Ieri m-am dus sa-mi platesc in sfarsit factura de la E-On. Spun in sfarsit, pentru ca nu mai sosise nicio factura de jumatate de an. Se pare ca platisem in avans dar nu stiu cum naiba s-a intamplat asta pentru ca mie imi venise o factura exact pe valoarea de atunci. Sa zicem ca intr-un fel am creditat E-On-ul cu niste bani fara dobanda. Cool nu?
Anyway, inarmat cu factura de la E-On si cu cea de la UPC ma duc in zona Oancea cu gand ca le rezolv pe ambele rapid, oficiile de plata fiind exact unul langa celalalt. Pe drum imi aduc aminte ca cel de la E-On s-a desfiintat si regandesc planul incluzand si o scurta calatorie la o agentie BRD din zona cu gand sa folosesc robot-ul respectiv.
Zis si facut, ajung la BRD, intru, ma asez la rand. In fata mea o doamna platea de zor vreo 3-4 facturi de gaz si electricitate. Astept linistit pana imi vine randul. Ajung in fata si hop din pamant din piatra seaca apare un gardian public care se ofera sa ma ajute. Ii spun ca ma descurc si singur si stiu cum se foloseste robotelul respectiv. El se aseaza frumos langa mine ca invatatoarea care te monitorizeaza cand faci bastonase si alte cele.
Apas pe butoane in ordinea potrivita, ajung la pasul cu scanarea facturii, timp in care el imi soptea in ureche pasii pe care trebuie sa-i parcurg desi asa cum ii spusesem, n-aveam nevoie. Scanez factura si aparatul imi da „eroare citire” moment in care gardianul imi smulge factura din mana victorios si incepe sa o scaneze el cu un zambet ce parca imi spunea „ti-am zis eu ca nu te descurci singur?”. Ma uit la el uluit, ii cer sa ma lase in pace si incerc sa-i iau factura din mana. Inutil, omul scana de zor acolo.
Il las sa-si faca hatarul si astept sa apara suma de bani. Selectez card si el imi zice (de parca ar fi stiut dinainte) „nu, nu, acolo e cardu’!!!”. Ii spun ca asta si intentionez sa fac si el mirat se uita la mine si exclama „aaaa” de parca n-a mai platit nimeni cu cardul acolo vreodata. Imi spune trist „atunci va las sa introduceti pinul” si pleaca. Probabil ca daca as fi platit cu cash ar fi dorit sa introduca el banii in fanta respectiva. O fi vreun fetis de-al lui. Cine stie!?!
Plec de la BRD si ma duc la UPC unde mi se spune ca s-a bocat softul. Asta dupa ce saptamana trecuta fusesem de vreo 3 ori si de fiecare data aveau afis cu reveniti pe la ora „x” pentru ca nu functioneaza sistemul. Ma intreb daca functioneaza vreodata? Faza tare e ca mi-a zis dna de acolo ca probabil sunt eu foarte ghinionist pentru ca si atunci abia se stricase iar saptamana trecuta defectiunile au durat foarte putin. Culmea, nu?
Imi amintesc ca in amabilitatea exagerata a gardianului de la BRD imi spusese ca facturile de la UPC (va dati seama ce ochi ager avea pentru ca o tineam sub cealalta de la E-On) se pot plati la Posta Romana. Norocul meu, Posta era relativ aproape, intru in oficiul postal, scot factura si deloc surprinzator, aflu ca nu se poate plati cu cardul. Oare de ce nu ma mir? Ma duc la bancomat, scot bani, merg la Posta si platesc.
Dupa toata aventura asta care a durat cam jumatate de ora si in care mi-am facut ceva nervi, am inceput sa ma gandesc ca reclamele de la BCR (asta sau asta), pe care le consideram complet idioate anterior, nu mi se par chiar asa de stupide. Anyway, va inchipuiti cam ce stresant tre sa fie sa mai ai si de umblat de la un oficiu la altul in cazul in care nu ar fi foarte aproape unul de celalalt. Pffff!!
LATER EDIT: Poate n-o sa va vina sa credeti dar azi am fost sunat de la BRD in legatura cu postul de mai sus. O doamna/domnisoara foarte amabila m-a intrebat despre ce agentie este vorba si despre ce s-a intamplat in mod exact. Si-a cerut scuze in numele BRD si m-a asigurat ca informatiile vor fi transmise mai departe catre cei responsabili de agentia cu pricina. Sincer, nu vreau sa-i fac vreun rau gardianului, tocmai de asta am si precizat ca nu m-a deranjat foarte tare si ca mai degraba mi s-a parut un pic funny ulterior. E drept ca intentiile lui au fost bune insa amabilitatea exagerata si un pic fortata uneori fac mai mult rau decat bine. 🙂 Anyway, felicitari departamentului de PR de la BRD pentru promptitudine.
