in plus si echipa s-a cam destramat prin plecarea ta si altor cativa. Eu sper ca la anul sa putem face din nou 2 evenimente pentru ca vom avea la master un seminar de Experiential Marketing. 🙂
Miki a zis
Caut o Sponsorizare
Ma scuzati ca v `am deranjat. Sunt din Drobeta Turnu-Severin si de ceva timp m `am gandit sa fac ceva util sa am afacerea mea nu vroiam sa am dar am zis In primul rand sa am o Ocupatie chiar mi` ar placea si chiar as dori sa le fac pentru copii din Severin ONU parculet foarte frumos asa sper dar nu am banii necesari.Nu gasesc pe nimeni sa ma ajute.
Daca d `voastra considerati ca este necesar si cred ca s` ar bucura copii de asemenea Parc sigur chiar si parintii Suta la suta ar fi cu de toate de la mingii la topogane Casute si ce Trebuie modulare din lemn de plastic o sa fie multumiti Nu stiu Daca Ceea ce am spus cum vi se pare sau adevarat ca ar fi doar o abureala dar sincer as dori sa fac ceva pentru copii puteti Lua Legatura daca doriti cu a mea. Tata ma poate ajuta, în alte situatii Dar cu banii o duc foarte rau nu am de unde sa iau Sponsorizare. Spuneti `mi cui sa ma adresez.
Adrian Monoranu a zis
@Miki: Cred ca poti incepe prin a discuta cu autoritatile locale, gen primaria, consiliul local, consiliul judetean, etc. Apoi ai putea sa contactezi un ONG pentru a primi sfaturi. Nu stiu care e situatia locala din Drobeta dar cu siguranta e cineva pe acolo care te poate ajuta. In Iasi s-au facut asemenea parcuri cu sprijinul unor companii mari ca Petrom sau Antibiotice SA. Nu vad de ce nu s-ar face si acolo. Succes!