Ieri …, da ieri, m-am intalnit cu colegul meu Vali Mazareanu pe holul facultatii care m-a intrebat cand am de gand sa scriu despre reclamele de la AdePlast. Mi-am adus aminte de ele pentru ca ma intrebase si Ioana mai demult daca le am si pe vremea aia nu stiam despre ce e vorba. Am nimerit insa din greseala pe TVR1 marti seara si dupa Champions League am vazut si unul din spoturile astea. Cel despre care se zice c-ar fi un sequel. 🙂 Anyway, iata-le si comentam dupa.
Eh, ti s-a intarit? Daca nu, poate din cauza ca nu e destul de buna. Ce zici de asta?
Eeeee, nu-i asa ca-s frumoase? Si foarte corecte strategic vorbind. Surprinzator pentru unii, cred ca putem gasi si argumente pro pentru aceasta afirmatie. De fapt e vorba de un singur argument. Sau nu? Ma rog, sunt mult mai mult contra si despre astea vreau sa vorbesc cu voi. Prima data m-am frecat la ochi. Era tarziu si am crezut ca la TVR1 au inceput sa dea pornache. Noroc ca imediat au aparut cei doi less like porn actors si am dedus ca nu e vorba de asaceva.
Am urmarit, am cautat pe youtube si am gasit. Si culmea, nu una, ci doua spoturi. Unul mai „tare” ca altul. Pare-se ca primul difuzat a fost cel pentru glet. Da gletul care nu se intareste. Sau ma rog, nu asa repede. Adica nu primul. Ca primul a fost ala cu zugravii care joaca X si O pe perete. Alta capodopera. In fine, ce facem cu intarirea oameni buni ca n-am mai vazut atata impotenta creativa si strategica la un loc de la reclama pentru Titan Ice si de la aia cu calculatoarele ICE Felix cu cichi cichi? Parca m-am intors in timp.
Nu stiu cine a facut spoturile dar pot sa zic ca a avut curaj si ca cel care le-a aprobat a avut si mai mult curaj. E clar ca-s niste spoturi pe care o sa le vedem numai seara dupa ora 22 sau chiar 23 cand si la TeVe poti sa spui cam ce vrei. Eu ma gandesc insa la target. Cine ar trebui sa vada si sa cumpere? Numele e interpretabil. Ma duce cu gandul la o decizie care poate fi lasata in slujba meseriasului sau la ceva de genul DIY.
E drept ca majoritatea „beneficiarilor” de zugraveli nu aleg singuri varul si poate ca targetul e format mai mult din meseriasi. Dar de ce un mesaj atat de pornache? E asta singura chestia din mintea meseriasilor? E drept ca nu stiu ce e in mintea lor si e posibil ca cel care a gandit sa aiba dreptate. Poate ca si principiul ala, KISS despre care imi tot spuneau profii mie la scoala e si el reinviat aici dar eu tot cred ca spoturile astea sunt gresite rau de tot.
Argumente? Mai e nevoie?
Media Consulta a facut spoturile. Aaic si comunicatul ca raspuns la o luare de pozitie a Dacianei Sarbu. http://www.comunicatedepresa.ro/index.php?comunicatid=NjAwNjY=
De vreo două luni tot am ocazia să stau şi să analizez aproape zilnic meseriaşi din ăştia (echipa care face izolarea termica a blocului). Şi cam da, probabil asta e tot la ce se gândesc din moment ce 6-8 ore cât stau pe schele lansează numai replici şi discuţii cu tentă pornografică. Şi dacă spoturile sunt difuzate doar după ora 22 poate e tot o strategie. După o zi de zugrăvit se duce şi Dorel acasă, se odihneşte un pic şi stă tolănit în faţa televizorului până după miezul nopţii. Deci intervalul de difuzare a spotului e numai bun. 😀
Sau poate au auzit şi ăştia de la Adeplast că sexul vinde şi au decis să aplice şi ei principiul ăsta, numai că l-au cam dus la extrem.
