Iaurtul nu era unul din favoritele mele dar de cand au aparut cele cu fructe a inceput sa-mi intre din ce in ce mai des in cosul de cumparaturi. Stiu ca „fructele” astea sunt mai mult E-uri dar imi place gustul dulceag si de asta continuii sa le servesc. Poate tocmai de asta cand Napolact a lansat linia de iaurturi cu arome de odinioara m-am grabit sa incerc.
Cel cu dulceata de nuci m-a dezamagit dar sincer nici nu eram un impatimit al acestui tip de dulceata. Bunica mea nu facea dulceata de nuci, deci e clar ca nu ma regaseam in target. E drept insa ca sortimentele cu dulceata de cirese negre si cu dulceata de trandafir m-au impresionat placut insa preferatele mele raman tot cele de la Danone. Poate ca si comunicarea e de vina cu toate ca nici spoturile de la Danone nu prea ma ating. Acum Napolact a extins linia cu inca un sortiment si anume cel cu dulceata de coacaze!
Daca ar fi sa judec doar spoturile TV, sincer, imi plac mai mult cele de la Napolact si se incadreaza mai bine in ideea aceasta de „nostalgie” pe care o promoveaza inca de la inghetata Napoca despre care cred ca am mai vorbit in trecut si al carei spot il puteti vedea aici. Danone continua cu spoturile cu endorseri celebri si asta dupa criza cu dioxina dar nu au facut intotdeauna cele mai bune alegeri. S-au folosit de Razvan Lucescu si de Doroftei pentru ca sunt familisti dar asta nu e neaparat cheia succesului.
Cu toate astea, Danone sta mult mai bine la ceea ce inseamna POSM (point of sale marketing). Au mereu display-uri, promoteri si asta conteaza pentru ca cel putin cand vine vorba de iaurt, la raft te afli ca intr-un ocean de branduri. Concurenta e mare si tocmai de asta cred ca POSM e cel care face diferenta. E drept ca afirmatiile mele pot fi contestate prin simplul fapt ca sunt subiectiv, fiind un cumparator de Danone. Cu toate astea sunt si atent la ce cumpar si loialitatea mea este extrem de scazuta. Cumpar Danone pentru ca ma atrage de fiecare data insa tot de fiecare data procesul decizional este destul de complex.
cipoc a zis
am incercat si eu pe ala de trandafir si cu nuci si sincer nu m`a impresionat cu nimic
preferatele mele sunt cele din gama tnuva, simti ca mananci un iaurt ca lumea..
Dana a zis
Am impresia ca totusi preferinta fata de Danone se datoreaza si faptului ca acestia isi promoveaza produsele cu mult inainte sa o faca Napolact. In plus preferinta fata de brandul Danone se poate datora si reputatiei internationale dobandite. Peste inca 10 ani daca cei de la Napolact isi vor juca cartile bine poate vor reusi sa schimbe un pic lucrurile, cel putin in Romania.
Adrian Monoranu a zis
@Dana: Nu vreau sa fac pe niznaiu dar sa stii ca iaurtul nu a fost unul din produsele mele preferate pana acum vreo 2 ani. Pana atunci promovarea lor ma lasa rece. Era la fel de neinteresanta precum cea pentru absorbante. Oricum, vechimea pe piata a brandului conteaza si cu siguranta ma impresioneaza. Mai ciudat e ca auzisem ca s-a facut un soi de test orb cu copii care au fost pusi sa guste mai multe iaurturi si sa le acorde note iar la sfarsit s-a descoperit ca Danone era pe ultimul loc. :)) Si stiind asta inca mai cumpar! :)))))
Adrian Matei a zis
1. Tnuva 2. Napolact 3. Zuzu 4. Danone, cand nu sunt primele 3 la raft.
Zuzu poate nu era in top. Dar e pentru ca aici am si ceva actiuni. (direct implicat). Totusi gustul primeaza si Tnuva e cea mai buna.
Comunicarea de la Napolact e buna. Danone nu imi place pur si simplu. Dau banii pe brand si nu-mi convine mie treaba asta.
Cum reusesc ei sa influenteze (ca sa nu spun „prosteasca”) comsumatorii cu vrajeli de genul bifidus essensis, incerci 15 zile- banii inapoi … bravo lor ca le merge. Gustul si calitatea conteaza pentru mine, nu sa dau bani pe brand.
eBogdan a zis
hmm in spot arata totul foarte bine, chiar am sa incerc si eu noul produs !
Jynx a zis
Aveti dreptate, dupa ce m-a dezmagait cel de nuca, n-am mai incercat altul. M-am mutat pe Danone.