Azi nu prea am surfat prin paginile de net preferate. Doar ce-am apucat sa-mi verific mailurile. A fost insa de ajuns incat sa gasesc un subiect de blogareala. O reclama flash ce apare pe mailul meu de yahoo mi-a atras atentia. Sunt sigur ca am mai vazut-o si inainte dar nu i-am acordat prea mare atentie. E vorba de o reclama a celor de la Zapp pentru serviciul Zapp E@sy.
Nu am putut sa dld reclama, deoarece este un mic flash si nu am tool-urile necesare dar am salvat cateva cadre cu print screen. Probabil va intrebati care e treaba cu titlul si unde e comparatia. Ei bine iata cadrele salvate si discutam dupa ce le vedeti.
Comparatia este, pentru cei care inca nu si-au dat seama, intre terminalul celor de la Zapp si Blackberry (fructul de mure zdrobit din imagine). Cred ca o groaza de consumatori de servicii de telefonie mobila stiu deja ca Blackberry este disponibil, in full effect, numai cu abonamente specifice si cu preturi destul de prohibitive. Acest lucru il face destul de greu accesibil pentru consumatorul obisnuit.
Din acest motiv Blackberry, desi e un terminal foarte bun, are de pierdut in fata unor terminale mai accesibile insa in acelasi timp mai putin performante. Blackberry nu este numai un telefon, ci reprezinta un concept integrat de comunicare online bazat pe telefonie. Mecanismul este unul destul de simplu, telefonul accesand internetul prin intermediul unor servere care stocheaza pe harddrive cateva informatii de baza ce pot fi accesate si offline. Astfel, nu mai este nevoie sa te conectezi la internet de fiecare data cand vrei sa verifici mailul, ci doar sa accesezi serverul designat cu costuri mult mai mici.
Cu toate acestea, pretul abonamentelor este unul destul de mare si cum spuneam, destul de inaccesibil pentru consumatorul de rand. Zapp vrea sa aduca pe piata aceeasi idee dar de data asta bazandu-se pe un parteneriat cu Yahoo insa aria de servicii este limitata la serverul de mail propriu. Targetul lor e format in mare parte din consumatorul individual si pozitionarea nu e rea, din moment ce marea majoritate a consumatorilor din RO au mailuri pe yahoo.
Cu toate acestea comparatia este un pic fortata pentru ca serviciul celor de la Zapp este limitat. Ceea ce aduc ei in plus, este posibilitatea de a realiza convorbiri Voice over IP in sens invers, ceea ce e un lucru bun in masura in care ai cu cine sa vb. Cum insa conexiunile de net in Ro nu sunt foarte stabile, s-ar putea sa te oftici foarte mult in timp ce suni datorita intreruperilor si calitatii proaste a sunetului.
Pe mine ma surprinde comparatia directa si prezenta particulei „vs.” care arata caracterul comparativ al reclamei. Oare CNA-ul nu se sesizeaza si pentru reclamele comparative aparute si pe net? Sau poate ca s-a schimbat legislatia in Ro si nu se mai interzic astfel de comparatii. Cum insa de obicei cazurile de reclama comparativa sunt semnalate de „comparati”, putem deduce fie ca Blackberry nu considera serviciul Zapp E@sy o amenintare, fi ca nu au vazut inca reclama.
CNA are alte preocupari.