Stiu ca s-au scris deja randuri bune pe tema asta si probabil va intrebati de ce aleg sa scriu si eu, cam la spartul targului ce-i drept. Ei bine, n-am sa scriu despre faptul ca s-a lansat si cum s-a lansat pentru ca deja stiti. Eu vreau doar sa atrag atentia asupra unui aspect legat de branding.
Sandero Stepway este de fapt o extensie de linie pentru brandul Sandero deja cunoscut pe pietele economice si nu numai, mai intai marketat sub umbrela rombului Renault si mai nou a desfacatorului de sticle de bere Dacia. Problema pe care o pun eu este a modului in care aceasta masina va fi pozitionata pe piata auto din RO. Nu inteleg pe ce segment doreste sa intre pentru ca e un soi de crossover.
Sa fie oare un concurent pentru VW Cross Golf sau Cross Polo? Ma rog, nu un concurent direct ci unul dintr-o clasa mai economica. Sa inteleg ca Sandero Stepway va deschide o noua clasa de crossovere ieftine? Sincer, asta mi se pare cel mai potrivit raspuns. Pretul de 10.500 de euro anuntat nu pare a fi unul care sa-l duca prea sus.
Cu toate argumentele oferite de producatori eu cred ca va fi doar un soi de struto-camila. Consumatorul din RO nu cred ca are nevoie de o versiune crossover a unei masini care se vrea ieftina. Intrebarea la care cei de la Dacia ar trebui sa gaseasca un raspuns este „pentru ce sa platesc in plus?”. Iar eu unul nu gasesc un raspuns valabil.
E drept ca diferenta de pret nu e foarte mare dar totusi la vreme de criza cred ca si ultimul sfantz conteaza. E oare atat de disperat romanul de rand sa-si ia o struto-camila cum e Sandero Stepway? Eu unul cred ca nu, dar pana la urma consumatorul decide. Sa vedem ce va fi!
desfacator de sticle de bere =)) tare…
Pai masina este un concurent cu versiunile Cross de la VW Polo, Fiat Panda si asa mai departe, pretul in primul si in primul rand este diferit fata de Dacia Sandero pentru ca aceasta noua versiune acum se incadreaza intr-o alta clasa.
@dani: Ia uite aici.
Sincer lumea care afce astfel de glume este foarte superficiala … nu-mi place cum ganditi … sa o numiti desfacator de sticle de bere atunci cand conduceti ceva peste Dacia …
@AutoMotorClub: Cam exagerezi cu promovarea asta. Vezi ca-ti scot linkurile. 😛
pai incerca si el sa se promoveze. Mi se pare destul de targetata reclama lui, nu?
@mario: cam agresiv totusi in ultima vreme 🙂