Iata un spot cu totul si cu totul … ciudat pentru piata din RO. Ciudat pentru ca la noi nu ar putea fi difuzat niciodata datorita comparatiei care se face intre branduri. Primul lucru care imi vine in minte cand il vad e simplitatea. Ce simplu e sa pui produsul tau langa cele ale competitorilor si sa spui ca al tau e mai bun … Dar oare e asa de simplu. Sa vedem spotul intai si mai vorbim.
Ei bine nu! Nu e simplu deloc. Nu e simplu pentru ca produsul tau trebuie sa fie cu adevarat mai bun decat cel al competitorilor tai. Si in cazul de fata trebuie sa fie mai mare, mai rapid si mai eficient dpdv al consumului. Sunt 3 promisiuni intr-una si un public atat de judgemental cum e cel american va rastigni un brand care se ia la tranta fara sa aiba forta necesara.
Audi este un brand european care vine tare din spate in USA iar principalii adversari sunt deja acolo de ani buni, cu o reputatie excelenta. Sa nu credeti ca Audi incearca abia acum sa cucereasca piata de peste ocean, oh nu, sunt si ei pe acolo de ceva vreme, dar acum au scos sabia si au trecut la atac. O piata plina de consumatori care doresc muscle, spatiu si mai nou consum mic pare perfecta pentru constructorul din Inglostadt.
Ce mod mai bun de a te promova decat punandu-te fata in fata cu cei cu care te-ai batut o viata. Poate ca in Europa Audi mizeaza pe victorii in cursele de la LeMans, pe supermotoarele diesel si pe mult apreciatul sistem quatro insa americanul doesn’t give a shit. Americanul e simplu si ocupat. Si tocmai de asta vrea argumente simple si daca se poate comparatii. Asa ca spotul prezentat mai sus pare rezultatul firesc al unei cereri la fel de simple precum argumentele.
Sa fie oare publicitatea asa de simpla?
Gigi a zis
Vezi Duamni ca asa este, americanul este focusat sa achizitioneze in general lucruri cat mai sigure si cat mai practice.
Nu degeaba in filmele facute peste Atlantic vedem ca americanul are ori o camioneta care ofera siguranta, mai nou SUV (vezi Duamni ca am vazut eu in Prison Break ) ori o masina de familie cu 5-6 locuri.
Securitate si spatiu. Ai punctat bine. Iata de ce a avut Hammerul atata succes. Cred ca masinile nemtesti sunt si acolo cele mai bine cotate dintre masinile europene. Poate doar impozanta si mai nou consumul redus poarte departaja un brand auto de altul.
Da tot Maybach-ul meu e mai tare = tehnologie nemteasca + confort american.
Doru a zis
din cate stiu, audi a „testat” piata americana si in trecut cu succes prin metoda asta de promovare prin comparatie, o metoda destul de agresiva si riscanta care lasa totul pe seama calitatii produsului
http://www.youtube.com/watch?v=H6OZiHzbsNQ&feature=PlayList&p=D5F4CFD16D9249C3&index=9
Adrian Monoranu a zis
@Doru: Eram sigur ca o sa aduca cineva in discutie spotul acesta. Dupa cum bine vezi Alfa a sarit din schema pentru ca oricum nu a avut succes in USA si au mai ramas cele 3 care evident au inregistrat un succes nebun peste ocean. Surprinzator, statisticile arata ca dintre toate Volvo e cea mai cumparata (sau ma rog era) si asta datorita sigurantei oferite pe care asa cum zice si Gigi, americanii pun mare pret. Exista o diferenta intre spotul de atunci si cel de acum desi comparatia este la fel de evidenta. Comparatia este mai putin subtila si mult mai vizibila. Se observa cum Volvo ramane mai in urma deci este mai putin rapida, toata lumea stie ca nici Merz-urile si nici Beamer-urile nu au fost niciodata prea economicoase si faptul ca noua Serie 3 e cam inghesuita nu e deloc un lucru ascuns. E drept ca pare mai pentru prosti reclama asta si ca pierde din subtilitate dar cum brandurile se cam suprapun acum pe argumente de pozitionare care erau in trecut clare pentru unul sau altul (Alfa – design italian, Beamer – viteza, Volvo – siguranta, Merz – confort) e clar ca ne putem astepta ca si consumatorul, mai ales cel american sa treaca cu vederea subtilitatile.
alexvolocaru (Alex Volocaru) a zis
Twitter Comment
Audi A4 commercial 2009 [link to post]
(via @monoxid)
– Posted using Chat Catcher
Doru a zis
@mono: ceea ce vroiam sa subliniez era faptul ca Audi si-a facut un obicei in a face reclama comparativa (uneori mai subtila, alteori „pe fata”, ca si in cazul prezentat de tine). Vroiam doar sa subliniez faptul ca mi se pare cea mai indicata strategie pentru piata americana. Daca pana acum, comparatia era mai subtila (nu doar in ad-ul cu cheile, ci si in multe altele – http://www.youtube.com/watch?v=0_sshN-URJY ), contextul actual se pare ca aduce o masura usor „disperata”, dar eficienta: „eu sunt ceea ce cauti” si „dintre toti eu sunt cel mai bun”, evident spus tare si raspicat
Sport a zis
Interesant clip,desi simplu facut.In opiia mea Audi a fabricat intotdeauna masini excelente,fiind deasupra la VW,prin calitate si totdata preturi la piese.