Am fost indrumat catre o pagina speciala de pe site-ul BRD unde pot sa „reclam” orice problema intampinata si asta mi-a aprins un beculet. Probabil nu voi folosi niciodata sectiunea respectiva pentru ca e mai comod sa scriu aici insa asta nu e deloc un lucru bun pentru ca acum am avut cumva noroc si cineva a citit postul meu. Nu e neaparat o problema majora dar a ma plange pe blog nu inseamna ca si rezolv probleme. Cu siguranta ar fi mai eficient daca as scrie acolo. Acum sa vedem cat de comod e sa fac asta. 🙂
:))) se pare ca ai avut „o zi din acelea” . mie mi-e mila de gardianul de la brd, vroia si el sa se simta util si tu l-ai alungat, pai iti dai seama ca azinoapte a plans cu perna in brate ca l-ai izgonit asa? 😀
Din afara e foarte funny experienta.
Facturile la UPC se mai pot plati si la Banca Transilvania (pe Independentei sunt vis-a-vis), unde nu este niciodata coada.
@Andra: Cuvantul cheie aici este „independentei” iar eu eram in Tatarasi. 😉
ce sa zic… asta da aventura… doar ca altceva ma framanta pe mine… poza asta de la sfarsitul articolului e reala? unde e facuta? oricum, e comica 😀
@Iulian Lita: Poza e reala dar nu e facuta de mine. 🙂 Am pus sub poza sursa, poate afli de la ei de cine e facuta desi ma gandesc si ei au preluat-o de undeva. Diferenta dintre mine si ei e ca eu am lasat linkul initial iar ei au uploadat-o direct la ei pe site. Asta bineinteles daca nu e chiar a lor. 🙂
tare paznicul, nu stiam ca paznicii sunt asa „destepti” si se pricep sa umble la ATM-uri :))
Nu dramatiza, si poate si mai rau.. oricum, gardienii de la BRD au asta in fisa postului. Nu sa streseze clientii care se descurca si singuri ci sa ajute cu diverse. Cred ca ai vazut to-do-ul ala care circula pe net cu Petrisor agent la banca: sa ude si florile sa ajute clientii sa faca xero-copii samd…
@Ionut Calugaru: Pai si sunt platiti in plus pentru asta?
Asa iti trebuie daca in 2010 nu ai invatat sa folosesti internet banking-ul. Pentru ce ti-a trebuit sa pierzi aproape o ora cu tot cu drum pentru doua facturi, prin internet dura 2-3 minute.
@Idioata Deladoi: Pentru ca desi sunt atat de „web 2.0” nu prea am incredere in sistemele astea de plati de la noi. Sa zicem ca m-am ars de vreo 2 ori cu ratele platite la banca cu 2-3 zile intarziere si o data era sa intru si in CRB din cauza ca aveam o penalizare de la o plata din asta online intarziata de care nimeni nu-mi spusese.
Priveste partea plina a paharului. Macar nu ploua 🙂 Acum ploua…
@Andrei: mai ploua? :))
S-a desfiintat sediul E-ON din Oancea? Si cel nou unde e? De vreo luna trebuie sa ma duc si eu sa vad cat mai am de platit, dar lenea e mare.
Eu nu mai am UPC, am RDS, mereu platesc prin transfer bancar la ei.
Ma loghez pe site-ul lor, vad numarul ultimei facturi si suma de platit si apoi fac plata, fara cozi, fara mers prin ploaie sau caldura pana acolo(chiar daca e doar o statie departare).
@HaiPa: Singurul loc in care poti sa ceri informatii despre factura este in Podu Ros. Cred ca este totusi si un nr de telefon la care poti suna in acest sens. 🙂
de fapt se pot cere info despre factura E-ON si in spate la Moldova Mall din cate stiu eu.
@jack: se pot cere informatii dar nu se poate plati. am incercat acum vreo 3 saptamani. doar in Podu Ros si in Alexandru.
Eu am platit ieri factura, prin virament bancar , la UPC, si aseara la 00:00 nu mai aveam net…sper sa remedieze azi cand le intra banii in cont.
Ultima data cand am fost sunat pe baza unui articol de pe blog, a fost in legatura cu un articol despre firma de ridicat masini din Botosani, si am fost sunat si amenintat ca daca nu scot articolul voi fi asteptat la intrarea in bloc…
@Bogdan: Si te-au asteptat? :))
daca Bogdan nu a mai scris , inseamna ca abia acum l-au depistat :))…si l-au asteptat :))
Felicitari, cred ca ai investit ceva timp si nervi in asta si multumesc! acum chiar ca voi reveni pe acest blog .
Ma bag sa vad ceva filme acum bafta.
Si pana la urma ai scutit niste bani neplatind factura jumate de an?
plăteşti lunar factură pentru o cantitatea medie de electricitate estimată ulterior; din când în când vin nenea ăştia de la E on şi văd că ai plătit înainte şi regularizează; dacă ai consumat mai mult e de rău, dacă mai puţin e de bine
Am inteles ca pazinicilor de la BRD li sa trecut in fisa postului8 sa ajute clientii si functionarii bancii atunci cand sunt solicitati, si ma gandesc ca era asa insistent poate ii mai pica si lui un bacsis acolo de la cineva multumit ca a afost ajutat.