@claudinho: Merci de info si headz-up. Ma astept sa aiba o reactie si la mine pe blog. 🙂 Ar fi nice pentru departamentul lor de PR.
Adeplast nu e primul care merge pe tenta sex/porn sau ma rog, atat cat se poate da la TV. Sunt multe firme (chiar si multinationale)din industria mat. de constructii care isi fac pt sfarsit de an calendare cu fete mai mult sau mai putin dezbracate. Strategic e corect, targetul e format din acei „meseriasi” fara prea multa educatie, si cu valori putine si simple de pus in practica.
Executiile sunt de necomentat. Ai zice ce din cauza crizei n-au avut buget. Dar Adeplast nu e chiar nu no_name pe piata lui…si iar cred ca lipsa unui departament de mkt competent duce la prostii de genul asta. Mie mi-ar fi rusine sa ma promovez cu spoturile astea in fata clientilor….
E cea mai ieftina si la-ndemana metoda de a te promova probabil(si la bani si la idee) insa: SE SI LEAGA? daca nu se leaga [amestecul] si se-ntareste prost n ai ce face cu ea ! ( nu i buna treaba-nu te plateste clientul) :))
Eu vad de ce ar merge chiar bine. Sex sells. Meseriasii sunt targetul perfect pentru acest spot. Iar pentru restul audientei? Pai eu zic ca spotul si-a facut treaba. Uite cum vorbim despre el si ridicam awareness. 😉
@Transport mobila: Sex sells??? Asta era acum 10 ani frate. Acum nu mai e de ajuns sa pui gagici bune in reclame. Cum dragostea trece prin stomac, la fel sexul trece prin buzunar sa stii.
Si cand te gandesti ca fata care a aparut in spot a primit in jur de 15.000 de euro pentru aceasta reclama ti se face si mai scarba….
Mono te contrazic : „Sex-UL” se vinde iar peste 10 ani va fi la fel, e un segment – un soi de audienta pentru care intotdeuna sexul va suscita interes cand i se pune moka (cel putin reactia primara care e importanta): sexul e ca un refren prost care prinde repede la public-abia dupa ce digeri informatia (mesajul in ansamblu) poate starni repudiere (atunci insa poate fi tarziu…deja ai pe drum un copil…)
Cred ca e ok reclama. Sexul intr-adever a vandut, vinde si o sa vanda in continuare. Si peste 10 si peste 100 de ani…
Mai ales unde barbatii au ceva de spus. Meseriasi, mesteri sau … posesori de automobile.
De curand am fost la un distribuitor de pise auto sa-mi iau kit de distributie. Langa standul cu aditivi, uleiuri de motor era o tipa in fundul gol care ii trata pe clienti cu spatele aproape gol. 🙂
Poate credeti ca desi nu aveam nevoie, mi-am cumparat si uleiul cu pricina…
Evident, nu.
a spune ca reclama e ok, pentru ca sexul vinde este ca si cum ai spune ca e ok sa omori, pentru ca se intampla oricum si ca e ok sa furi, pentru ca si altii fura si iata, le iese. Nu-i mai invata logica pe copiii astia-n scoala these days…
Wrong … (ce treaba are sula cu prefectura?)
Comparatiile cu furturile si crimele sunt cel putin deplasate. Reactia vine din partea „unei femei” ce nu-si dezvaluite numele si prin mesaj denota un misoginism al publicitarilor si al meu.
Wrong … reclama e ok pentru ca merge la tinta, nu dupa cai verzi pe pereti, cum unele femei au fost invatate la scoala those days.
Sexul e si va fi de actualitate pentru meseriasii ce folosesc adeplast. In limbajul lor nu lipseste „sexul”. Si daca produsul mai e si de calitate … se vinde. Asta conteaza, nu altceva.
