Azi am fost la Trado Motors in Iasi raspunzand la invitatia de a participa la un eveniment special dedicat presei (in randul careia am fost inclus in calitate de blogger recunoscut 😛 ). A fost vorba de un preview pentru BMW seria 5 GT, lansarea X1 si despre un test drive pe mai multe modele BMW in ideea de a testa sistemul xDrive. Nu pot sa spun ca nu am fost surprins de invitatie deoarece nu sunt poate unul dintre cei care isi vor lua in curand un Beamer (poate la anul) si in orice caz nu unul nou. Cu toate astea am fost foarte placut impresionat de ce am gasit la fata locului.
Totul s-a desfasurat incepand cu 9 dimineata. Am fost primiti, ne-am prezentat, am semnat ca ne asumam responsabilitati, etc dupa care am asistat la un preview al modelului Seria 5 GT si apoi la o prezentare a ceea ce se numeste BMW xDrive. In final a fost partea cea mai interesanta si anume un test drive on si off-road pentru a incerca sistemul sus-amintit. O sa va povestesc pe rand cum a fost.
Seria 5 GT m-a cam lasat fara replica, sincer sa va spun. Poate multi dintre voi au vazut-o in poze dar in realitate e muuult mai tare. Nu e chiar genul meu de masina si mi se pare ca-i lipseste sportivitatea dar asta e doar o aparenta. Cand te apropii de ea simti cum iti creste adrenalina. Odata urcat in interior te intrebi daca vrei s-o conduci sau sa stai in spate pentru ca sunt sigur ca la capitolul senzatii nu e nicio diferenta. Si cand spun asta ma refer la faptul ca in spate sunt 2 scaune la fel ca cele din fata. Atat.
Din fata pare ca seamana cu un seria 7 iar din spate parca e X6 insa de fapt e un model care are cateceva din toate. Are eleganta si spatiul interior al unui seria 7 si performantele unui X6. Pe mine m-a lasat fara cuvinte. Cu toate acestea ceea ce m-a lasat cu adevarat fara cuvinte a fost testdrive-ul cu seria 7 dar pana acolo mai e ceva.
Dupa preview-ul de la seria 5 GT a urmat prezentarea sistemului xDrive intr-un decor adus special din Germania. Mi-a placut organizarea, una nemteasca de altfel. Nu mi-a placut insa formalizarea exagerata a gazdelor din RO. Prea multe sacouri, prea multe cravate. Poate ca uitam ca Beamer-ul e un simbol al tineretii si al sportivitatii. In fine, nu vreau sa critic pentru ca nu e nimic de criticat ci doar de observat diferenta dintre nemtii prezenti si romani.
Ceea ce a urmat a fost bestial. Ne-am urcat cate 2 invitati si un insotitor in 5 masini si am pornit la drum. Un drum de vreo 25 de km pe la marginea Iasului. Ideea era ca toti cei prezenti sa apuce sa testeze toate modelele. Au fost un 320 xd cu cutie automata, un 320 cu cutie manuala, masina personala a lui Claudiu David, un X3 cu motor de 2L diesel, 2 X1 diesel cred ca tot de 2L si excelenta sa 750i, motor de 5L si 407 cai, cutie automata.
Am condus toate modelele mai putin 320-ul lui Claudiu si X1 pe care a fost bataia cea mai mare. Cel mai mult m-a impresionat vaporul. Seria 7 e o masina uriasa. Poate din exterior nu pare dar cand te urci in ea iti dai seama ca e imensa. Botul lung privit peste bord pare ca nu se mai termina, heads-up display-ul de pe ecran te acompaniaza linistit si dintr-o data calci pedala de acceleratie. OMG!!!! Incetisor mai intai sa nu facem vreo gafa. Apoi mai cu putere. Las ceva loc fata de masina din fata mea si ma incumet sa calc la podea. Nu va pot explica ce-a urmat. Bolidul de peste 2 tone tasneste ca bila din arcul unui pinball.
Totul se intampla cu o usurinta tipica unui seria 3 insa de fapt te afli intr-o limuzina. Incepi sa experimentezi tunel vision si simti ca totul ramane in urma in timp ce tu zbori pe sosea. Display-ul de pe parbriz te anunta ca ai deja peste 100 km si te linistesti. Totul s-a petrecut in 4-5 secunde. Incredibil. Masina se culca domol pe drum si toarce bland la un 60 km/h linistit.
Ultima etapa a aventurii mele la xDrive a fost cea in care am trecut pe un traseu off-road format din mai multe rampe pe care trebuia sa testam sistemul de tractiune amintit. Prima data, gazda noastra Gunter ne-a demonstrat la volanul unui X6 ce trebuie sa facem si apoi am trecut toti la treaba. Eu mi-am ales un X1 pentru ca si-asa nu apucasem sa-l testez la drum. Fantastic de tare. Nu neaparat masina, cat mai degraba sistemele de tractiune. La un moment dat eram cu 2 roti suspendate in aer si nici nu se simtea vreun balans sau ceva.