Salut Adrian
Pozitia deja publica a companiei AdePlast referitoare la tot ce s-a intamplat este cea de mai jos. Despre cat de imorale, scarboase si lipsite de creativitate sunt spoturile companiei si despre strategia de promovare a produselor din spot putem discuta oricand si oricat. Te asteptam cu mare placere pe la noi, cand dai o fuga prin Bucuresti, sa vorbim la o bere despre strategiile de comunicare pentru adezivi si gleturi, vopsele si alte asemenea produse.
Numai bine,
Vlad
LinksPR
Reactia oficiala a companiei AdePlast in urma interzicerii de catre CNA a reclamelor la produsele “Gletul Meseriasului” si “Vopseaua Meseriasului”
Ca urmare a deciziei CNA din data de 25.11.2009 privind interzicerea difuzarii spoturilor la produsele “Vopseaua Meseriasului” si “Gletul Meseriasului”, (avand ca motiv incalcarea prevederilor art. 29 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, raportate la art 39 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, privind protecţia copiilor şi ora de difuzare accesibilă audienţei generale) compania AdePlast se va conforma acestei decizii. Astfel, cele doua spoturi vor fi inlocuite in timpul zilei pentru a nu expune posturile de televiziune la situatii care pot genera sanctiuni suplimentare sau amenzi. Dupa ora 22.00 vor fi difuzate spoturile initiale.
Mentionam ca decizia CNA a avut la baza o reclamatie a doamnei europarlamentar Daciana Sarbu care a considerat ca femeia din aceste spoturi este “portretizata, direct şi neechivoc, drept un obiect sexual”.
Atat pentru doamna Daciana Sarbu cat si pentru publicul ofensat care urmarit reclama facem urmatoarea precizare:
mesajele celor doua spoturi „se intareste greu” si „se intinde usor” se refera la produsele AdePlast in speta glet si respectiv vopsea (dovada sta si in textul scris din timpul reclamei „dupa 45 de minute”). Aceste mesaje nu au fost concepute si lansate pentru a aduce prejudicii unei femei sau a ofensa pe cineva, ci pentru a sublinia calitatile produselor.
Dorim ca pe aceasta cale sa multumim doamnei europarlamentar Dacia Sarbu pentru ca ne-a ajutat sa atragem atentia mai mult asupra campaniei noastre. O asiguram ca produsele promovate au cea mai buna calitate, iar indemnul domniei sale prin care publicul ar trebui sa boicoteze aceste produse prin a refuza sa le cumpere, ni se pare nejustificat si deplasat.
Reamintim ca AdePlast este o companie 100% romanesca, iar prin programul „Fabricat in Romania” produsele noastre ar fi trebuit sustinute de catre factorii de decizie si publicul din tara noastra. Chiar daca acest proiect nu mai este activ, suntem convinsi ca doamna europarlamentar Daciana Sarbu nu se va dezice de ideea care a stat la baza acestui program si care apartine partidului pe care il reprezinta. Astfel, speram ca pe viitor ne va sustine mai mult si ne va recomanda materialele pentru a compensa posibilele deservicii aduse afacerii AdePlast prin indemnul la boicotarea produselor.
@Vlad Merticaru: Stiu ca publicul este unul destul de „ingust” la minte si e nevoie de soc pentru a atrage atentia insa trebuie sa recunosti ca uneori simplitatea este periculoasa, mai ales cea creativa. E drept ca strategic spoturile sunt corecte dar treaba creatiei este de a imbraca insight-uri „murdare” ca de ex: respiratia urat mirositoare – vezi spoturile Orbit, cu exprimari ingenioase si ne-periculoase. Raman la parerea ca dpdv creativ se putea mult mai bine. 🙂 Chiar mi-ar face placere sa vorbim mai mult insa abia prin 2010 voi ajunge in capitala.
Interesanta reactia Adeplast… Ma gandesc totusi … cei care le-au facut spotul nu s-au gandit ca o sa fie interzis? Nu cred ca trebe sa fii geniu sa prezici asta …