Am facut si poze dar mai multe are E-Bogdan si sunt sigur ca vor aparea pe toate site-urile pe care le administreaza. O sa le urc pe ale mele pe flickr in curand. Tre sa le dau jos de pe telefon.
Gata le-am urcat pe flickr. Frumoase nu?
monoxid (Adrian Monoranu) a zis
Twitter Comment
ia luati de aici un articol despre ce-am facut eu azi. 🙂 [link to post]
– Posted using Chat Catcher
Gusty a zis
Asteptam pozele si sper ca esti si tu in ele, cocotat pe o rampa ceva…
Bogdan a zis
cand ai timp, da un semn sa-ti trimit pozele cu tine 😉
Adrian Monoranu a zis
@Gusty: Acuma pun si pozele. Eu si un X1 pe rampe.
monoxid (Adrian Monoranu) a zis
Twitter Comment
iacata si pozele de la xDrive Experience cu BMW-urile alea frumoase [link to post]
– Posted using Chat Catcher
Adrian Matei a zis
Adrian Monoranu Says: Odata urcat in interior te intrebi daca vrei s-o conduci sau sa stai in spate pentru ca sunt sigur ca la capitolul senzatii nu e nicio diferenta. Si cand spun asta ma refer la faptul ca in spate sunt 2 scaune la fel ca cele din fata. Atat.
Decat 2 scaune in spate are si buburuza mea de masina, Citroenul … insa nu m-am intrebat cum ar fi sa stau in spate eu. Ce senzatii domne, puneti-va centura. Decolam … in cea mai apropiata groapa. 🙂 Pentru ca da, doar inconstienta, prostia fara margini, fitele de Dorobanti sau Copou, ii face pe romani sa isi ia masini super tari la infrastructura pe care o avem.
Sigur, masina (bmw) inglobeaza cele mai noi tehnologii, e scumpa si in spatele unui brand renumit. Platesti brandul, numele. Daca as avea prea multi bani, miliarde, poate mi-as lua si eu … Asa se urca pe scara sociala.
Deja romanul este vazut mai destept, stima de sine creste si ea incat si omul se crede super tare peste noapte, duduile incep sa il bage mult mai mult in seama. Mult snobism in RO. O masina trebe sa te duca din punctul A in punctul B si sa-ti tina de cald iarna, cam atat.
Ce reclama isi mai putea dori producatorul german decat acest post pe blog? Le-a mers. Numai ca eu nu cred in marea fiabilitate a masinilor germane. E doar un mit. Atat. Nici ca germanii sunt in nu stiu ce fel de organizati, eficienti, mari destepti. Sunt oameni si oameni, oameni intre oameni. Generalizarile sucks. E vorba de sistemul pe care l-au creat, economia pe care au cladit-o, civilizatia de care dau dovada – multe lucruri total straine romanilor.
Si apropo, prefer si noapte daca ma scoli din somn, un Ford Focus unei masini din Germania, oricare ar fi ea.
Adrian Monoranu a zis
@Adrian Matei: Dupa ce iti iei masina nemteasca mai vorbim. Pana atunci enjoy minunata tehnologie frantuzeasca. 🙂 Cat despre fitze si snobism, nu toti cumparatorii de masini „tari” sunt pe cocalari.com. Unii le mai cumpara si pentru performanta si confort pentru ca te rog sa crezi, altfel se simt gropile intr-un seria 7. De fapt, mai ca nu se simt. Nici mie nu-mi place sa conduc dintr-un fotoliu si prefer scaunul inghesuit al unei masini mici dar pentru senzatia oferita de cei 407 cai putere as da oricand scaunelul pe fotoliu. 🙂
Adrian Matei a zis
Relax, my dear enthusiast… senzatiile tari vin si pleaca repede. Cat despre gropi, eu m-am obisnuit; franez, mai ales ca masina e sport si are suspensiile tari. Si giciti ce. Are 60 CP. Daca as avea 500 CP, cat o fi avand si un seria 7 … unde sa ii dau sa folosesc puterea pe drumurile astea, cu sau fara gropi?
Deci e problema nu doar de gropi, ideea e ca efectiv nu sunt drumuri. Rezulta- economie 0, turism inexistent si de aici potopul.
Si da, vazut – condus – lamurit masini nemtesti. Am zis si in postul de mai sus. E doar un mit care prinde bine ma ales la romani si pe care ei il exploateza si fac bani frumosi. Bravo lor!